داورزنی: برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال ، کارگروه تشکیل داده‌ایم

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از تشکیل کارگروهی به منظور انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان خبر داد.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

محمدرضا داورزنی درباره حاشیه های ایجاد شده برای قطع همکاری با سرمربی تیم ملی، اظهار داشت: گسترش و شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، شرایط خاصی ایجاد کرد که به تعویق افتادن لیگ ملت‌های والیبال از جمله این موارد بود که قرار شد لیگ ملت‌ها شهریور ماه در صورت مساعد بودن شرایط برگزار شود.

وی با اشاره به تعویق یک ساله بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو، افزود: نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی که بنده نیز عضوی از آن هستم، به صورت آنلاین برگزار شد و تصمیم گرفته شد که تا پایان آوریل (یازدهم اردیبهشت) برای برگزاری لیگ ملت‌ها در شهریورماه تصمیم‌گیری نهایی شود که به احتمال زیاد این رقابت‌ها نیز امسال برگزار نخواهد شد و البته هنوز این موضوع قطعی نشده است.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که ایگور کولاکوویچ از یک باشگاه لهستانی پیشنهاد داشت، ادامه داد: شرایط ایجاد شده باعث گردید به سرمربی تیم ملی اعلام کنیم که اگر برای شما امکان همکاری با باشگاهی مهیا شده، می‌توانیم فسخ قرارداد کنیم، چون تیم ملی عملاً نه اردویی داشت و نه می‌توانستیم کاری برایش انجام دهیم. این موضوع به ایگور اعلام شد زیرا وی در نظر داشت با یک باشگاه لهستانی همکاری کند و گفتیم دستش برای عقد قرارداد باز باشد.

داورزنی با تاکید بر این که برای رسمی شدن قطع همکاری باید نامه‌نگاری شود و این موضوع زمان‌بر است، گفت: این هفته شرایط فدراسیون را به صورت کتبی به ایگور کولاکوویچ اعلام کردیم و قرار شد از 19 آوریل قرارداد این مربی فسخ شود و حقوق ایشان نیز تا 19 آوریل پرداخت شود.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به مصاحبه منتشر شده از کولاکوویچ با یک رسانه لهستان و بازتاب امروز آن در رسانه‌های ایران گفت: این مصاحبه مربوط به ۸ روز پیش است و در حال حاضر به صورت رسمی به این مربی اعلام کردیم که ۱۹ آوریل قرارداد فی مابین فسخ می‌شود و مبلغ قرارداد ایشان تا زمان فسخ قرارداد نیز پرداخت خواهد شد.

داورزنی که با برنامه 《همیشه با ورزش》 رادیو گفتگو می‌کرد، ادامه داد: با توجه به این که قطع همکاری فدراسیون با کولاکوویچ زودتر رسانه‌ای شده بود، برخی شرکت‌های خارجی از این فرصت سوء‌استفاده کردند و یک سری اسامی را مطرح کردند و این اسامی نیز در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد و در تلویزیون نیز تحلیلی برای این موضوع پخش شد. این خبرها در زمانی رسانه‌ای شد که فدراسیون هنوز با سرمربی تیم ملی به صورت رسمی توافق نکرده بود و کولاکوویچ از بازتاب‌های این موضوع، نگران شده بود زیرا موضوع اخراج او مطرح شده بود.

 

وی با بیان این که روابط بین‌الملل فدراسیون و سرپرست تیم ملی برای رفع این نگرانی‌ها با ایگور صحبت کردند، گفت: خودم هم تلفنی صحبت کردم که نگران نباشد و این مطالب از طرف فدراسیون اعلام نشده است. در نهایت فدراسیون نیز به صورت مکتوب پیشنهادات و نظر خودش را به سرمربی اعلام کرد و کولاکوویچ نیز امروز نظر قطعی خود را ارسال کرد. در حال حاضر تنها مشکل، پرداخت حقوق نامبرده در سال جدید میلادی است که تاکنون پرداخت نشده و به زودی تسویه‌حساب خواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال دوباره تاکید کرد که کولاکوویچ از فضاسازی رسانه‌ای ایجاد شده، گله‌مند بود که من تاکید کردم فدراسیون والیبال ایران با هیچ گزینه‌ای‌ مذاکره نکرده و تمام این مطالب، احتمالات و پیشنهادات ایجنت‌های خارجی و خبرنگاران است. این اخبار باعث شده بود که چندین ایجنت خارجی نیز پیشنهادهای خود را مطرح کنند و حتی برای من ایمیل کردند اما تاکید می شود که فدراسیون والیبال ایران با هیچ مربی دیگری برای هدایت تیم ملی صحبت نکرده است و مذاکره نداشتیم.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: حتی یکی از مربیان مطرح جهان وُیسی برای من ارسال کرد که از ایران چند نفری با او تماس گرفته و اعلام آمادگی کرده‌اند تا زمینه همکاری با فدراسیون والیبال ایران را برایش مهیا کنند و فدراسیون به این مربی پیام داد که اگر قرار باشد اقدامی صورت گیرد، حتماً با شما به صورت رسمی ارتباط برقرار خواهد شد و نیاز به واسطه نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حضور در بازی‌های المپیک به همراه تیم ملی والیبال ایران، افتخاری بود که کولاکوویچ دوست داشت در پرونده‌ کاری خود داشته باشد، اما گسترش و شیوع ویروس کرونا مانع این موضوع شد و ایگور از این موضوع نیز کمی ناراحت بود. سرمربی تیم ملی انصافاً هیچ بحث مالی برای قطع همکاری نداشت و علاقه‌مند بود که سریع‌تر تکلیفش برای همکاری با سایر باشگاه‌ها و یا کشورها مشخص شود که در دو سه روز گذشته، به صورت رسمی و مکتوب شرایط مطرح شده و موافقت‌ها تقریبا به دست آمده است. امیدواریم که نهایتا تا پایان ماه می، بتوانیم حقوق باقی‌مانده او را نیز پرداخت کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال درباره شرایط فعلی والیبال ایران و جهان، با یادآوری این که نیمی از رویدادهای والیبالی که قرار بوده در سال ۲۰۲۰ انجام شود، کنسل شده و نیمی دیگر به تعویق افتاده، گفت: مثلا مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان و جوانان، به شهریور و آبان ماه موکول شده است البته به شرطی که مشکلات ویروس کرونا برطرف شود و شرایط پروازها نیز تا خردادماه به حالت نرمال بازگردد.

وی ادامه داد: مسابقات والیبال کنفدراسیون آسیا نیز از دیگر برنامه‌های آسیا است که به شرط برطرف شدن مشکلات کرونا برگزار خواهد شد، اما ایران حتما با تیم‌های رده سنی در این مسابقات شرکت می‌کند. بنابراین اگر لیگ ملت‌ها نیز به صورت قطعی لغو شود که به احتمال 90 درصد می‌شود، تیم ملی بزرگسالان ایران عملاً تا لیگ‌ملت‌های سال آینده مسابقه‌ای پیش رو نخواهد داشت.

داورزنی تاکید کرد: فدراسیون جهانی والیبال نیز به اعضای خود اعلام کرده است لیگ‌های داخلی خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تا پایان آوریل سال ۲۰۲۱ تمام شود تا کشورها فرصت کافی برای حضور شایسته در لیگ ملت‌های سال آینده و بازی‌های المپیک را داشته باشند.

داورزنی درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی نیز گفت: برای انتخاب سرمربی تیم ملی، کارگروهی تشکیل دادیم که با نفرات متعدد بتوانیم برای جذب بهترین‌ها مشورت کنیم و از بین مربیان داخلی و یا خارجی، یک گزینه را انتخاب کنیم. تیم ملی ایران در آینده باید شرایط فعلی وضعیت بهتری داشته باشد تا بتواند انتظار مردم از تیم ایران در لیگ ملت‌های سال آینده و بازی‌های المپیک را برآورده کند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها