اسکوچیچ: به مردم ایران قول داده‌ایم به جام جهانی می‌رویم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما به مردم ایران قول داده‌ایم به جام جهانی برمی‌گردیم. ما همه تلاش‌مان را به کار می‌گیریم این قول محقق شود.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

به گزارش سایت فیفا، تیم ملی فوتبال ایران در این سالهای اخیر در جام جهانی حضور داشته است. این تیم با هدایت کارلوس کی‌روش در جام جهانی 2014 برزیل حضور پیدا کرد و در جام جهانی 2018 نیز به عنوان نخستین تیم آسیایی به این رقابت‌ها راه یافت. اگرچه ایران از راهیابی به دور بعدی بازماند اما مقابل پرتغال، اسپانیا و مراکش نمایش خیره‌کننده‌ای داشت.

بعد از رفتن کی‌روش از ایران، فدراسیون فوتبال ایران مارک ویلموتس را به خدمت گرفت اما با توجه به نتایج ناامیدکننده‌ای که او در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 داشت، این مربی هم ایران را ترک کرد.

مربی جدید به نام دراگان اسکوچیچ از کرواسی که مصاحبه‌ای با سایت فیفا داشته هدایت تیم ملی ایران را برعهده گفت.

اسکوچیچ اظهار داشت: هدایت تیم ملی ایران افتخار بزرگی است. وظیفه من مقابل 80 میلیون ایرانی که از تیم ملی خود حمایت می‌کنند بسیار بزرگ است. من برای این پروژه با عزم و اراده بالا آماده هستم.

نگاهی کوتاه به رزومه اسکوچیچ نشان می‌دهد این مربی برای نخستین بار هدایت یک تیم ملی را برعهده گرفته است. این مربی 51 ساله تمام دوران مربیگری خود را در باشگاه‌هایی در کرواسی و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله العربی کویت و النصر عربستان گذرانده است. با وجود اینکه او تجربه ملی نداشته اما به نظر می‌رسد از مسئولیتی که دارد آگاه است.

اسکوچیچ در ادامه این مصاحبه با اشاره به فعالیتش در تیم‌های باشگاهی، یادآور شد: در مقایسه با تیم باشگاهی، فعالیت در تیم ملی به شما اجازه می‌دهد تا از استخر بزرگ بازیکنان، شما انتخابی‌هایی داشته و بتوانید فلسفه‌تان را کم کم تزریق کنید، اگرچه شما همیشه محدودیت‌های زمانی برای اجرای ایده‌هایتان دارید.

ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 دو شکست مقابل عراق و بحرین داشت. با توجه به کیفیتی که بازیکنان ایران دارند عملکرد ایران به اندازه کافی خوب نبود. بنابراین برنامه جدید برای برگرداندن ایران به مسیر چیست؟

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال گفت: ما به زودی آنالیزی از تیم خودمان و حریفان خواهیم داشت. ما همچنین به دنبال بازیکنان جدیدی هستیم که ممکن است به تیم اضافه شوند. من تصور روشنی از بهبود عملکرد ایران دارم.

ایران با 2 شکستی که داشته در گروه C در رده سوم قرار دارد، جایگاهی که صعود ایران را به مرحله بعدی به دنبال نخواهد داشت. سرمربی تیم ملی ایران درباره خطر حذف ایران از جام جهانی، عنوان کرد: جایگاه فعلی ما بد است اما ما ناامید نیستیم. 3 بازی از 4 بازی ما در خانه مانده جایی که ما حمایت عظیمی را از هواداران ایران خواهیم داشت. من اعتقاد دارم ما گروهی از بازیکنان باکیفیت داریم چیزی که من را خوشبین می‌کند.

البته از سوی اسکوچیچ دلایلی برای خوشبینی وجود دارد؛ دو دیدار بعدی ایران مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج خواهد بود که در کاغذ ایران باید پیروز شود. آنها در ادامه میزبان عراق و بحرین خواهند بود که باید برای صعود آنها را شکست دهند.

اسکوچیچ در این باره خاطرنشان کرد: ما باید حرفه‌ای باشیم و به همه تیم‌ها از جمله کامبوج و هنگ‌کنگ احترام بگذاریم.

ایران در 5 دوره جام جهانی حضور داشته است. این تیم برای دومین سال متوالی در سالهای 2014 و 2018 در جام جهانی شرکت کرد و هدف این است سومین دوره متوالی را تجربه کند.

سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: ما به مردم ایران قول داده‌ایم به جام جهانی برمی‌گردیم. ما همه تلاش‌مان را به کار می‌گیریم این قول محقق شود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها