برگزاری چهل و هشتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیگ

وزیر ورزش و جوانان از کمک هزینه ماهیانه 5 میلیون تومان برای ورزشکاران المپیکی در فاصله یک سال مانده به المپیک خبر داد.
دسته بندی:

معرفی برنامه

صالحی امیری در حاشیه مجمع کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز سومین مجمع سالیانه کمیته ملی المپیک را داشتیم. تلاش ما این بود که عملکرد شفافی داشته باشیم و همدلی و همگرایی همه اعضای مجمع را داشتیم. در سه سال گذشته آن چیزی که دنبال کردیم این بود که انسجام، وحدت و وفاق در ورزش ایران زمین باشد. تمامی منابع ما و منابعی که وارد شد در سایت کمیته قرار خواهیم داد و این به آن معنا است که مسیر حرکت تمام فدراسیون ها شفافیت حداکثری و نشاط اجتماعی باشد.

صالحی امیری اظهار داشت:‌ یکی از برنامه‌های ما برای توسعه زیرساخت‌ها بود، بر همین اساس آکادمی ملی المپیک 20 میلیارد هزینه دارد. 10 میلیارد برای خرید تجهیزات نیاز داریم و تلاش می‌کنیم امسال مجموعه را نهایی کنیم. هتل، مرکز سنجش، روانشناسی و مرکز آب‌درمانی را به شکلی نوسازی خواهیم کرد که حداقل 10 سال پاسخگوی قهرمانان و ورزشکاران المپیکی باشد. 

وی گفت: موزه ورزش نماد غرور ورزش ایران شده، از تالارها هم رونمایی خواهیم کرد. اول تالار مشاهیر بود که تندیس 56 قهرمان رونمایی شد، همچنین تالار مشاهیر فوتبال را هم تأسیس خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه بودجه 43 میلیارد را ظرف سه سال به 120 میلیارد رساندیم، گفت: در سال 1400 اگر بودجه توسط مجلس تصویب شود، به 200 میلیارد خواهد رسید. شاخص‌هایی را برای بودجه در نظر گرفتیم که تغییراتی را ایجاد خواهد کرد. فدراسیون‌های المپیکی در رأس قرار می‌گیرند و به ترتیب آسیایی‌ها و سایر فدراسیون‌ها. ما توجه ویژه به پیشکسوتان داریم چون باورمان است که آنها ریشه درخت سبز ورزش هستند. همچنین مسائل مربوط به حقوق المپیکی‌ها را در دستورکار داریم و قرار است حقوق آنها را 50 درصد افزایش دهیم و به کسانی که مشکل یا بیماری دارند، پاسخ مثبت می‌دهیم. 

وی ادامه داد: در یک سال گذشته علاوه بر حقوق 5 میلیون تومانی قهرمانان،‌ هر کسی که سهمیه بگیرد 5 میلیون تومان هم تا المپیک به او پرداخت می‌کنیم و 90 میلیون تومان هم کمک‌هزینه از کمیته ملی المپیک دریافت خواهند کرد. همچنین کمیته بین‌المللی المپیک برای 10 قهرمان ماهانه 500 دلار تخصیص می‌دهد که ما معادل بانک مرکزی را به آنها پرداخت می‌کنیم. 

صالحی امیری در مورد کمک به فدراسیون‌ها گفت: از مجموع 91 میلیارد و 300 میلیون بودجه دریافتی، 49 میلیارد و 800 میلیون تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم. این نشان می‌دهد فدراسیون‌ها اولویت دریافت بودجه کمیته هستند. همچنین 3 میلیارد حقوق مربیان را پرداخت کردیم و تا پایان سال هم می‌دهیم. 2 میلیارد و 800 به المپیکی‌ها داده‌ایم، حدود 28 میلیارد هزینه پرسنل شده است و 12 میلیارد هم برای زیرساخت‌ها هزینه شده است. 

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: 18 کمیسیون که شامل 230 نفر از نخبگان ورزش کشور هستند فعال بوده و با کمیته ملی المپیک همکاری می‌کنند. کمیسیون زنان، حقوقی، اخلاق، رسانه، ورزشکاران و... از دستاوردهای این دوره هستند. ما تاریخ شفاهی ورزش را به صورت جدی در دستورکار قرار داده‌ایم. تاکنون 14 پروژه تکمیل شده و 13 پروژه هم در حال تکمیل است. مستندهایی از صد سال گذشته ورزش ایران در حال ساخت است که به جهان نشان خواهد داد. 

وی جذب قهرمانان را یکی از برنامه‌های جدی کمیته ملی المپیک دانست و گفت: 10 تا 15 قهرمان را جذب می‌کنیم تا نسل بعدی مدیران کمیته از همین قهرمانان باشند. 

رئیس کمیته ملی المپیک با تأکید بر اینکه مهمترین اتفاق در سه سال گذشته دیپلماسی ورزشی بوده است، گفت: ما بیش از یکصد ملاقات با رؤسای فدراسیون‌های جهانی، بین‌المللی و همچنین مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا داشتیم. چیزی که برای ما اهمیت دارد اینکه در دیپلماسی، توسعه فرصت‌ها و کاهش تعلیقات را داشته باشیم. در سال گذشته تهدیدهای جدی نسبت به ورزش شد و ما سعی کردیم که آنها را با دیپلماسی کاهش دهیم، از این رو مذاکرات و ملاقات‌های خوبی با مسئولان شورای المپیک آسیا در عمان داشتیم. 

صالحی امیری عنوان کرد: تمام مسئولان وزارت ورزش و کمیته برای حضور موفق در 6 رویداد مهم در سال آینده بسیج شدند. 1400 پررویدادترین سال ورزش بعد از انقلاب خواهد بود. ما 14 میلیارد را مازاد بر سقف بودجه به فدراسیون‌ها کمک کردیم تا حضور موفقی در المپیک داشته باشند. 

وی در مورد وضعیت اساسنامه گفت: ما به طور طبیعی یک نهاد عمومی غیردولتی هستیم و برای کلیه فعالیت‌ها نیازمند مجوز هستیم. در حال حاضر اساسنامه در مسیر رفت و برگشت بین دولت و شورای نگهبان است و ما در حال تعامل هستیم که هر چه زودتر تصویب شود. امروز بندهای جزئی را مصوب گرفتیم. یک اختلاف حقوقی بین دولت و شورای نگهبان است که امیدواریم زودتر حل شود.

صالحی امیری درباره حضور نبی در مجمع کمیته، گفت: سیاست ما با فوتبال تعاملی است و فوتبال بخش تفکیک ناپذیر از جامعه است. فوتبال کام ملت را شیرین کرده و باید به تقویت فوتبال کمک کنیم. درباره اینکه ما در مجمع هستیم یا نه با تعامل حل خواهیم کرد و من به صلاح کمیته نمی دانم تقابل داشته باشیم. با انتخاب رئیس فدراسیون در این خصوص صحبت خواهیم کرد. فعلا مبنا را بر سکوت گذاشتیم تا انتخاب رئیس و هیات رئیسه جدید.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها