روانخواه: اکثر باشگاه‌های لیگ دسته اول دولتی هستند/با تعطیلی لیگ‌ها آن‌ها ضرر نمی‌کنند

سرمربی تیم فوتبال نیروی زمینی تهران گفت:: اکثر باشگاه‌های لیگ یک ما باشگاه‌های دولتی هستند و بودجه آن‌ها را دولت تعیین می‌کند. یعنی فکر نمی‌کنم با تعطیلی لیگ ضرر آنچنانی محتمل شوند.
دسته بندی:

معرفی برنامه

امید روانخواه سرمربی تیم نیروی زمینی تهران در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی "ورزش تعطیل نیست" درباره وضعیت ادامه لیگ یک فوتبال گفت: فکر می‌کنم اگر کمی واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، هیچ سرمربی و مدیرعاملی در جایگاهی نیستند که بخواهند در مورد چنین مسئله‌ای صحبت کنند چون این قضیه تخصصی است. در حال حاضر اولویت همه جوامع در دنیا تغییر کرده و اولویت هیچ جامعه‌ای فوتبال و حتی نشاط جامعه نیست. قطعاً ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.

وی ادامه داد: اگر نظر شخصی من را در مورد فوتبال بخواهید می‌گویم در این شرایط تعطیل کردن لیگ به نفع تمام مردم جامعه اعم از فوتبالیست‌ها و تماشاگران است. ما در این شرایط نمی‌توانیم کار را برای کسانی که دارند از بیماران مراقبت می‌کنند سخت‌تر کنیم. 

این سرمربی عنوان کرد: همان‌طور که می‌دانید یک فوتبالیست اگر پس از سه هفته تمرینی درگیر این بیماری شود دیگر تا پایان لیگ نمی‌تواند تیم خود را همراهی کند. فکر می‌کنم این مسئله لطمه‌ بزرگی به باشگاه‌ها می‌زند که جبران آن سخت است. هنوز هیچ‌کدام از ما نمی‌دانیم با شروع مجدد لیگ وارد چه چالشی می‌شویم و چه مشکلاتی ممکن است سر راه ما قرار بگیرد. با شناختی که من از امکانات سخت‌افزاری و ساختاری باشگاه‌ها دارم احساس می‌کنم تعطیلی لیگ‌ به نفع همه است.

روانخواه در پاسخ به این سوال که اگر لیگ یک نیمه تمام اعلام شود، وضعیت تیم‌های صعودکننده و سقوط‌ کننده چه خواهد شد، توضیح داد: باور کنید که من اصلاً به جایگاه تیم خودم فکر نمی‌کنم. مطمئناً اگر قرار باشد بازی کنیم، همکاران می‌دانند شرایط تیم ما به چه صورت است و ما چگونه ادامه می‌دهیم. باور کنید من فقط از دیدگاه یک انسانی که الان اولویت خود، خانواده و جامعه‌اش را سلامتی می‌داند صحبت می‌کنم. ایده‌هایی زیادی برای مشخص کردن این وضعیت وجود دارد. ما در لیگی بازی نمی‌کنیم که قراردادهای تجاری تیم‌ها آن‌قدر سنگین باشد که تیم‌ها بخواهند لطمه بخورند. 

وی با اشاره به اینکه تصمیم گرفتن راجع به لیگ ما و حداقل لیگ بسیار راحت است، خاطرنشان کرد: اکثر باشگاه‌های لیگ یک ما باشگاه‌های دولتی هستند و بودجه آن‌ها را دولت تعیین می‌کند. یعنی فکر نمی‌کنم با تعطیلی لیگ ضرر آنچنانی محتمل شوند. ما باشگاه‌هایی نداریم که قراردادهای تجاری سنگین داشته باشند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها