اهتمام سازمان تربیت بدنی ارتش بر توسعه ورزش چوگان و گسترش زیرساخت های آن

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش با اشاره به برگزاری مسابقات چهارجانبه چوگان به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی سوارکاری و چوگان ذوالجناح نزاجا طی روزهای 29 و 30 فروردین ، بر اهتمام این سازمان در توسعه ورزش چوگان و گسترش زیرساخت های آن تاکید کرد.
دسته بندی:

معرفی برنامه

امیر سرتیپ فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش در حاشیه مسابقات چوگان ارتش که به صورت مستقیم از شبکه ورزش سیما پخش می شد ، ضمن تبریک سالروز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : مسابقات چهارجانبه چوگان ؛ جام ارتش به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتش توسط هیئت سوارکاری و چوگان ارتش برنامه ریزی و از امروز به مدت 2 روز آغاز شد.

وی از شرکت 4 تیم چوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نیروی زمینی ارتش ، شهید صیاد شیرازی و شهید فلاحی در این رقابت ها خبر داد و افزود : جام چوگان ارتش ، فردا با برگزاری دیدار نهایی در زمین چمن چوگان ارتش و معرفی تیم های برتر به پایان می رسد.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته درخصوص گسترش مجموعه وزشی چوگان این نهاد خاطر نشان ساخت : در سال جاری درصدد هستیم تا علاوه بر مجموعه ورزشی فعلی ارتش که شامل یک زمین چوگان خاکی و یک زمین چوگان چمن می شود ، یک زمین چوگان چمن دیگر همراه با یک زمین کورس (به عنوان نخستین زمین کورس تهران) مورد بهره برداری قرار بگیرد تا یک مجموعه ورزشی کاملی برای ورزش چوگان در تهران داشته باشیم.

وی با تاکید بر هدف تربیت بدنی ارتش مبنی بر مساعدت به تربیت بدنی کل ورزش کشور و تعالی ورزش در جامعه ، ازعمومی بودن مجموعه چوگان ارتش و امکان ثبت نام ، آموزش و فعالیت کلیه علاقمندان به ورزش سوارکاری ، چوگان و ...  در آن خبر داد.

در ادامه ، فرزین مرندی مدیر رادیو وتلویزیون ارتش با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ورزش چوگان و اهمیت و اصالت آن به عنوان یک ورزش ایرانی ، به مجموعه ورزشی ارتش در شمال تهران پرداخت و گفت : نیروی زمینی ارتش ، حدود چند سالی است که نسبت به  تاسیس این مجموعه استاندارد پرداخته که تا چند ماه آینده زمین دوم چوگان آن نیز احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اصالت ورزش چوگان و بهره گیری از اسب از گذشته های دور در ارتش های جهان افزود : از سال های پیش ، ارتش ایران مبادرت به راه اندازی این ورزش نمود ، الحمدلله نیروی زمینی ارتش همیشه عنوان دار مقامات اول و دوم مسابقات چوگان کشور بوده است ضمن اینکه برای مسابقات سیزم جهان نیز ما همواره تیم اعزام می کنیم.

مرندی گفت : مسابقات چهارجانبه چوگان به مناسبت 29 فروردین ؛ سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت 4 تیم درحال برگزاری است که علاقمندان به این رشته ورزشی می توانند از ساعت 15 فردا به تماشای مستقیم دیدار نهایی این رقابت ها از شبکه ورزش سیما بنشینند.

همچنین امیر موسوی مدیر پشتیبانی ارتش با اشاره به چوگان به عنوان یک ورزش اصیل ایرانی گفت : باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا مبنی بر ارتقای ورزش های اصیل ایرانی بویژه چوگان ، ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره به این ورزش نگاه ویژه ای داشته است.

موسوی افزود : به همین منظور ارتش همواره نسبت به احداث و گسترش مجموعه های ورزشی مرتبط با اسب و چوگان اهتمام ویژه ای داشته است ، ضمن اینکه باشگاه فرهنگی ورزشی سوارکاری و چوگان ذوالجناح که میزبان مسابقات گرامیداشت روز ارتش است ، بالغ بر 100 عنوان قهرمانی در مسابقات داخلی و کسب چند عنوان قهرمانی جهانی را در کارنامه دارد.

مدیر پشتیبانی ارتش ادامه داد : با توجه به تاکید فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ، در برنامه ای مدون نسبت به جذب افراد علاقمند و واجد شرایط برای ورود به ورزش چوگان ، از میان دانشجویان افسری دانشگاه امام علی (ع) و دانش آموزان آموزشگاه نظامی درجه داری اقدام می نماییم تا ارتش در زمینه این رشته ورزشی ، روز به روز توانمندتر شود.

وی در ادامه به امکانات مجموعه ورزشی ذوالجناح نزاجا اشاره کرد و گفت : این مجموعه ورزشی با داشتن 72 راس اسب چوگانی در سطح ایران ، بی مانند و در سطح خاورمیانه ، بی نظیر است ، ضمن اینکه در تلاش برای گسترش آن نیز هستیم.

موسوی در پایان ابراز امیدواری کرد با پایان یافتن ویروس کرونا مجددا شرایط میزبانی از هموطنان در این مجموعه ورزشی فراهم خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها