دیدار دکتر صالحی امیری با رئیس شورای المپیک آسیا در عمان

دکتر صالحی امیری به همراه سرپرستان کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک با شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا و حسین المسلم دبیر اجرایی شواری المپیک آسیا و دبیرکل کمیته ملی المپیک قطر دیدار و گفتگو کردند.
دسته بندی:

معرفی برنامه

 سیدرضا صالحی امیری به همراه سرپرستان کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک 2020 توکیو و بازی های آسیایی ساحلی سانیای چین و مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک عصر روز گذشته (دوشنبه 24 آذر) در عمان با شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا و حسین المسلم دبیر اجرایی شواری المپیک آسیا و دبیرکل کمیته ملی المپیک قطر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای نشست صالحی امیری اظهار داشت: شیخ احمد فقط برای جامعه ورزش و مدیران ورزش چهره شناخته شده نیست بلکه به واسطه خدمات ارزشمند و حمایت ها و کمک هایش تمام مردم علاقمند به ورزش ایران هم وی را می شناسند؛ خوشبختانه ارتباط بسیارخوبی بین کمیته ملی المپیک ایران و شورای المپیک آسیا وجود دارد که این ارتباط خوب را مدیون نگاه ها و سیاست گذاری های خوب شیخ احمد هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان از حمایت های ویژه شورای المپیک آسیا و همکاری بخش های مختلف این شورا، همچنین از خدمات حسین مسلم دبیراجرایی شورای المپیک آسیا تقدیر و تشکر کرد و افزود: ما نیز تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا یکی از بهترین همکاری ها را با شورای المپیک آسیا داشته باشیم و خوشبختانه ارتباطمان بسیار تنگاتنگ است. طبق سیاست هایی که شیخ احمد تعریف کرده این ارتباط ادامه دارد و روزبه روز نیز گسترش خواهد داشت.

صالحی امیری با اشاره به ورزشکاران  و علاقه مندان میلیونی کاراته در ایران دغدغه و ابراز نگرانی جامعه کاراته و مسئولان کاراته و ورزش کشور را بابت حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ را به شیخ احمد اطلاع داد و از وی درخواست کرد تا  در شورای المپیک آسیا و آنوک به کنفدراسیون کاراته آسیا و فدراسیون جهانی کاراته کمک و از کمپینی که در این رابطه در حال ایجاد است حمایت کند، اگرچه کارسختی است و به المپیک ۲۰۲۴ نمی رسد اما این مهم  برای المپیک های بعدی قابل پیگیری است.

همچنین صالحی امیری از شیخ احمد خواست تا برپایی رویدادها، ایونت ها و نشست های سولیداریتی، همبستگی و آموزشی در تمام بخش های مختلف را برای مربیان، داوران و ورزشکاران ایرانی بیشتر کنند تا بتوانیم علم جامعه ورزش را با حضور در این دوره ها افزایش دهیم.

در ادامه این دیدار شیخ احمد ازحضور مسئولان ورزش ایران در مسقط عمان برای شرکت در نشست هیئت اجرایی و مجمع عمومی که طی امروز و فردا برگزار می شود  تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: همانطور که شما اشاره کردید بدلیل ارتباط خوبی که داریم من ایران را از خودم می دانم و  کمیته المپیک ایران همیشه همکاری خوبی با شورای المپیک آسیا داشته است.

وی ادامه داد: بارها به ایران سفر کردم و بازهم خواهم آمد؛ میزبانی ایران برای هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا به قوت خودش باقی است و به محض کنترل شرایط کرونا زمان آن و میزبانی ایران مشخص خواهد شد.

رئیس شورای المپیک آسیا افزود: کمک به کمیته المپیک و ورزش و ورزشکار ایرانی کمک به شورای المپیک آسیا و ورزش آسیاست، چراکه ورزش ایران بخش بزرگی از ورزش آسیا است و هیچوقت نمی توان این بخش را نادیده گرفت. قطعا از ورزش ایران حمایت می کنیم و هر مشکلی بود من، حسین مسلم و دیگر همکاران در شورای آسیا در خدمت شما هستیم.  تمامی دغدغه های شما از طریق همکارانتان به شورای المپیک آسیا اعلام شده و همه یا پیگیری شده و یا در حال پیگیری است.

در ادامه نیز شیخ احمد در خصوص شرایط کاروان های اعزامی ایران به بازی های پیش رو سوال کرد و نصرالله سجادی درباره کاروان اعزامی به المپیک و پیمان فخری نیز درخصوص کاروان اعزامی به سانیای چین گزارش هایی را  ارائه کردند.
همچنین دکتر صالحی امیری و فرید فتاحیان درباره وضعیت برگزاری سایر رویدادها سوال کردند که شیخ احمد پاسخ داد: قطعا با اراده ژاپنی ها و IOC المپیک 2020 توکیو برگزار خواهد شد و ما هم در کنار میزبان بازی ها (توکیو) هستیم چراکه در واقع آسیا میزبان این رویداد بزرگ است و شما هم باید کمک کنید و با تمام توان در این بازی ها حضور پیدا کنید.

وی ادامه داد: چین و تایلند هم سخت در تلاش هستند تا بتوانند شرایط را برای حضور کاروان کشورهای مختلف آسیایی فراهم کنند ما هم آنها را حمایت می کنیم. تا این لحظه که اراده مان برای برگزاری است اما بازی های آسیایی ساحلی و داخل سالن به اراده کامل میزبان برمی گردد که از نظر ما اراده آنها هم بر برگزاری است اما باید بازهم شرایط را در نظر گرفت.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها