علی نژاد : اولین اعزام به المپیک 26 تیر انجام خواهد شد

علی نژاد : اولین اعزام به المپیک 26 تیر انجام خواهد شد

دکتر علی نژاد معاون وزارت ورزش و جوانان در گفتگوی زنده با شبکه ورزش سیما درباره مصوبات جلسه هماهنگی حضور در المپیک توکیو صحبت کرد .

معرفی برنامه

تعیین پرچمدار کاروان ، پرداخت حقوق ورزشکاران المپیکی ، نحوه اعزام ها و تاریخ اولین اعزام و انجام واکسیناسیون اعضای تیم ها و همدلی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از مهم ترین مواردی بود که معاون وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد.

مهدی علی‌نژاد درباره انتخاب صمد نیکخواه بهرامی به عنوان پرچمدار ایران، عنوان کرد: من موفقیت او را تبریک می‌گویم، این افتخار بزرگی است. نیکخواه بهرامی به خاطر سابقه و تجربه‌ای که در بازی‌های آسیایی و المپیک دارد و مدال‌آور ما در بازی‌های آسیایی بوده انتخاب شده است.

علی‌نژاد درباره پرداخت حقوق ۳ ماه باقی‌مانده ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند، عنوان کرد: قرار شد اگر ورزشکار دیگری سهمیه گرفته و شخص دیگری اعزام می‌شود، کل ۱۸ ماه حقوق به ورزشکار اعزامی هم پرداخت شود.

وی گفت: اول مرداد المپیک خواهد بود و ۲۶ تیر نخستین کاروان ایران اعزام می‌شود. ایام مهم و تاثیرگذاری خواهد بود. ما روز گذشته هم جلسه‌ای با سرپرستان اعزامی به المپیک داشتیم اینکه این یک ماه را دقت کنند تا ورزشکاران با برنامه تمرینی خوب به اوج برسند و هم اینکه در زمان باقی مانده سلامت ورزشکاران را حفظ کنیم. بخش کوچکی از واکسیناسیون مانده که شنبه تزریق خواهد شد. توصیه‌های لازم را انجام دادیم و بحث‌های خوبی درباره اسکان انجام شد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش با اشاره به کمک مالی به فدراسیون‌ها، یادآور شد: تلاش ما و کمیته این بود از نظر مالی هم در این یک ماه کمکی به فدراسیون‌ها داشته باشیم. اوایل هفته آینده پرداخت مالی دیگری خواهیم داشت و قبل از المپیک هم واریزی دیگری داریم. تلاش می‌کنیم این کاروان المپیکی به سلامت اعزام شود و بهترین نتایج را کسب کند. تا الآن ۶۳ سهمیه قطعی گرفتیم و پیش بینی ما این است یکی دو سهمیه دیگر بگیریم و رکورد سهمیه‌های خودمان را بشکنیم که این موضوع در شرایط تحریم و کرونا اتفاق ویژه‌ای است.

معاون وزیر ورزش در ادامه درباره هماهنگی بین کمیته و وزارت، خاطرنشان کرد: نکته اساسی این است که وقتی در ورزش آرامش حاکم شد دغدغه ای نخواهد بود. این اختلافات به سلامت روانی ورزشکاران، مربیان و فدراسیون‌ها آسیب می‌زند‌. من خودم سالها رئیس فدراسیون بودم و این را دیدم. یکی از اتفاقات ویژه همین همراهی و همدلی بود. امیدواریم در دولت جدید باز هم وزارت و کمیته این ویژگی را داشته باشند. اختلاف نظر همیشه هست اما باید نوع تعامل به گونه‌ای باشد که منافع ملی در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها