نظر فیفا اصلاح اساسنامه بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بحث اصلاح اساسنامه تلاش ما براین بود که تغییرات به صورت قطعی یک بار برای همیشه انجام شود تا در آینده مشکلی نداشته باشیم
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

 مسعود سلطانی فر با اشاره به تغییرات صورت گرفته در اساسنامه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: از سال 86 که آن اتفاقات برای فدراسیون فوتبال افتاد و این فدراسیون نزدیک به یک سال و نیم بلاتکلیف بود، تلاش کردیم تا اساسنامه در شرایط مطلوب کارشناسی و تغییرات آن انجام شود.

سلطانی‌فر ادامه داد: ما در وزارت ورزش هرکاری را که آغاز کردیم از جمله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها سعی براین بوده که کار به صورت قطعی انجام شود. در بحث اصلاح اساسنامه نیز همه تلاش ما بر این بود که این اصلاحیه به صورت قطعی یک بار برای همیشه انجام شود تا در آینده مشکلی نداشته باشیم و این بلاتکلیفی برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این بود که در 25 اسفند انتخابات را برگزار کنیم اما نظر فیفا این بود که اول اساسنامه اصلاح شود که ما نیز قبول کردیم. با تلاش آقای نبی اصلاحیات روی اساسنامه انجام و به فیفا ارسال شد، در نهایت درخواست آنها این بود که وزارت ورزش در مجمع نماینده‌ای نداشته باشد و این موضوع را در اساسنامه غیرقانونی دانستند. 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش وزارت خاطرنشان کرد: این وزارتخانه به عنوان متولی اصلی ورزش کشور که نقش حاکمیتی نیز دارد وظیفه خود می‌داند که بر امور نظارت داشته باشد. درست است که فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل است اما مردم از ما انتظار دارند و هرجا که مشکلی پیش بیاید قطعا دلیل مشکل را از ما می‌پرسند.

وی یادآور شد: به خاطر منافع ورزش کشور و هواداران فوتبال ما این نرمش را انجام دادیم چون به هواداران این رشته احترام می‌گذاریم. تدبیر ما این بود که در  مسئله اساسنامه فدراسیون فوتبال فشار نیاوریم.

سلطانی‌فر با اشاره به دستاوردهای مهم ورزش کشور اظهار داشت: علاوه بر اقداماتی که وزارت ورزش برای واگذاری دو باشگاه پرطرفدار پایتخت انجام داده موفق شدیم در بحث عمرانی نیز به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: در سال 97 هدف‌گذاری 500 پروژه تا پایان سال را داشتیم اما توانستیم 700 پروژه را به بهره‌برداری برسانیم. همچنین در سال 98 قصد داشتیم 700 پروژه را افتتاح کنیم که این تعداد به مرز 800 پروژه رسید و اگر به خاطر مسئله کرونا نبود برخی از پروژه‌های دیگر همچون استادیوم سنندج نیز به بهره‌برداری می‌رسید.

سلطانی فر با اشاره به روز شدن قانون ورزش، اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای مهم ما در این چند سال اخیر این بود که  قانون ورزش را به روز کردیم. این حاصل تلاش سه ساله در مجلس و کمیسیون‌های مختلف است و این به روزرسانی بعد از 49 سال  انجام می‌ شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در بسیاری از رویدادها از جمله المپیک، پارالمپیک و بازی‌های آسیایی توانستیم به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کنیم و این دستاوردها باید برای ایجاد نشاط اجتماعی و شادی خاطر مردم مورد توجه قرار  بگیرد.

سلطانی فر در نشست هم اندیشی مدیران و سردبیران ورزشی رسانه‌ها، توضیحاتی را در خصوص روند خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ارائه کرد.

وی با اشاره به اهمیت دو باشگاه پایتخت و طرفداران 40 -50 میلیونی آنها،  توضیح داد: از 15 سال پیش بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح بوده که مالکیت آنها هم با دولت و یک وزارتخانه است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مدیریت دو باشگاه ورزشی فوتبال پایتخت با چنین شرایطی  توسط دولت در دنیا بی‌سابقه است افزود: وزارتخانه‌ای که کار حاکمیتی ورزش را بر عهده دارد، اگر قرار باشد در حوزه مدیریتی برای چنین باشگاه‌هایی با چنین ویژگی‌هایی عادلانه عمل کند، دچار مشکل می‌شود، بنابراین اعتقاد دارم ادامه این روش به هیچ وجه امکانپذیر نیست.

وی همچنین توضیحاتی را درخصوص فرآیند خصوصی‌سازی این دو باشگاه که از ۵ سال پیش آغاز شده، ارائه کرد و گفت: تاکنون، تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته که در نهایت تا راند آخر هم پیش رفت اما واگذاری منتفی شد.

سلطانی‌فر یادآور شد: در آن زمان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی بودم. تلاش کردم بجای منتفی شدن فرآیند واگذاری روش خصوص سازی را اصلاح کنیم اما در نهایت باردیگر، دو باشگاه به مالکیت دولت درآمد. پس از پذیرفتن مسئولیت وزارت ورزش و جوانان، باور جدی من بر واگذاری سرخابی های پایتخت به بخش خصوصی بود که باید این کار انجام شود. خوشبختانه در جلسات جداگانه با رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهور موافقت واگذاری را با توجه به ادله ای که ارائه دادم، گرفتم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بخش واگذاری از اهم اقدامات در سه سال گذشته، حسابرسی ٨ تا ٩ سال قبل پرسپولیس و استقلال بود که  محقق و مجامع آنها برگزار شد و بدهی‌ها هم تعیین تکلیف شدند.

وی ادامه داد: بدهی‌های مالیاتی دو باشگاه که متاسفانه به دلیل عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی، در شرایطی که این دو باشگاه هیچگاه درآمدشان بر هزینه فزونی نداشته، بصورت علی‌الرأس اعلام شد و با تلاشی که صورت گرفت به سمت حل شدن پیش رفت.

سلطانی فر به روند واگذاری دو باشگاه در سال ٩٨ اشاره کرد و اظهار داشت: در قانون بودجه سال گذشته در قالب بند ه تبصره ٢ مواردی مطرح شد و با حضور در مجلس، تاکید کردم که با این فرمول، واگذاری استقلال و پرسپولیس امکان‌پذیر نیست. در این راستا جلسات مختلفی را با اعضای کمیسیون اصل ٤٤ برگزار و در بودجه سال  ٩٩،  این بند حذف شد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه در واگذاری این دو باشگاه هدف، سیاسی نیست و می خواهم به ورزش کشور خدمتی کرده باشم اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم علاوه براینکه پرسپولیس و استقلال در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرند، وزارتخانه را نیز از درگیری مسائل حاشیه ای  نجات دهم که این مسئله به خودی خود می تواند به ورزش کمک کند.

وی ادامه داد: با تصویب خصوصی سازی دو باشگاه در هیات عالی واگذاری که ١٨ فروردین به تصویب رسید، برنامه زمانبندی مشخص شد که اگر با موفقیت پیش رود تا اواخر شهریورماه امکان ورود به بازار سرمایه وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان فرآیند خصوصی سازی را ابتدا ورود ١٠ درصد از سهام برای کشف قیمت عنوان و تاکید کرد: عزم جدی داریم که پس از آن 100 درصد سهام را واگذار کنیم.

سلطانی فر به واگذاری ورزشگاه‌های مرغوبکار، درفشی‌فر و کمپ حجازی را برای افزایش دارایی‌ها و سرمایه‌ این دو باشگاه دانست و افزود: ارزش آنها در زمینه‌های مختلف حدود یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها