شرایط جدید لغو مسابقات به دلیل شیوع کرونا/ برنامه هفته‌های بعد لیگ برتر آماده است

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی را در خصوص برگزاری مسابقات فصل جدید ارائه کرد.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

سهیل مهدی در مورد لغو بازی صنعت نفت آبادان و پیکان اظهار داشت: بحث کرونا نبود، بحث  آمادگی مجموعه شهری بود. شرایط را اعلام کردند. نامه زدند که موقتا بازی لغو شود تا شرایط میزبانی را آماده کنند.

وی در مورد تنظیم پروتکل‌های جدید نسبت به فصل گذشته گفت: ما آیین نامه و دستورالعمل‌های بهداشتی را به روز رسانی کردیم.خوشبختانه تیم‌ها هم در این زمینه چالاک‌تر شده‌اند.فصل گذشته  تجربه ای نداشتیم اما کنترل و آموزش موارد بهداشتی خیلی بهتر شده و ما از تیم‌ها ممنون هستیم. راه‌های کنترلی، چک لیست‌ها و موارد ضدعفونی را به روز رسانی کردیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: زون‌ها یا محوطه‌های ورزشگاه‌ها را تقسیم بندی کردیم. در یک سری مناطق فقط افرادی که تست‌ها را گذراندند اجازه حضور دارند. مواردپیشگیری را در نظر گرفتیم. در مورد ابتلای بازیکنان، از طریق مراجع رسمی اعلام کردیم؛ 11 به اضافه 5 نفر اگر مبتلا نباشند بازی انجام می‌شود. درصدها کنار رفت تا منصفانه باشد و کم و زیاد شدن بازیکنان روی درصدها اثر نداشته باشد.

مهدی در خصوص مراکز مورد مراجعه تیم‌ها گفت: در درجه اول اعلام کردیم مراجع معتبر و مورد تایید وزرات بهداشت باشد. اگر ابتلایی صورت بگیرد و دو تست همزمان را مثبت داشته باشیم، ایفمارک و ستادکرونا در فوتبال وارد می شوند و مراتب را بررسی می‌کنیم تا تست‌ها معتبر باشند.

وی در مورد اینکه یک تیم در چه صورتی قرنطینه می‌شود، عنوان کرد: 11 بازیکن + 5 بازیکن اگر مبتلا نشده باشند بازی برگزار می‌شود. ما هم تعداد ذخیره‌ها و هم بازیکنان اصلی را محسوب کردیم. بازیکن به تنهایی کفایت می‌کند. در مورد تعداد ذخیره ها محدودیت داشتیم که علاوه بر 7نفر،دو بازیکن زیر 21 سال می‌توانستند اضافه کنند اماحالا می‌توانند 9 نفر به عنوان ذخیره تا بزرگسال می‌توانند اضافه کنندکه دست تیم ها باز تر شود. هر تیمی در صورتیکه آکادمی خودش را به تایید رسانده باشد، می‌تواند 30 نفر هم بازیکن امید و جوانان به تیم اضافه کند.

مهدی در مورد برگزاری بازی در ورزشگاه‌هایی مانند دستگردی برای کاهش هزینه‌ها به شرط شرایط خوب برای فیلمبرداری تلویزیونی گفت: خوشبختانه جایگاه استقرار دوربین در این ورزشگاه استاندارد است یعنی پوشش تصویری خیلی خوبی خواهیم داشت.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: خواهش می‌کنم با توجه به فرصت اضافه کردن 30بازیکن امید و جوانان، فصل گرانی قراردادها می‌توانند استعدادها را با هزینه کمتر جذب کنند و تعداد نفرات را بالاتر ببرند تا سرمربیان انتخاب بهتری داشته باشند. اگر درصدی از بازیکنان مبتلا شوند و نتوانند از آن‌ها استفاده کنند، این مساله کمک می‌کند. با توجه به موضوع بدهی‌ها و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات 30 نفر کنار دست سرمربی هستند تا دچار استرس ارنج نشوند.

وی در مورد حضور خبرنگاران اظهار داشت: چون هواداران را روی سکوها نداریم، نیاز داریم اصحاب رسانه کنار ما باشند تا فوتبال را به خانه‌ها ببریم. در تلاش برای گرفتن مجوزهای لازم هستیم. اگر این هفته هم عملی نشود، سعی می‌کنیم از هفته دوم به تریج اصحاب رسانه را در مسابقات داشته باشیم.

مهدی در مورد اعلام برنامه هفته‌های بعد، عنوان کرد: به محض اینکه مسابقات امروز و فردا را برگزار کنیم، برنامه هفته‌های بعد را هم اعلام می‌کنیم. این برنامه آماده است منتظریم امروز را پشت سر بگذاریم و بعد اعلام کنیم.

مسئول کمیته مسابقات در گفت‌وگو با ورزش و مردم و در پاسخ به این سوال که آیا عدم همپوشانی برای اینکه مردم تعداد بیشتری از بازی‌ها را غیرهمزمان ببینند رعایت می‌شود، گفت: نهایت سعی مان را می‌کنیم.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها