اصلاحیه اساسنامه فدراسیون فوتبال امروز به فیفا ارسال شد

مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت : از مهم ترین اصلاحات به عمل آمده در اساسنامه فدراسیون حذف وزیر ورزش و جوانان از اعضای مجمع و انتخاب مسوولین کمیته های انضباطی و اخلاق از طریق رای گیری در مجمع می باشد
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص آخرین وضعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: به تاریخچه زیاد ورود نمی‌کنم، اما از شهریور سال گذشته گروهی که روی اساسنامه کار می‌کردند، روی چند مورد آن نظر داشتند. با توجه به اینکه از 10 فروردین مسئولیت گرفتم، در کمتر از دو ماه با گروه تدوین مقررات توانستیم با نظر اعضای مجمع، پیشنهادات را وارد کردیم و نظرات هیئت رئیسه را نیز گرفتیم و برای فیفا ارسال شد.

وی تاکید کرد: این مواردی که در شهریور سال پیش مطرح شد، یک بخش به ساختار فدراسیون بود، بخش دیگر به ارکان حسابرسی و انتخاباتی بود و بخش دیگر به اعضای مجمع اختصاص داشت. اصلاحیه‌ای که برای فیفا ارسال کرده بودیم، این موارد لحاظ شده بود. با توجه به نامه اخیر فیفا، اصلاحیه انجام و ارسال می‌شود.

نبی در پاسخ به این سؤال که در اصلاحیه فیفا اعلام شده که کمیته انضباطی و اخلاق باید در مجمع رای‌گیری شود و همچنین سابقه 10 سال مدیریتی برای انتخاب شوندگان نیز برداشته شده است، گفت: بله، نفرات این دو کمیته با رأی‌گیری انتخاب می‌شوند، حتی کمیته حسابرسی. نفرات انتخاب شده برای رأی دادن نیز چنین شرایطی دارند. ما در بخش اساسنامه و کسانی که می‌خواهند کاندید شوند، انعطاف به خرج دادیم. ما طبق قانون رفتار کردیم و در تاریخ فدراسیون فوتبال این اتفاق بی‌سابقه یا کم سابقه بوده است.

وی  در خصوص برنامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: دوستان ما در بخش صدور مجوز حرفه‌ای و سازمان لیگ ویدیو کنفرانسی با AFC داشتند. نظر کنفدراسیون، برگزاری بازی‌های غرب به صورت متمرکز است، اما ما به همراه 4 تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا پیشنهاد خود را داده بودیم. تاریخی که برای لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته شده، باید در کمیته اجرایی تصویب شود. ارزیابی صورت گرفته این است که در غرب مشکلی وجود ندارد، اما در شرق آسیا باید به جمع‌بندی برسند. امیدواریم هفته جاری کنفدراسیون برنامه مسابقات را اعلام کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: سازمان لیگ بر اساس برنامه، نقطه نظرات ستاد مبارزه با کرونا و همچنین پروتکل‌های فیفا و کشورمان، برنامه مسابقات داخل کشور را اعلام کرد. در این بخش، از دوستان در باشگاه‌ها می‌خواهیم که همکاری کنند.

نبی با اشاره به زمان شروع مسابقات لیگ برتر گفت: ما هفته اول تیرماه را پیشنهاد کردیم تا باشگاه‌ها زمان بیشتری داشته باشند. این مسئله به هیئت رئیسه سازمان لیگ بازمی‌گردد، اما پیشنهاد ما هفته اول تیرماه بود. فیفا، دو هفته پیش پروتکل بهداشتی را در چند صفحه منتشر کرد و این موضوع می‌طلبد که در بخش برگزاری مسابقات لیگ، همکاری داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخذ میزبانی ما در لیگ قهرمانان آسیا به وضعیت سفید کشور برای برگزاری لیگ برمی‌گردد تا خدای ناکرده در کشور ثالث میزبان نباشیم و باید این امتیاز (میزبانی) را در اختیار داشته باشیم. تمرینات تیم‌ها طبق پروتکل بهداشتی فیفا و کشور آغاز شده و برگزاری بازی‌ها نیز لازم‌ الاجرا است.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها