رییس فدراسیون بسکتبال: هدفمان حضور در جمع هشت تیم برتر المپیک است

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید قبول کنم که ارتباط با رسانه‌ها باید بهتر شود و ما نشست‌های بیشتری داشته باشیم. بسکتبال برای خبرنگاران است و باید یک زمان‌بندی و تقویم مناسب داشته باشیم تا نشست‌ها با اهالی رسانه انجام شود.
 
وی درباره تغییر و تحولات مدیریتی در فدراسیون خاطرنشان کرد: یکسری تغییرات به دلیل قوانین است. به طور مثال باید مدرک تحصیلی لیسانس به بالا باشد و فردی که این مدرک را ندارد، نمی‌تواند به کارش ادامه بدهد. یا فردی وارد کار می‌شود و بعد پیشنهاد بهتر دارد و می رود. تغییرات براین اساس بوده.
 
رییس فدراسیون بسکتبال درباره امکانات تیم ملی در مسیر المپیک بیان کرد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به رشته‌های المپیکی کمک می‌کنند اما ما منتظر بودجه دولتی نیستیم و حامی مالی داریم. دیدارهای تدارکاتی مشخص شده است. از کشورهایی دعوت‌نامه داریم تا بتوانیم برای المپیک آماده شویم و بهترین تدارکات را انتخاب می‌کنیم. مشکل خاصی‌ برای اجرا نداریم و برنامه‌ای که کادر فنی لازم داشته باشد را اجرایی می‌کنیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا از بخش بانوان حمایتی انجام نشده گفت: مطابق تقویم آسیایی و جهانی پیش می‌رویم. در تیم پنج نفره برنامه کم است ولی در برنامه‌ها شرکت می‌کنیم. هم به دنبال کیفی‌سازی هستیم و هم کار کمّی می‌کنیم. تقویم آسیایی مدون نیست و گاهی برای ما مشکل‌ساز می‌شود. با این وجود سعی کرده‌ایم با تمام مشکلات و محدودیت‌ها کارها را انجام دهیم. بودجه لازم در اختیار بانوان قرار دادیم و برنامه‌ها انجام شد. اجازه نداریم در کارشان خلل ایجاد شود. از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای بودجه بانوان هم درخواست داشتیم.
 
رییس فدراسیون بسکتبال درباره وضعیت کمیته فنی گفت: طبق برنامه‌هایی که داریم جلسه کمیته فنی هم تشکیل می‌شود. جلسات زیادی داشتیم و این کمیته کار خودش را انجام می‌دهد. شورای راهبردی هم تشکیل شده و کارهایش را انجام می‌دهد. با توجه به اینکه آبکاریان و حیات‌پور رفتند، پیام سیفی‌زاده و نوروزی کارشان را انجام می‌دهند. در بخش بانوان نیز خانم طهماسبیان هستند و کار در بخش مسابقات و داوری پیش می‌رود. پیام سیفی‌زاده رییس کمیته مسابقات و داوران است که 2 نفر مسوول دپارتمان داوران و مسابقات هستند.
 
وی درباره هیات رییسه فدراسیون اذعان داشت: نایب‌ رییس هنوز انتخاب نشده است. ناظمی را هم برای هیات رییسه بسکتبال پیشنهاد کرده‌ایم که به نظرم در بخش رسانه می‌تواند به ما کمک زیادی کند.
 
طباطبایی درباره سرنوشت کادر فنی گفت: سرمربی تیم ملی «مهران شاهین‌طبع» است. برای تقویت کادر فنی اَبایی از جذب مربی خارجی نداریم. اما فعلا ترجیح می‌دهیم با مربی ایرانی کار کنیم. آمار می‌گوید او می‌تواند به کارش ادامه دهد. ما با باشگاه‌ها صحبت‌هایی داشته‌ایم که مربی خارجی تمرین‌دهنده خوب جذب کنند که بسکتبال از آنجا رشد کند. بسکتبال ما نیاز به علم روز دارد و به نظرم این نیاز اکنون در باشگاه‌ها بیشتر احساس می‌شود.
 
وی درباره مسائل داوری نیز تصریح کرد: سعی کردیم که یک سیستم درست در داوری درست کنیم که برخلاف گذشته همه داوران رشد کنند. در بحث بین‌المللی ضعف داشتیم. باید این مشکل حل شود که چرا داور ما در جام جهانی نیست.
 
طباطبایی همچنین درباره مشکلات دیدار معوقه ذوب‌آهن و شهرداری گرگان گفت: تیم شهرداری گرگان با تاخیر به اصفهان می‌رسد. انصاف را رعایت می‌کنیم. کمیته مسابقات پیشنهاد داد که بازی یک روز به تعویق می‌افتد. به تیم ذوب‌آهن اعلام کردیم و احساس می‌کردیم محیط فرهنگی و ورزشی است و نباید این حاشیه‌سازی به وجود بیاید. به هر حال باید همکاری ایجاد شود. داوران و ناظر فدراسیون نیز جمعه رفتند و پشت در بسته بودند و این برای باشگاه ذوب‌آهن خیلی غیراخلاقی بود. این اتفاق بد بود و شرایط قشنگی برای بسکتبال نبود. جالب است که آنها اصلا رقیب هم نبودند. رفتار خیلی زشتی بود.
 
رییس فدراسیون بسکتبال درباره احتمال انصراف ذوب‌آهن نیز بیان داشت: این موضوع به خودشان برمی‌گردد.
 
وی درباره حضور مربیان ملی در باشگاه‌ها عنوان کرد: بسکتبال ایران ظرفیت زیادی دارد. نمی‌توانم باشگاه را از مربی خوب و از سوی دیگر مربی‌ تیم ملی را برای باشگاه‌داری و درآمدزایی محروم کنم.
 
رییس فدراسیون بسکتبال همچنین درباره سالن افراسیابی نیز اذعان داشت: اعلام شد که این سالن باید چند روز در هفته در اختیار شرکت توسعه باشد در حالی که اعلام کردیم باید به طور کامل در اختیار ما باشد. در آن زمان پذیرفتیم که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تجهیز سالن هزینه کنیم. شرکت توسعه چندماه پیش اعلام کرد سالن باید ۳ روز در هفته برای ما باشد. تعهد دادیم هر زمان که سالن لازم بود در اختیار رشته‌های دیگر قرار بگیرد. با این حال هنوز این چالش را نتوانستیم حل کنیم. تلاش داریم با رایزنی این کار را انجام بدهیم. ۲ تا ۳ هزار متر مربع در کنار فدراسیون زمین گرفته‌ایم و امیدواریم که ساختن سالن جدید آغاز شود و بتوانیم کار ساخت و ساز را انجام دهیم. بازسازی سالن شهید افراسیابی را نیز به زودی شروع می‌کنیم. از وزارت ورزش انتظار داریم که مشکل سالن حل شود چون تنها یک سالن داریم. تیمی که برای المپیک آماده می‌شود نیاز به حمایت دارد.
 
وی درباره اختلاف «مهران شاهین‌طبع» و «حامد حدادی» گفت: حرف‌هایی را به گوش مربی و ورزشکار می‌رسانند که درست نیست. من صبوری کردم. البته وزارت ورزش ورود نکرد و کمیته ملی المپیک و رییس کمیته ملی المپیک (صالحی امیری) صحبت‌هایی انجام دادند. خودم هم چندین جلسه صحبت کردم و خوشبختانه این مساله را مدیریت کردیم. در نهایت به نفع همه شد. «بهنام یخچالی» و «حامد حدادی» قرارداد خوب در چین بستند و ما کار را پیش بردیم و با آرامش این اتفاق رخ داد.
 
طباطبایی در پایان درباره المپیک تصریح کرد: هدف‌گذاری ما این است که به جمع هشت تیم برتر المپیک برسیم. ما تیم اول آسیا هستیم و با تدارکات خوب می‌توانیم نتیجه مناسب کسب کنیم.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها