با اعلام کمیته پارالمپیک آسیا؛ مدال نقره پاراآسیایی جاکارتا به برناکی رسید

پس از تائید دوپینگ ورزشکاران ازبکستانی، مدال نقره بازی های پاراآسیایی جاکارتا به ملی پوش دوومیدانی کشورمان رسید
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

 سایت کمیته پارالمپیک آسیا تست دوپینگ دو ورزشکار ازبکستانی که در بازی های پاراآسیایی جاکارتا حضور داشتند را مثبت اعلام کرد و بر همین اساس مدال نقره بازی ها به زهرا برناکی داده می شود.

کامالاخون عبداللهیوا ورزشکار پرش طول در کلاس  T54/46/47 که به مدال طلا رسیده بود، ۸ اکتبر و پس از گرفته شدن تست دوپینگ به دلیل استفاده از ماده متاسترون با محرومیت مواجه شد. در این رقابت زهرا برناکی نماینده کشورمان نیز حضور داشت. بدین ترتیب مدال طلای این رقابت به ورزشکاری از سریلانکا رسید و برناکی نیز که با رکورد ۴٫۵۱ متر برنز گرفته بود، با یک پله ارتقا صاحب مدال نقره شد. این خبر را کمیته پارالمپیک آسیا رسماً بر روی وب‌سایت خود تایید کرد.

همچنین نوربک میرزایف جودوکار مرد ازبکستانی در وزن ۸۱ کیلوگرم که به مدال طلا در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی رسیده بود، دوپینگش به دلیل استفاده از ماده ممنوعه آنابولیک استرویید ناندرولون رسماً اعلام شد تا او هم همچون هموطنش عنوان قهرمانی را از دست بدهد.

در این وزن از رقابت‌های جودو سیدامید جعفری از ایران به همراه آرامیتسو کیتازونو از ژاپن به مدال برنز مشترک رسیدند، اما طبق اعلام APC هیچکدام ارتقای جایگاه نخواهند داشت و مدال برنز آنها تبدیل به نقره نمی‌شود. البته نماینده کره جنوبی که صاحب مدال نقره شده بود، به عنوان برنده مدال طلا معرفی شد

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها