تاج : ویلموتس قبل از بازی با عراق قراردادش را فسخ کرده بود / فقط ۷ روز پول وی را دیر دادیم

رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید که ویلموتس قراردادش را قبل از بازی با عراق فسخ کرده بود.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

 مهدی تاج ظهر امروز در برنامه ورزش و مردم درباره تیم ملی و مارک ویلموتس سرمربی سابق این تیم گفت : بعد از جام جهانی و جام ملت‌های آسیا بسیاری اعتقاد داشتند که سرمربی تیم ملی باید جوان باشد و کارشناسان نیز خواهان سرمربی خارجی بودند. فدراسیون ابتدا با یولن لوپتگی سرمربی اسپانیایی صحبت کرد و وی به دلیل سرطان پدرش درخواست ما را رد کرد. پس از وی ، دوستان ما با رنار (سرمربی مراکش در جام جهانی) مذاکرده کردند، اما وی نیز گفته‌ بود که از ماه ششم می‌تواند هدایت تیم ملی را در دست بگیرد و ما از ماه سوم نیاز به مربی داشتیم. پس از رنار به سراغ ویلموتس رفتیم که جوان بود ( ۵۰ سال سن داشت) و چهار جام جهانی را دیده بود. وی به تیم ملی بلژیک بسیار کمک کرده بود و انتخاب خیلی خوبی برای تیم ملی بود و همه وی را تایید کرده بودند.

مهدی تاج ادامه داد : وقتی ویلموتس به ایران آمد ، قرارداد مالی خوبی را با وی امضا کردیم اما ما در آن ذکر کرده بودیم که مبلغ قرارداد ، شفاف‌سازی نشود. در یکی از تبصره‌های قرارداد نیز آمده بود که هر کدام از طرفین قرارداد را یک طرفه فسخ کرد ۳ ماه به طرف دیگر غرامت دهد. همچنین این که در رسانه‌های مختلف مطرح شده که قرارداد وی همراه با دستیارانش به ۳ میلیون یورو می رسد که درست نیست و این دروغ است و به نظر من ، نماینده مجلس که وکیل مردم است نباید درباره این مسائل صحبت کند و وی باید به فکر حل مشکل مردم باشد.
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص قرارداد ویلموتس گفت : ما قراردادی با وی امضا کردیم که همه چیز را شامل می‌شد و قبل از ارائه آن به ویلموتس ، به ۳ کارشناس بین‌المللی که یکی از آن‌ها عضو کمیته استیناف فیفا است ، نشان دادیم. رقم قرارداد ویلموتس برای کسی که بلژیک و فوتبال این کشور را می‌شناسد ، منطقی است. وقتی نماینده مجلس می‌گوید این مربی ۵۰۰ هزار دلار هم نمی ارزد ، این حرف درستی نیست. در لیگ ما مربیان داخلی و خارجی های زیادی هستند که بیش از ۵۰۰ هزار دلار پول می گیرند.

وی افزود : وقتی در ۲۲ ماه می با وی قرارداد امضا کردیم ، در یکی از بندهای قرارداد آوردیم که ما تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا هستیم و ممکن است در نحوه پرداخت حقوق تاثیر بگذارد که همین باعث شد تا ویلموتس برای امضای قرارداد ۲ روز از ما وقت بگیرد. در این بین ما دوباره تحریم شدیم و باعث شد تا تحت فشار قرار بگیریم. در قرارداد مربیان ملی با تیم‌ها ، ذکر شده است اگر مربی ۲ تا ۳ ماه پول خود را دریافت نکند، می تواند یک طرفه فسخ کند. مارک ویلموتس قبل از دیدار با عراق قرارداد خود را فسخ کرد و در این باره جلسه‌ای را با وی برگزار کردیم. قرار بود اردوی تیم ملی چهارشنبه شروع شود که با ناهماهنگی‌های ویلموتس ، اردوی تیم ملی یکشنبه آغاز شد. در این بین ما چند نامه به فیفا دادیم تا از بودجه خود ، پول ویلموتس را پرداخت کنند ولی با توجه به تحریم‌های جدید ، آن‌ها نتوانستند بانکی را پیدا کنند و ویلموتس نیز این را بر این اساس گذاشت که فدراسیون اراده‌ای برای پرداخت پول خود ندارد. با این حال ما تنها ۷ روز دیرتر پول وی را پرداخت کردیم.

تاج اضافه کرد : در جلسه اخیر وی از ما ضمانتی می خواست که پرداخت‌های بعدی دیر نشود ولی من به وی گفتم که با توجه به فسخ قرارداد وی قبل از بازی با عراق ، سراغ بندهای فوری و اجباری برویم. جلسه خوبی با حضور من ، ویلموتس ، وکلای ما و وکلای وی در کشوری غیر از بلژیک برگزار شد و طرفین در حال توافق و بررسی بودند که کدام طرف باید غرامت ۳ ماهه را بپردازد. البته در توئیت ویلموتس آمده بود که وکلای طرفین در حال مذاکره هستند ولی نباید آن را توئیت می‌کرد. همچنین اوی از ما برای پرداخت‌های بعدی ، ضمانت می خواست ولی ما به ویلموتس اعلام کردیم که از رفت و آمدهای وی راضی نیستیم. وی به ما گفت که در بلژیک در حال کار برای تیم ملی بوده اما باز هم از وی گزارش کار خواستیم.

وی در تکذیب این خبر که مبلغ قرارداد ویلموتس با کمک‌های خود  ۳ میلیون دلار است ، گفت : اولا که مبلغ قرار داد کی‌روش به اضافه کمک‌های خود سه میلیون دلار بود و اگر نیز به ویلموتس همین مبلغ را داده باشیم که نداده‌ایم ، افزایشی در این موضوع نداشته ایم. دوما قراردادهایی که ما می‌بندیم زیر نظر وزارت ورزش است و چیزی برای پنهان کردن نداشته‌ایم. نهادهای نظارتی در مورد قرارداد ویلموتس کاملا آگاه بوده اند. اصلا بهتر است از قرارداد بعدی مفاد آن را در سایت فدراسیون قرار دهیم که این حرف‌ها پیش نیاید.

برخی از منتقدین و کارشناسان می‌گویند که ویلموتس تا به اینجا با تیم ملی بوده است و رقیب‌های خود را شناخته است و در بازی‌های برگشت مقدماتی جام جهانی می‌توانست ، مفید باشد و موفق عمل کند ، تاج درباره این موضوع گفت : ما دست منتقدان خوب را می‌بوسیم ولی برخی هستند که هر روز یک حرف جدید می‌زنند. اول حرفشان این بود که مربی داخلی انتخاب نکنیم. اینها همان هایی هستند که روی استیلی سرمربی تیم ملی امید فشار می‌آورند. بعد می‌گویند ویلموتس از کجا آمده است. این حرف‌ها را نزنید ، به فوتبالمان می‌خندند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد : در جواب به اینکه چرا ویلموتس را تعویض کردیم ، باید بگویم ما با کارشناسان مورد تایید خود که صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که ویلموتس مربی خوب و بزرگی است ولی خیلی به مسائل فوتبال ما گره نخورده است.  بازیکنان ما را خیلی نمی‌شناسد و از تیم‌های عربی شناخت خوبی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برانکو رقیبی برای نیمکت تیم ملی دارد یا خیر ، گفت : اکنون نمی توان اسمی آورد. ممکن است دوستانه با خیلی‌ها صحبت کرده باشیم و وظیفه من نیز پاسخگویی به بسیاری از سوال‌ها است به شرطی که به روند کاری فدراسیون آسیب نزند. ما باید بهترین عملکرد خود را از این به بعد نشان دهیم و جای اشتباهی وجود ندارد. باید به سوی بهترین مربی برویم ، مربی ای که تیم ما را بشناسد. باید به فکر این چهار بازی باشیم و نباید در انتخاب مربی نگران آینده باشیم. هر تیمی که به جام جهانی صعود می‌کند ۱۱ میلیون دلار می‌گیرد. همین کافی است که بدانید ما نیز نگران صعود تیم ملی به جام جهانی هستیم.  وضع مالی فدراسیون خوب نیست و پول‌های ما در فیفا است و اگر به جام جهانی برویم ۱۱ میلیون دلار دیگر به پول‌های ما در فیفا اضافه می‌شود.

تاج درباره ناکامی ایران در کسب عنوان در مراسم بهترین‌های آسیا گفت : باید نیمه پر لیوان را ببینیم. ما در ۵ بخش جزو بین ۳ نفر برتر بودیم. به اعتقاد من بیرانوند می توانست مرد سال آسیا باشد و من این را به اینفانتینو و رئیس AFC گفتم ولی به نظرم فدراسیون نمی توانست بهترین فدراسیون آسیا باشد. به هر حال ژاپن ، کشور استاندارد آسیا است و در فوتسال توانست با شکست مس سونگون قهرمان شود و در جام ملت‌های آسیا دوم شد. قطر نیز قهرمان آسیا است و باید قبول کنیم آن‌ها هم ویژگی هایی برای بهترین شدن داشته‌اند.
رئیس فدراسیون فوتبال در انتقاد از اظهارات نماینده مجلس گفت : من از نماینده‌های مجلس علاوه‌ بر انتقادهای سازنده ، درخواست دارم کمی هم به فوتبال کمک کنند. مثلا کمک کنند مشکل انتقال پول ما حل شود زیرا مثلا ۱۰ میلیون دلار طلب ما از فیفا که برابر با ۱۳۰ میلیارد می‌شود می تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند. تیم ملی در دو سفر آخر خود با هواپیمای شخصی رفت و این برای فدراسیون هزینه‌بر است.
وی افزود : همچنین تیم امید امشب به اردوی تایلند می‌رود که این نیز هزینه دارد. البته من به این تیم ، ایمان دارم زیرا دو سالی است که این بازیکنان با هم هستند و مربی ایرانی با شناخت کافی از آن ها بالای سرشان است.

وی درباره شایعه حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت : پرسپولیس بسیاری از بدهی‌های خود در آسیا را پرداخت کرده و استقلال نیز بدهی روی میز ندارد. حتی درباره بدهی به پروپئیچ ، فیفا پذیرفت که پرداخت به این بازیکن را برعهده بگیرد. همچنین در خصوص مشکلات مالی و انتقال پول به فیفا ، من به اینفاتینو گفتم چگونه شما برای پرداخت بدهی‌ها برای ما زمان تعیین می کنید ولی نمی توانید در زمان مقرر پول ما را بدهید. آمریکا غلط می کند که فوتبال را سیاسی می‌کند و شما نیز معتقدید فوتبال باید از سیاست جدا شود پس باید مشکل انتقال پول ما را حل کنید. چنین چیزی صحت ندارد که استقلال از آسیا حذف می‌شود و تا جایی که من خبر دارم ، بدهی ندارد. یک زمان تراکتور بدهی زیادی داشت که همه آن را صاف کرد. همچنین این شایعه که قرار بوده سهمیه ایران را برای حمایت قطری‌ها به این کشور هبه کنیم ، درست نیست.
تاج در خصوص تبلیغات محیطی نیز تصریح کرد : به سازمان لیگ دستور داده‌ایم تا روند مالی باشگاه‌ها در این خصوص را شفاف‌سازی کند و قرار است تا 2 روز آینده روی خروجی سایت سازمان لیگ قرار بگیرد که کدام باشگاه ها پول گرفته‌اند ، کدام پرونده‌ها در دادگاه است و کدام پرونده‌ها در دست بررسی است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان درباره به تاخیر افتادن انتخابات هیئت فوتبال استان‌های گیلان و تهران گفت : ماده 9 اساسنامه هیئت‌ها می‌گوید به هر دلیلی انتخابات به تاخیر افتاد ، رییس هیئت می تواند به کار خود ادامه دهد. گاهی اوقات باید صلاحیت افراد مجری توسط دستگاه‌های مختلف بررسی شود که این مورد زمان می برد. رئیس هیئت نمی تواند در آستانه انتخابات ، تغییراتی را ایجاد کند که بوی مهندسی انتخاب دهد ، به همین دلیل گل‌محمدی (مدیر کل ورزش و جوانان تهران) به ما گفت تا تایید صلاحیت افراد تغییر کرده ، محرز نشود ، انتخابات برگزار نمی‌شود. همچنین نظارت‌کنندگان به انتخابات 3 نفر هستند که یک نماینده از فدراسیون ، یک نماینده از وزارت ورزش و یک نماینده از استان مربوطه به این انتخابات نظارت خواهند کرد. با همه این توضیحات و حل شدن مشکلات ،  انتخابات گیلان برگزار شد و اکنون تنها انتخابات هیئت فوتبال تهران مانده است.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها