فصل ششم «کوه گشت» در راه آنتن

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

«حسین رضایی» تهیه کننده برنامه تلویزیونی «کوه گشت» از آغاز ششمین فصل این برنامه از اواسط خرداد ماه 1402 خبر داد.
رضایی در این باره گفت؛ با توجه به اینکه حدود 54 درصد از اقلیم ایران زیبا را کوه ها فراگرفته اند و تنوع طبیعی شامل جنگل‌ها و کویرها، غارها، دره‌ها و رودها را شامل می شود؛ لذا این استعداد ارزشمند، بستری بسیار مغتنم را برای پرداختن به ورزش های کوهستانی فراهم می کند.
تهیه کننده برنامه افزود: از طرفی به همان نسبت نیز علاقمندان پرشماری به ورزش های کوهستانی می پردازند. ورزش هایی که تعداد آن ها علاوه بر بعد همگانی و عمومی مثل کوه پیمایی، کوه نوردی و دامنه نوردی به بیش از 20 رشته ماجراجویانه در طبیعت بالغ می‌شود، همچون: دره‌نوردی، غارنوردی، صخره‌ نوردی، دوچرخه سواری در کوهستان، کوهنوردی با اسکی، اسلک لاین، جنگل‌ نوردی، کویرنوردی، انواع پرش ها، غواصی، هیمالیانوردی، دو کوهستان و ...
وی تصریح کرد: معطوف به استعدادهای طبیعتی کشور و تنوع ورزش های کوهستانی، ششمین فصل این برنامه نیز همچون فصول قبل به ترویج و اشاعه کوهپیمایی و طبیعت‌گردی در قالب‌های گروهی و خانوادگی و همچنین معرفی فعالان و قهرمانان این عرصه و طبیعت زیبای کشورمان می پردازد. ضمن اینکه یکی از دغدغه های ما در این برنامه پیوست فرهنگی و فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط زیست است. چرا که معتقدیم همراستا با تشویق مردم به بهره‌مندی از طبیعت که ثمرات زیادی در روحیه، نشاط و سلامتی آن ها دارد، وظیفه خود می‌دانیم؛ نسبت به حفظ طبیعت به عنوان میراثی گران بها و در معرض تخریب، مسئولیت شناس باشیم و ضمن ارائه نکات آموزشی به طبیعت‌ دوستان، این فرهنگ را در بین آحاد علاقمندان که همه گروه های سنی، پیر و جوان، زن و مرد را شامل می شود، نهادینه کنیم.
«رضایی» افزود: از دیگر رویکردهای ما در «کوه گشت» ترویج نوعی سبک زندگی در قالب ورزش همگانی و در بستر طبیعت همراه با «خانواده» قلمداد کرد و تأکید کرد؛ از این حیث، کوهپیمایی و دامنه نوردی پتانسیل بسیار بالایی دارد.
تهیه کننده برنامه تلویزیونی «کوه گشت» بخش های متنوع و مختلف این برنامه را نیز به این شرح برشمرد: «باهمنوردان» شامل پخش تصاویر ارسالی مخاطبان برنامه / «اکسیژن» شامل ماجراجویی‌های حیرت انگیز و جذاب در طبیعت / «چهره ها» شامل معرفی چهره های شاخص داخلی و خارجی ورزش های کوهستانی/ «معرفی کتاب» شامل معرفی تازه های نشر در حوزه ورزش های کوهستانی، مؤلفین، مترجمین و ناشرین / «معرفی کوه» شامل معرفی کوه ها، غارها و ... در نقاط مختلف جهان / «پرونده» پیگیری موضوعات چالشی در حوزه محیط زیست، خدمات به طبیعت گردان و مشکلات قهرمانان این رشته / «گزارش روز» / تهیه گزارش از رخدادها و رویدادهای مرتبط / «گفت و گو» با حضور میهمان (یک یا چند نفر) در هر برنامه از بین فعالان شاخص و نام آوران ورزش های کوهستانی و تبیین تجربیات و خاطرات آنها / «امید به زندگی» معرفی اشخاصی که با پرداختن به ورزش های کوهستانی موفق به غلبه یا کنترل بیماری های صعب العلاج مثل سرطان شده اند / «کوله گردی» شامل مستندهای کوتاه 15 دقیقه ای از رفتن به دل طبیعت، معرفی جاذبه ها و مناطق بکر.
شایان ذکر است؛ ششمین فصل از مجله‌ی تلویزیونی «کوه گشت» از اواسط خرداد 1402 روزهای پنجشنبه حوالی ساعت 12 ظهر با اجرای «حسین رضایی» به روی آنتن شبکه ورزش سیما خواهد رفت.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها