استیلی: شانس بالایی برای صعود به المپیک داریم

سرمربی تیم فوتبال امید ایران : در گروه سختی هستیم اما با همدلی و توانی که در بازیکنانم سراغ دارم، شانس زیادی برای صعود به المپیک خواهیم داشت
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

حمید استیلی در حاشیه اردوی تیم فوتبال امید کشورمان در جمع خبرنگاران درباره شناخت از رقبا و باخت‌های این تیم در دیدارهای تدارکاتی و همچنین شانس ایران برای صعود از گروه C  رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو افزود: باید در ۹۰ روز باقی‌مانده تا رقابت‌های انتخابی بازیکنان را به شرایط خوب تاکتیکی برسانیم و البته با توجه به دیدارهای تدارکاتی‌ که در این زمینه فراهم شده امید زیادی به صعود داریم.

وی ادامه داد: در شرایط سختی که از نظر اقتصادی وجود دارد، فدراسیون کمک و  حمایت خوبی کرده و ما هم تلاش می‌کنیم هماهنگی و تلاش لازم را در این زمینه داشته باشیم.

سرمربی تیم امید گفت: این اردو از دیروز (دوشنبه ۱۵ مهرماه) آغاز شده و تا ۲۳ همین ماه ادامه دارد.  یک دیدار تدارکاتی ۱۹ مهرماه (جمع) با تیم شهر خودرو داریم و پس از بازی همان شب راهی قطر می‌شویم و دوشنبه هفته بعد با تیم امید استرالیا بازی خواهیم کرد.

استیلی با بیان اینکه پس از بازگشت از قطر بازیکنان در اختیار تیم‌هایشان قرار می‌گیرند، افزود: اردوی بعدی ما آبان ماه است و با تیم اندونزی دیدار خواهیم داشت و اردوی آخر در قطر  است و یک بازی دوستانه نیز در قطر داریم تا بتوانیم بازیکنان را از نظر جسمانی و فنی به شرایط مطلوب برسانیم.

وی در خصوص دعوت از امید نورافکن، صیادمنش و محبی به تیم‌ فوتبال امید،   خاطر نشان کرد: بازیکنان تیم امید همگی جوان هستند و نیاز به حمایت دارند، زیرا این نفرات آینده فوتبال این مملکت هستند و همین‌طور که شاهد هستید بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بازیکنان تیم ملی از تیم‌های امید سال‌های پیش هستند.

وی اضافه کرد: همه این بازیکنان را از نظر فنی و تکنیکی به خوبی می‌شناسم زیرا یکسال ونیم گذشته با هم بودیم و بازیکنان با تفکرات من آشنایی دارند و مرا به عنوان مدیرفنی تیم می‌شناسند.

استیلی در پاسخ به درگیری شب گذشته‌اش با فرهاد مجیدی سرمربی سابق تیم امید گفت:‌ قصد برگشت به عقب را نداریم هدف همه ما این است که مشکلی برای بازیکنان ایجاد نشود و حاشیه‌ها کاهش یابد. دیروز صحبت‌هایی شد و همان‌طور که گفتم اصلا قصد بازگشت به عقب را ندارم و هدف و حرکت ما رو به جلو است.

این ملی پوش اسبق تیم‌ ملی فوتبال کشورمان گفت:‌ همه می‌دانند که وقت زیادی برای آماده‌سازی تیم نداریم اما من به اصرار کمیته فنی این مسئولیت را پذیرفتم در حالی که اصلا نمی خواستم وارد بحث مربیگری شوم اما تصریح می‌کنم بخاطر مردم و بازیکنان این مسئولیت را پذیرفتم.

استیلی در خصوص نحوه انتخاب بازیکنان و نفرات اعزامی به قطر برای دیدار تدارکاتی با استرالیا گفت:‌ بیش از ۲۵۰ بازیکن را طی یک سال و نیم گذشته در جریان بازی‌های لیگ دیدیم و می‌توان گفت حدود ۹۵ درصد بازیکنان را رصد کرده‌ایم و شاید ۵ درصد از قلم افتاده‌اند که البته با مربیان لیگ در ارتباط هستیم و قرار شد اگر بازیکنی توانایی خوبی داشت برای اضافه شدن به لیست به ما معرفی شود.

وی  ادامه داد:‌ در حال حاضر ۳۵ نفر در اردو هستند اما در مجموع ۲۰ بازیکن و ۲ دروازه‌بان به قطر اعزام می‌شوند زیرا ما فقط یک دیدار تدارکاتی داریم و فرصت برای ۶ تعویض داریم؛  بنابراین نیاز به اعزام نفرات بیشتر نیست.

سرمربی تیم امید گفت: ما اسامی ۸۰ بازیکن را به فدراسیون معرفی کردیم ولی از ما خواسته شده طی دو هفته آینده اسامی ۵۰ بازیکن را به کنفدراسیون آسیا(AFC) معرفی کنیم که در نهایت ۲۳ نفر برای مسابقات تایلند انتخاب و راهی این کشور خواهند شد.

استیلی افزود: وقتی ۲۲ بازیکن برای بازی تدارکاتی راهی قطر شوند سایر بازیکنان در اختیار باشگاه‌هایشان قرار می‌گیرند و البته ما با مربیان بدنسازی آنان در ارتباط نزدیک هستیم تا از نظربدنی و وضعیت آسیب دیدگی آنان با خبر باشیم و جا دارد از  تمامی مربیان لیگ‌های برتر و دسته یک برای همکاری با تیم امید قدردانی کنیم.

وی درخصوص اضافه شدن صیاد منش، نور افکن و محبی گفت:بازی‌های انتخابی المپیک دی ماه است و در زمان بازی‌های فیفا دی نیست و باشگاه‌های خارجی می‌توانند بازیکنان را به ما ندهند. در خصوص دلفی، مارک ویلموتس صحبت‌هایی با باشگاه کرده و موافقت آنان را برای ملحق شدن این بازیکن به تیم ملی گرفته است و می‌توانیم روی کمک سرمربی تیم‌ملی  در خصوص  صیاد منش هم حساب کنیم و قرار شد مدیر برنامه‌های مهدیخانی از باشگاه نامه بگیرد که بتوانیم از وی در زمان «فیفا دی» استفاده کنیم.

به گفته استیلی صیاد منش از اردوی بعدی به تیم امید ملحق خواهدشد.

مسابقات انتخابی المپیک از ۱۸ دی تا ۶ بهمن ۹۸ (۸ تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰)به میزبانی تایلند برگزار می شود و ایران در گروه C این رقابت‌ها با تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان و چین هم‌گروه است.

این رقابت ها با حضور ۱۶ تیم در قالب چهار گروه برگزار خواهد شد

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها