احتمال آغاز لیگ برتر از اواخر خرداد

معاون وزیر بهداشت از احتمال آغاز تمرینات تیم‌ها از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد خبر داد و گفت که در این صورت پس از سه هفته لیگ برتر فوتبال آغاز می‌شود
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

ایرج حریرچی درباره برگزاری مسابقات فوتبال گفت: روز دوشنبه با معاون وزیر ورزش و خلیلیان رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جلسه داشتیم و شرایط بوندس‌لیگا و سری آ ایتالیا و تا حدودی لالیگا را بررسی کردیم. با توجه به اینکه 9 هفته از مسابقات لیگ برتر باقی مانده  می‌توان این مسابقات را در شش هفته به پایان رساند. سه هفته نیز برای تمرین تیم ها در نظر گرفته شده است؛ اگرچه هنوز چیزی قطعی نیست.

وی افزود: مهمترین نکته برای ما سلامت بازیکنان و کادر فنی است. خط قرمزهایی هم وجود دارد که فعلاً نمی‌توانیم سمت آنها برویم. مثلاً برگزاری مسابقات بدون تماشاگر، نحوه حضور و استقرار تیم‌ها در هتل و حضورشان در یک اتوبوس که نمی‌تواند مثل گذشته باشد اما داخل زمین فوتبال به معنای واقعی شروع خواهد شد. اصولی هم درباره شادی بعد از گل و مسائل دیگر وجود دارد که مانند سری آ و بوندس‌لیگا به آن توجه کردیم.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: توافقات اولیه را انجام دادیم اما همه چیز منوط به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود. این درخواست از سمت مردم هم وجود دارد. 

حریرچی افزود پروتکل‌های اولیه نوشته شده و مبنای آن هم لیگ‌های معتبر دنیا است اما فعلاً هیچ چیز قطعی نیست. بعد از اینکه ما و وزارت ورزش تصمیم گرفتیم، آن را به فدراسیون فوتبال اعلام خواهیم کرد و فدراسیون مستقل است و خودش تصمیم گیری می‌کند. این پیشنهاد هم وجود داشت که 9 هفته را به صورت متمرکز برگزار کنیم و تیم‌ها در این 9 هفته اردو داشته باشند که این پیشنهاد ممکن و عملی نیست. در هر صورت ما چیزی که به صلاح است را تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 وی در مورد اینکه برخی تیم‌ها به خاطر مسائل مالی و شرایط جدول خواستار لغو و مسابقات شده‌اند، عنوان کرد: ضریب هوشی‌ ما هم پایین نیست و متوجه این مسائل می‌شویم!

معاون وزیر بهداشت درمورد شروع تقریبی تمرینات تیم ها گفت: در چند روز آینده و احتمالا تا پایان هفته پیشنهاد اولیه خودمان را ارائه خواهیم داد و تصمیم گیری منوط به تصویب وزرای محترم و ستاد ملی مبارزه با کرونا است. یکی از بازه‌های زمانی می‌تواند این باشد که تمرینات از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد شروع شود و پس از سه هفته تمرین، مسابقات آغاز شود و تا نیمه مرداد ماه به اتمام برسد.

حریرچی تاکید کرد: این یکی از گزینه‌ها هست و هنوز هم گزینه‌های دیگری روی میز وجود دارد، از جمله اینکه ممکن است بازی‌ها لغو شود، هرچند احتمال آن پایین است. ممکن است محدودیت های دیگری هم داشته باشد، مثل اینکه به جز سرمربی افراد بالای 65 ساله روی نیمکت حضور نداشته باشد و کسانی که بیماری زمینه‌ای هم دارند روی نیمکت نباشند. هر پنج روز یک بار نیز تست سلامت از بازیکنان گرفته شود. با این حال هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها