نحوه سهمیه بندی فوتبال لیگ قهرمانان اروپا در بحران کرونا مشخص شد

یوفا اعلام کرد در صورت عدم برگزاری بازی‌های باقی مانده فوتبال لیگ‌های اروپایی، سهمیه لیگ قهرمان و لیگ اروپا بر اساس رتبه تیم‌ها در لیگ‌ها خواهد بود.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

به گزارش آس، یوفا تسلیم نشده است و باور دارد پنج لیگ برتر اروپایی می‌توانند بازی‌های باقی مانده را برگزار کنند. این سازمان اروپایی پایان یافتن لیگ‌های اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان را در اولویت قرار داد. بیشترین سهمیه‌های لیگ قهرمانان اروپا از این پنج لیگ خواهد بود. 

با این حال اگر بحران کرونا اجازه این کار را ندهد سهمیه رقابت‌های اروپایی بر اساس رتبه‌های لیگ‌ها تا پیش از توقف به دلیل شیوع کووید ۱۹ مشخص خواهد شد. در صورتی که تعداد بازی‌های تیم‌ها در لیگ برابر نباشد مانند لیگ برتر، امتیازها بر اساس دیدارها حساب می‌شود. 

الکساندر شفرین، رییس یوفا عملکرد تیم‌ها در فصل جاری را مهم‌تر از رتبه بندی یوفا می‌داند. با این حال او تاکید کرد که لیگ‌ها باید دوباره از سر گرفته شوند حتی اگر قرار باشد بازی‌ها پشت درهای بسته برگزار شوند. آلمان نخستین کشوری خواهد بود که بازگشت فوتبال را تجربه خواهد کرد. بوندسلیگا احتمالا اواخر می (اوایل خرداد) از سر گرفته شود. در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه انتظار می‌رود این اتفاق در ژوئن (اواخر خرداد) رخ دهد. این در حالی است که در رابطه با انگلیس ابهام وجود دارد. در هر صورت یوفا اعلام کرد بازی‌های لیگ باید تا سوم آگوست به پایان برسد تا در شروع فصل آینده خللی وارد نکنند. 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها