بنا: نگاه مثبتی به تعویق المپیک باید داشت

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تعویق المپیک فرصت خوبی برای بیشتر شدن تجربه کشتی گیران بدست آمد
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی اظهار داشت: در ابتدا سال نو را به صورت ویژه به پرستاران و دکتران که در بیمارستان‌ها در خط مقدم جبهه سلامت و در مبارزه با ویروس کرونا هستند تبریک می‌گویم و سپس به مردم عزیز ایران فرا رسیدن سال 1399 را تبریک می‌گویم و انشاالله که هرچه زودتر این بلا رفع شود.

 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد تعویق یک‌ساله المپیک توکیو تصریح کرد: به تعویق افتادن این بازی‌ها دست ما نبود و به دلیل به وجود آمدن یک شرایط خاص در جهان این اتفاق افتاد و همه دنیا و همه ورزشکاران درگیر این اتفاق هستند.

 

بنا ادامه داد: تیم جوانی در اختیار داریم و باید به این مسئله مثبت نگاه کرد. باید نیمه پر لیوان را دید و طوری برنامه ریزی کنیم که این موضوع را به نفع خودمان پیش ببریم. به نظرم این اتفاق به نفع کشتی آزاد ما نیز هم تمام شد. وی تصریح کرد: اگر این تعویق همراه با برگزاری اردوها و مسابقات تدارکاتی باشد می تواند به نفع ما باشد و کشتی گیران جوان ما نیز با تجربه تر خواهند شد و می توانیم در سال 2021 عملکرد بهتری داشته باشیم.

 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد نحوه گزینش نفرات برای المپیک با توجه به تعویق یکساله آن گفت: امسال برعکس سال‌های گذشته رقابت های انتخابی کامل تری داشتیم و طبیعتا از تمامی نفرات و پتانسیل خود برای این مسیری که به سمت المپیک در پیش داریم استفاده خواهیم کرد و در این راه همه شانس دارند اما این شانس اولویت بندی دارد و اولویت ما نسبت به آخرین مسابقاتی  که انجام شده خواهد بود و در نهایت ملاک ما عملکرد کشتی گیران است.

 

بنا در مورد برنامه ریزی فنی تیم ملی اظهار داشت: ما فکر می کردیم به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسابقات گزینشی و المپیک با چند ماه تعویق برگزار می‌شود و با توجه به لغو شدن اردوها به خاطر شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی کشتی گیران، برنامه های فنی را در فضای مجازی به نفرات داده و آن ها را گروه بندی کردیم و هر مربی گروه خودش را کنترل می کند. اما طبیعتا با تعویق یکساله المپیک، انتخابی المپیک هم در زمانی که فکر می کردیم برگزار نمی شود و همه برنامه های ما کلا به هم ریخت. در حال حاضر نفرات باید با هماهنگی کادر فنی و طبق برنامه ای که به آن ها داده ایم کار کنند و هرکسی در هر شرایطی می تواند در شهرهای خودش کار کند تا اتحادیه جهانی تکلیف کار را روشن کند.

 

وی در مورد برگزاری اردوهای تیم ملی تصریح کرد: اگر بتوانیم در شرایطی خاص در یک تاریخ مشخصی اردوهای کوتاه مدتی را به جهت زیرنظر گرفتن نفرات و هماهنگ کردن آن ها داشته باشیم خوب است اما قطعا با توجه به شیوع ویروس کرونا باید این اردوها در شرایط قرنطینه و رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شود. بنا ادامه داد: البته تصمیم گیری در این مسئله دست ما نیست و تصمیم گیرنده ستاد مبارزه با کرونا است چراکه پای سلامت افراد در میان است. اما اگر وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی ورزشی بتوانند شرایطی ویژه ای را مهیا کنند تا بتوانیم اردوهای کوتاه مدت را در قرنطینه برگزار کنیم، قطعا وضعیت بهتری خواهیم داشت و خوب می شود. اما این موضوع نیازمند آن است که اجازه آن صادر شود تا در دوره های متناوب کوتاه، در شرایط قرنطینه کامل و رعایت تمامی نکات بهداشتی به جهت سلامتی کشتی گیران، اردوهای آماده سازی را داشته باشیم.

 

سرمربی تیم ملی در مورد این موضوع که شرایط تمرینات ورزشکاران در سایر کشورها به دلیل شیوع کرونا متفاوت است یا خیر، گفت: شرایط تقریبا یکسان است و سایر کشتی گیران نیز اردوها را برگزار نمی‌کنند.

 

همه دنیا درگیری سختی با این ویروس دارند و به دنبال این هستند کاری نشود که خدای نکرده کسی مبتلا شود. این موضوع صرف ورزش ما نیست، به طور مثال فوتبالیست ها که تمام درآمدشان از این راه است در خانه نشسته اند. در نهایت باید بگویم اگر نتوانیم تمرین کنیم و آمادگی لازم را بدست آوریم و ورزشکاران دنیا به دلیل درگیری با این ویروس بدون انجام تمرینات لازم راهی المپیک شوند، به احتمال فراوان شاهد بی کیفیت ترین المپیک در سال 2021 خواهیم بود.

 

دارنده مدال نقره کشتی فرنگی جهان در پایان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا مشکلاتی از نظر اجتماعی، اقتصادی و ورزشی را به وجود آورده خاطرنشان کرد: برای از بین بردن این معضل بزرگ همه باید دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم. کسی در این مورد کمک شخصی نمی خواهد چراکه دولت کار خود را انجام می دهد و وزارت بهداشت، پرستاران و دکتران به نحو احسن در حال انجام وظایف خودشان هستند. مردم برای اینکه این زنجیره پاره بشود تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که در خانه ها بنشینند و به وظیفه خود عمل کنند. خیلی خنده دار است که هنوزم افرادی به بهانه های مختلف در خیابان ها، اتوبان ها و جاده ها هستند. امیدوارم که با یاری همه هرچه زودتر این بیماری از مملکت ما برود. 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها