دکترسجادی : امیدوارم سهم بودجه ورزش بهتر از گذشته دیده شود

وزیر ورزش: از مجلس شورای اسلامی درخواست دارم بودجه ورزش را نسبت به گذشته بهتر ببینند.

معرفی برنامه

سید حمید سجادی در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک توکیو در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز یکی از نماد‌های پیشرفت کشور‌ها ورزش است، در ایران ورزشکاران با عشق و امید کار می‌کنند که اگر این نبود در المپیک نمی‌توانستند موفق شوند.
وی در ادامه خطاب به قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت‌: نخستین خواهش من در خصوص بودجه است با درایت شما و همکارانتان امیدوارم سهم بودجه ورزش بهتر از گذشته دیده شود.
سجادی افزود: معیشت ورزشکاران و زندگی پیشکسوتان باید مدنظر قرار گرفته شود، بعضی از پیشکسوتان ما به علت شرایط سخت زندگی رویشان نمی‌شود در جامعه ظاهر شوند، آن‌ها نگران آینده فرزندان خود هستند و این وظیفه ما است که این مشکلات را برطرف کنیم.
وزیر ورزش و جوانان گفت: موضوع دیگر زیرساخت‌های ورزشی در کشور است سرانه ورزشی در کشور برای هر نفر ۷۵ سانتی متر مربع است که کافی نیست و امیدوارم بتوانیم به سرانه جهانی نزدیک شویم.
سجادی به روستا‌ها اشاره کرد و افزود: اگر در بعضی از روستا‌ها حتی یک زمین بازی برای بچه‌ها داشته باشیم استعداد‌های خوبی کشف خواهند شد.
وی به ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: از همه این‌ها مهمتر جایگاه ورزش همگانی است، در همه کشور‌ها برای کاهش هزینه درمان به ورزش همگانی توجه می‌کنند نشاط و شادابی هم به جامعه می‌آید.
وزیر ورزش افزود: در بحث ورزش، صنعت هم باید دیده شود مثلا در یک رشته مانند سوارکاری اگر صنعت آن توسعه پیدا کند ۶۶ شغل از کنار آن ایجاد می‌شود.
سجادی در پایان به کاروان سردار دل‌ها در پارالمپیک توکیو اشاره کرد و گفت: این کاروان وجه تمایز زیادی نسبت به گذشته داشت اول مزین به نام سردار دل‌ها بود و همچنین داشتن سرپرست معنوی که مادر شهید بابایی بود.
وی افزود: وجه تمایز دیگر آن تعداد مدال نسبت به ریو بود که در آن جا هم ۲۴ مدال گرفتیم، اما با تعداد به مراتب کمتر که اگر تجهیزات و امکانات آن‌ها را بالا ببریم حتما موفق‌تر خواهیم بود.
سید رضا صالحی امیری هم گزارش عملکردی از فعالیت کمیته ملی المپیک به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.
در مراسم تجلیل مجلس شورای اسلامی از مدال آوران المپیک؛ علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی، علی رضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری، حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، ‎غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته، نصر اصفهانی مربی تیم تیراندازی با تپانچه، برخواه سرمربی تیم وزنه برداری، گنج زاده، داوودی، زارع، فروغی، گرایی و ساروی مدال آوران المپیک حضور داشتند.
حسن یزدانی نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک در این مراسم غایب بود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها