دکتر پورسعید: مراحل بازتوانی علیرضا کریمی در فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می شود/ بعد از شش ماه به تدریج می تواند به دنیای قهرمانی برگردد

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

دکتر مهرشاد پورسعید، سرپرست کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی و رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی در این باره گفت:علیرضا کریمی سال گذشته هنگام مسابقات لیگ جهانی دچار پارگی رباط صلیبی قدامی در زانوی چپ شد که با توجه به محدودیت زمانی با المپیک، پس از مشورت با آقای دکتر کیهانی و کمیته پزشکی فدراسیون کشتی، تصمیم بر آن شد عمل جراحی روی او صورت نگیرد و پی آر پی (PRP) انجام شد. پس از پی آر پی، شرایط بدنی او را مهیا کردیم و این کشتی گیر قهرمان برای مسابقات المپیک آماده شد.
 
دکتر پورسعید ادامه داد: با تعویق مسابقات به دلیل پاندمی کرونا ویروس، مجدداً معاینات صورت گرفت و برای این که اطمینان حاصل شود ورزشکار سال آینده با آمادگی کامل وارد فضای المپیک و تمرینات می‌شود، تصمیم گرفته شد هرچه سریع تر عمل جراحی صورت گیرد. به همین منظور، پس از هماهنگی با رادیولوژی مورد اعتماد فدراسیون پزشکی ورزشی، صبح امروز عمل جراحی در بیمارستان آبان انجام شد و خود آقای دکتر کیهانی عمل را با موفقیت به سرانجام رساند.
 
دکتر پورسعید در خصوص زمان بازگشت به دوران قهرمانی علیرضا کریمی گفت: امیدواریم مرحله بازتوانی این ملی پوش کشورمان با همکاری بی دریغ فیزیوتراپیست های فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شود و با توجه به این که عمل موفقیت آمیز بود، ایشان ۶ تا ۷ ماه دیگر برای تمرین و ورود به المپیک و دنیای قهرمانی کاملاً آماده است.
 
همچنین دکتر سهراب کیهانی پزشک معالج نیز در این باره گفت: رباط پای کریمی کاملا پاره بود و تصمیم بجایی بود که این عمل جراحی انجام شود. خوشبختانه این عمل بسیار عالی انجام شد و انشاء اله که این ملی پوش کشورمان، سر زمان مقرر نیز به بهبودی کامل برسد. همه چیز به خوبی انجام پذیرفت و ما نیز خوشحالیم.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها