توافق با AFC

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

دقایقی قبل جلسه هیئت ایرانی به ریاست مهدی علینژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان با ویندسور جان و مسئولان منطقه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به پایان رسید و در نتیجه پافشاری هیئت ایرانی به حق میزبانی مردم ایران در رقابت‌های آسیایی و تأکید بر امنیت و آرامش آسمان و زمین کشورمان AFC مجاب شد میزبانی لیگ قهرمانان را به ایران بازگرداند.
 
ابراهیم شکوری، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال پس از پایان جلسه در گفتگو با خبرنگار برنا با بیان این مطلب گفت: در این مذاکرات که به ریاست مهدی علینژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان و با حضور نمایندگان سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و شهر خودرو و با نیابتی که باشگاه سپاهان به این سه باشگاه داده بود، برگزار شد پس از بحث‌ها و گفتگوهای فراوان و تأکید قاطعانه هیئت ایرانی به این موضوع که این میزبانی جزو حقوق ذاتی مردم ماست و حاضر نیستیم در کشور دیگری مسابقه دهیم و همچنین با تأکید بر امنیت آسمان و زمین ایران خواستار تجدید نظر جدی در تصمیم کمیته مسابقات شدیم.
 
ابراهیم شکوری اضافه کرد: با اسناد و مدارک اثبات کردیم زندگی روزمره و آرام و امن در ایران جریان دارد و نمایندگان ایرانی دلیلی نمی‌بینند در شرایط فعلی مسابقات آسیایی خود را در کشور ثالثی برگزار کنند.
 
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه دبیر کل فدراسیون در این جلسه با تأکید بر رعایت تصمیمات کمیته مسابقات داشت به پیشنهاد ارائه شده در نامه قبلی به ایران اشاره کرد و از نمایندگان باشگاه‌های ایرانی خواستار پذیرش آن پیشنهاد شد.
 
ابراهیم شکوری در ادامه تصریح کرد: هیئت ایرانی این پیشنهاد را نپذیرفتند و با رد این موضوع که در دور اول بازی‌های گروهی میزبان باشند ولی برای دور دوم در ماه مارچ بازرسی‌هایی انجام شود و پس از تأیید مجدد، بازی‌ها در ایران برگزار شود به شدت مخالفت کردند و تنها در صورتی حاضر به پذیرش آن شدند که AFC تضمین دهد قطعا بازی‌های مرحله گروهی در ایران برگزار خواهد شد.
 
ابراهیم شکوری با بیان اینکه این جلسه کاملا جدی و سخت دنبال شد افزود: آنچه که تأکیدات هیئت ایرانی بود در نهایت با موافقت AFC مواجه شد و به این ترتیب ایران پذیرفت دو بازی پلی اف به خاطر نشان دادن حسن نیت خارج از ایران برگزار شود و بازی‌های مرحله گروهی به این شکل که سه بازی اول تیم‌های ایرانی میهمان باشند و در سه بازی دوم میزبان، به مسابقات برگردند. این توافق به امضای طرفین رسید و به این ترتیب باشگاه‌های ایران به لیگ قهرمانان آسیا بازگشتند.
 
وی با بیان اینکه این تصمیم به لحاظ فنی هم به نفع باشگاه های کشورمان شد افزود: ارزش بازی های برگشت بالاتر از بازی های رفت است به همین دلیل این توافق از لحاظ فنی نیز دستاورد خوبی برای باشگاه های کشورمان داشت.
 
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا این توافق در وضعیت میزبانی تیم ملی فوتبال هم تأثیری دارد گفت: نکته مهم این است که با اقداماتی که انجام شد خطر عدم میزبانی تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هم از روی سر ایران برداشته شد تا شیطنت‌های احتمالی برخی کشورها همین امروز نقش بر آب شود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها