حمایت از ورزش فوتسال ، ضرورتی غیرقابل انکار است

معرفی برنامه

حسین شمس عضو کمیته فنی فوتسال در گفت و گو با برنامه «ورزش تعطیل نیست» شبکه ورزش سیما گفت : به دلیل از بین رفتن انگیزه های لازم ، در حال حاضر شاهد حضور تیم هایی از تهران چون استقلال و پرسپولیس در مسابقات فوتسال کشور نیستیم موضوعی که متاسفانه مورد پیگیری های لازم از سوی هیئت ورزش تهران نیز قرار نمی گیرد.

شمس افزود : تاکنون به طور خاص در خصوص فوتسال تهران ، چندین بار نگرانی خود را اعلام نموده ایم و به واقع باید نهادهای متولی این امر هرچه زودتر اقدامی سنجیده در این خصوص انجام بدهند.

وی ادامه داد : در حال حاضر روزی نیست که شاهد پیگیری های لازم برای معرفی باشگاه های تهرانی برای حضور افراد و آموزش حرفه ای در رشته فوتسال نباشیم.

 شمس درخصوص عدم تمایل حضور اسپانسرها در این رشته ورزشی گفت : متاسفانه سازمان لیگ ما در این زمینه بسیار ناتوان عمل کرده و توانایی لازم برای مجاب نمودن این اسپانسرها را ندارد لذا باید راه حلی در این خصوص اندیشیده شود تا بتوان باحضور و مشارکت حامیان مالی ، ضمن حمایت از این مسابقات ، مساعدت های مالی لازم را بتوان از باشگاه ها داشت.

وی با تمجید از منظم شدن پخش مستقیم رقابت های این رشته ورزشی اظهار داشت: خوشبختانه با پخش زنده مسابقات فوتسال از شبکه ورزش سیما و نیز برنامه تخصصی 2020 از همین شبکه ، دیگر مشکلی در خصوص پخش زنده این مسابقات وجود ندارد لذا باید در بخش دولتی سازمان لیگ فوتسال و هیئت های ورزشی در کنار مشارکت اسپانسرها نسب به حمایت از این رشته ورزشی و در نتیجه ترغیب سرمایه گذاران برای مشارکت در آن اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو کمیته فنی فوتسال کشورمان ادامه داد : اعزام 120 ورزشکار فوتسال ایران به صورت لژیونر به خارج از کشور طی یکسال ، بیانگر ، قدرت و قابلیت سرمایه گذاری مالی در این رشته ورزشی است لذا با برنامه ریزی خوب می توان ضمن انتفاع فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتسال ، به حمایت مالی و معنوی از لژیونرهای کشورمان نیز پرداخت و از حقوق آنها در عرصه های بین المللی دفاع کرد.

شمس در پایان با انتقاد از تفاوت های قابل ملاحظه در حمایت از ملی پوشان فوتسال و فوتبال کشورمان گفت : این تبعیض ها تنها مانع ایجاد انگیزه لازم می شود بلکه همچنان ملی پوشان فوتسال ما مطالبات پرداخت نشده بسیاری دارند و از نظر مالی با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند بنابراین امید آن می رود که با حضور ریاست جدید فدراسیون فوتبال ، از این تبعیض ها جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها