وقتی بانوی پیر مقابل قوی سپید مادرید زانو زد

دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا 1998 / یوونتوس - رئال مادرید
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

رقابت پایانی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۸ مابین دو تیم باشگاه فوتبال رئال مادرید و یوونتوس در ورزشگاه آمستردام آرنا، آمستردام برگزار شد.

در این مسابقه که در تاریخ ۲۰ مه ۱۹۹۸ انجام شد یوپ هاینکس هدایت قوی های سفید مادرید را بر عهده داشت . سرمربی بانوی پیر ایتالیا نیز بر عهده  مارچلو لیپی بود که در بین سالهای 1996 تا 1998 موفق شده بود 3 بار پیاپی تیمش را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند.

رئالي ها تا پيش از اين ديدار 6 بار قهرماني در جام باشگاه هاي اروپا را تجربه کرده و به عنوان پرافتخارترين باشگاه اروپا شناخته مي شدند اما از آخرين قهرماني شان در اين رقابت ها 32 سال مي گذشت و در اين مدت اعتبار اين رقابت ها به مراتب افزايش پيدا کرده بود.

در این ديدار پر برخورد که 7 بازيکن از دو تيم کارت زرد دريافت کردند و در حالیکه به نظر می رسید شاگردان لیپی در سومین نبرد پیاپی خود دربالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی اروپا برنده بازی باشند، ورق بازی به سود مادریدی ها برگشت. پردراگ مياتوويچ مهاجم مونته نگرویی رئال در فاصله 20 دقيقه به پايان بازي، با عبور از پروتزي، از زاويه اي بسته دروازه يوونتوس را باز کرد و قهرماني را براي رئال رقم زد و یوونتوس برای دومین بار در سه سال متوالی از گرفتن جام ناکام ماند. قهرمانی رئال در حالی بود که این تیم پس از 32 سال هفتمین قهرمانی خود در اروپا را جشن گرفت. قهرماني که شاید بتوان آن را آغاز پروژه کهکشاني سازي رئال دانست. 

 

علاقمندان می توانند این بازی جذاب و دیدنی را امشب ساعت 22:30 در برنامه زنده لذت فوتبال تماشا کنند.
 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها