دو طلا، دو نقره و 7 برنز برای کشتی‌گیران ایران

2 نماینده کشورمان به مدال طلا، 2 نماینده به مدال نقره و 7 نماینده به مدال برنز رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ گرجستان دست یافتند
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

در رقابت های بین المللی کشتی جایزه بزرگ گرجستان حامد تاب و رامین طاهری به مدال طلا دست یافتند، گرایی و بیابانی صاحب مدال نقره شدند
سرلک، حاجی پور، افضلی، بهشتی طلا، نجاتی رضایی و پشتام  به مدال برنز رسیدند.

مسابقات اوزان 60، 67، 77 کیلوگرم کشتی فرنگی و 57، 65 و 74 کیلوگرم کشتی آزاد رقابت های جایزه بزرگ گرجستان جام بالاوادزه و کارتوزیا روزهای 17 و 18 مردادماه در شهر تفلیس گرجستان برگزار شد که در پایان در کشتی فرنگی حامد تاب در وزن 67 کیلوگرم و رامین طاهری در وزن 87 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی و پیمان بیابانی در وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال نقره شدند و  علیرضا سرلک، ابوالفضل حاجی پور و رضا افضلی در اوزان 57، 65 و 74 کیلوگرم کشتی آزاد و شیرزاد بهشتی طلا، علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم و محمدجواد رضایی و پژمان پشتام در اوزان 67 و 77 کیلوگرم کشتی فرنگی به مدال برنز رسیدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

کشتی فرنگی:
در وزن 60 کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا پس از استراحت در دور اول استراحت می کند  در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر از سد حریف گرجستانی گذشت. وی در دور سوم مقابل نماینده هند با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بهشتی طلا در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف قرقیزستانی با نتیجه 3 بر 3 شکست خورد به به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر 2 مانیش از هند را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت. علیرضا نجاتی دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم حریف گرجستانی را با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد و در دور سوم نیز با نتیجه 5 بر صفر از سد کشتی گیر آذربایجانی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل کشتی گیر قرقیزستانی با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر صفر نادر اوکرومچدیشویلی از گرجستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 67 کیلوگرم حامد تاب و محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور نخست به مصاف هم رفتند که حامد تاب با نتیجه 2 بر یک مقابل رضایی به پیروزی رسید. وی در دور سوم نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد حریف گرجستانی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. تاب در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه 5 بر صفر حریف آذربایجانی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.  محمدجواد رضایی نیز با توجه به حضور تاب در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در دیدار شانس مجدد با نتیجه 8 بر صفر باکورادزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی دیدار رده بندی شد. رضایی در این دیدار با نتیجه 7 بر صفر از سد کامران ممدوف از آذربایجان گذشت و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام در دور اول حریفی از کشور گرجستان را با نتیجه 9 بر یک شکست داد. محمدعلی گرایی نیز با نتیجه 9 بر صفر مقابل نماینده کشور فرانسه پیروز شد. دو نماینده کشورمان در دور دوم به مصاف هم رفتند که محمدعلی گرایی با نتیجه 9 بر صفر مقابل پشتام پیروز شد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. گرایی در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 8 بر صفر حریف گرجستانی را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال به دلیل مصدومیت مقابل ویکتور نمس از صربستان حاضر نشد و به مدال نقره رسید. پشتام هم به گروه بازنده ها رفت و توانست با شکست 8 بر صفر نوگوس از فرانسه به دیدار رده بندی راه یابد. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر گئورگی پوتسخوراشویلی از گرجستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 87 کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر 4 کشتی گیر گرجستانی را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر صفر دیگر کشتی گیر گرجستانی را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. طاهری در دیدار پایانی مقابل شالوا خاچیدزه از گرجستان با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

کشتی آزاد:
در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در 2 دور حریفانی از گرجستان را با نتایج 19 بر 9 و 11 بر 9 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل حریف گرجستانی با نتیجه 5 بر 5 مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. سرلک در این دیدار مقابل گئورگی خاچیدزه از گرجستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.
 در وزن 65 کیلوگرم پیمان بیابانی در دورهای اول و دوم کشتی گیرانی از کشور گرجستان را با نتایج 4 بر صفر و 3 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی رفت، بیابانی در این دیدار با نتیجه 3 بر 3 مقابل دیگر نماینده کشور میزبان به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل باجرانگ از هند با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید. در همین وزن ایمان صادقی مقابل حریف گرجستانی با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر گرجستانی مقابل پیمان بیابانی، صادقی از دور رقابت ها کنار رفت. ابوالفضل حاجی پور دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم مقابل باجرانگ از هند با نتیجه 10 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر هندی در دیدار فینال، حاجی پور راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی با نتیجه 10 بر صفر آکاکی کمرتالیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.
 در وزن 74 کیلوگرم رضا افضلی پس از استراحت در دور اول در دور دوم کشتی گیر گرجستانی را با نتیجه 6 بر 3 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کشتی گیر گرجستانی با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. افضلی در این دیدار آدام خاسیف از روسیه را با نتیجه 4 بر 4 و ضربه فنی مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت. سید احمد محمدی دیگر نماینده کشورمان در این وزن مقابل حریف گرجستان در حالی که با نتیجه 6 بر صفر عقب بود به دلیل مصدومیت به مبارزه ادامه نداد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها