طباطبایی: همه باشگاه‌ها حق و حقوقی دارند

رئیس فدراسیون گفت: همه باشگاه ها حق و حقوقی دارند و ما در فدراسیون باید از بسکتبال ایران دفاع کنیم
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

رامین طباطبایی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی "ورزش تعطیل نیست" درباره تصمیم فدراسیون مبنی بر پایان دادن به لیگ برتر بسکتبال گفت: ما پس از بازی تیم ملی با قطر که پنجم اسفندماه و بدون تماشاگر برگزار شد، دیگر نتواستیم هیچ مسابقه ای را برگزار کنیم. 15 اسفندماه با مدیران عامل و سرمربی‌های تیم‌های راه یافته به مرحله پلی‌آف جلسه برگزار کردیم که تصمیم گرفتیم اگر شرایط تا روز 25 فروردین ماه عادی شد، بتوانیم بازی‌های مرحله پلی‌آف را از سر بگیریم چون اصل لیگ ما همان مرحله پلی‌آف است.
 
وی ادامه داد: همه تیم‌های راه‌یافته به مرحله‌ پلی‌آف در آن جلسه پذیرفتند اگر شرایط تا 25 فروردین ماه عادی نشد، لیگ را لغو کنیم. پس از آن باشگاه‌ها به ما نامه زدند که ما بازیکنان و مربیان خارجی داریم و در مورد قرارداد آن‌ها که در آستانه به اتمام رسیدن است، نمی‌دانیم چه تصمیمی بگیریم و اگر می‌شود فدراسیون سریع‌تر تصمیم بگیرد. در این بین باشگاه شهرداری گرگان هم به ما توصیه کرد که این تیم را به‌عنوان قهرمان انتخاب کنیم.
 
رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که چرا قهرمان لیگ را مشخص نکردند، اظهار داشت: در لیگ امسال پنج شش تیم اول مدعی قهرمانی بودند. ما باید از تمام مدیرعامل‌های باشگاه‌ها که در لیگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند، حمایت کنیم. این تصمیم فدراسیون، یک تصمیم حمایتی از باشگاه‌ها بود.
 
طباطبایی افزود: ما در اطلاعیه خودمان اعلام کردیم اگر مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا برگزار شد، ما در آن زمان تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاذ خواهیم کرد. تقریباً همه باشگاه‌ها به غیر از باشگاه شهرداری گرگان نیز از تصمیم ما استقبال کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر فرض کنیم در خوشبینانه‌ترین حالت اعلام کنند که فعالیت‌های ورزشی می‌تواند از سر گرفته شود، ما باید یک ماه به تیم‌ها وقت بدهیم تا تمرین کنند و خودشان را برای مسابقات آماده کنند. در این صورت احتمال آسیب‌دیدگی و مسائل دیگر بسیار بالا است.
 
رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه سال گذشته تیم نفت آبادان در مرحله گروهی چهارم شده ولی در نهایت به مقام قهرمانی رسیده است، عنوان کرد: ما باید به این بخش از ماجرا هم توجه کنیم. به هر حال همه باشگاه‌ها یک حق و حقوقی دارند و ما باید از بسکتبال ا همه باشگاه‌ها یک حق و حقوقی دارند و ما باید از بسکتبال ایران دف همه باشگاه‌ها یک حق و حقوقی دارند و ما باید از بسکتبال ایران دفاع کنیم. ما برای تیم شهرداری گرگان رتبه‌بندی را اع کنیم. ما برای تیم شهرداری گرگان رتبه‌بندی را یران دفاع کنیم. ما برای تیم شهرداری گرگان رتبه‌بندی را حفظ کردیم ولی نمی‌توانستیم قهرمان را مشخص کنیم چون اتفاقات زیادی در مرحله پلی‌آف رخ می‌دهد و ممکن است قهرمان تغییر کند.
 
طباطبایی درباره انتخاب نماینده در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا بیان کرد: ما قطعاً برای مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا نماینده انتخاب می‌کنیم. آن مسابقات هم اگر بخواهد برگزار شود مردادماه به بعد خواهد بود. ما در آن مقطع برای انتخاب نماینده می‌توانیم مسابقه‌هایی را بین تیم‌های مدعی برگزار کنیم و در نهایت یک تیم را معرفی کنیم.
 
وی درباره برنامه‌های تیم ملی بسکتبال نیز اظهار داشت: ما برنامه‌های مدون و خوبی را ترتیب داده بودیم که ویروس کرونا برنامه‌های ما را بهم زد. به خاطر رابطه خوبی که من با فدراسیون بسکتبال اسپانیا دارم، آن‌ها از تیم ما دعوت کردند که پیش از برگزاری مسابقات المپیک به اسپانیا برویم و دو بازی با آن‌ها انجام بدهیم. همچنین تیم ونزوئلا هم می‌خواست به اسپانیا بیاید که در آنجا با ما مسابقه بدهد. ژاپن هم برای 10 روز مانده به المپیک از ما دعوت کرده بود که با آن‌ها مسابقه دوستانه برگزار کنیم ولی الآن همه برنامه‌های ما به تعویق افتاده است. ما از همین الآن آمادگی داریم که در صورت عادی شدن شرایط برنامه‌های خودمان را تا مسابقات المپیک اجرایی کنیم.
 
طباطبایی درباره لیگ بانوان اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار لیگ بانوان را به صورت رفت و برگشت برگزار کردیم که این اتفاق یک موج بسیار خوبی را به وجود آورد و باعث شد تا تیم‌ها رقابت نزدیک‌تری با هم داشته باشند. فیبا هم در گزارشی از توسعه ورزش بانوان در کشور ما تشکر کرد. در هر صورت ما سعی کردیم بتوانیم بسکتبال بانوان را گسترش بدهیم.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها