احداث 21 هزار مکان ورزشی در کشور

وزیر ورزش و جوانان از افتتاح ۲۱ هزار مکان ورزشی در کشور طی چهار سال اخیر خبر داد و گفت: تعداد این اماکن از ۴۰ هزار مورد در سال ۹۵ به ۶۱ هزار مکان تاکنون رسیده است.
دسته بندی:

معرفی برنامه

مسعود سلطانی فر در مراسم افتتاحیه آکادمی پزشکی، ورزشی کرمانشاه اظهار داشت: این اماکن ورزشی به جز زمین های چمن مصنوعی مینی فوتبال و خانه های ورزش روستایی است که در شهرها و دستگاه های اجرایی مختلف احداث شده است.
 
وی با بیان اینکه سال ۹۵ تعداد زمین های چمن مصنوعی کشور به ۳۱۱ مورد می رسید، افزود: این تعداد اکنون به ۲ هزار مورد رسیده و تلاش می کنیم تا پایان عمر دولت دوازدهم تعداد آن به ۲ هزار و ۵۰۰ مورد برسد.
 
سلطانی فر با بیان اینکه توسعه امکانات ورزشی در روستاها و مناطق محروم همواره جزو اولویت های وزارت ورزش بوده است، گفت: در حالی که سال ۹۵ خانه های ورزش روستایی به ۷۰۰ مورد می رسید این رقم هم اکنون به پنج هزار رسیده است.
 
وزیر ورزش و جوانان در ادامه به دستاوردهای دولت در حوزه ورزش قهرمانی اشاره و اظهار کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم برای اولین بار ۲ دوره متوالی به جام های جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه صعود کردیم.
 
وی همچنین با اشاره به صعود زودهنگام ایران به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، به قرار گرفتن ایران در گروه مرگ مسابقات و در کنار تیم های اسپانیا قهرمان جهان، پرتغال قهرمان اروپا و مراکش قهرمان آفریقا اشاره کرد و گفت: با اینکه خیلی ها تصور می کردند ایران زنگ تفریح گروه خواهد بود ولی نحوه آماده سازی تیم ملی به گونه ای بود که حتی تا آستانه صعود از گروه نیز پیش رفتیم و بهترین نتایج پنج دور حضور خود در این رقابت ها را کسب کردیم.
 
سلطانی فر یادآوری کرد: در مسابقات جام ملت های آسیا نیز پس از رقابت های ۱۹۹۶ امارات به نیمه نهایی راه پیدا کردیم و در چند سال اخیر هم پرسپولیس ۲ بار راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شده است و سایر نماینده های کشورمان هم نتایج خوبی کسب کرده اند.
 
مقام عالی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در مسابقات آسیایی و پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز ورزشکاران ما موفق به کسب ۶۲ مدال شدند که پس از انقلاب بی سابقه بوده است.
 
وی گفت: ورزشکاران ما در المپیک جوانان هم که ۲ سال پیش برگزار شد رتبه هفتم را کسب کردند در حالی که در دوره قبلی مکان بیست و چهارم را به خود اختصاص داده بودند.
 
سلطانی فر همچنین با اشاره به صعود والیبالیست های کشورمان به مسابقات المپیک در ۲ دوره متوالی، افزود: بلندقامتان بسکتبالیست هم توانستند مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو را کسب کنند و امیدوارم در فرصت باقیمانده تا این رقابت ها و ادامه مسابقات انتخابی بتوانیم سهمیه های خود را در رشته های مختلف افزایش دهیم.
 
وزیر ورزش و جوانان همچنین به تصویب قانون جامع ورزش و تدوین اساسنامه های جدید فدراسیون از جمله فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم شرایطی برای آینده ورزش ایجاد شود که بتوانیم با فراغ بال بیشتری به حضور در رویدادهای مهم جهانی و بین المللی فکر کنیم.
 
وی در پایان گفت: بردن امکانات ورزشی در دورافتاده ترین نقاط کشور یکی از سیاست های قطعی وزارت ورزش و جوانان بوده است که خوشبختانه تاکنون نیز به خوبی اجرایی و شرایطی ایجاد کرده که افراد ساکن در این مناطق هم دسترسی آسانی به امکانات و زیرساخت های ورزشی داشته باشند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها