سارا بهمنیار تنها فینالیست ایران در روز نخست کاراته وان ژاپن/ حسن نیا و عسگری در رده بندی

در پایان نخستین روز از پنجمین مرحله لیگ برتر کاراته وان 2019 در ژاپن، 3 نماینده ایران به دیدار های پایانی و رده بندی راه یافتند
دسته بندی:

معرفی برنامه

پنجمین مرحله لیگ برتر کاراته وان از صبح امروز و با حضور 649 کاراته کا از 79 کشور در شهر توکیو ژاپن آغاز شده و نمایندگان ایران در کاتای انفرادی بانوان و کومیته انفرادی مردان و بانوان به میدان رفتند.

سارا بهمنیار در وزن 50- کیلوگرم با غلبه بر تمامی رقبایش فینالیست شد و مجید حسن نیا در وزن 60- کیلوگرم و بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم به دیدار رده بندی اوزان خود راه یافتند.


نتایج کسب شده روز نخست:


سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم، در اولین مبارزه خود ۳ بر صفر جلنا پنهار از کرواسی را شکست داد. در بازی دوم موفق شد ۸ بر صفر مادوری پوانسن از مالزی را از پیش رو بردارد. در مبارزه سوم ۴ بر 3 آیاکا تادانو از ژاپن را برد. وی در چهارمین دیدار پس از تساوی 2 بر 2 مقابل باخرینیسو باباروا از ازبکستان با قانون سنشو برنده تاتامی شد و گام به دور نیمه نهایی گذاشت. او در این مرحله ۵ بر صفر پونگ کو از چین تایپه را مغلوب کرد و فینالیست شد. بهمنیار برای کسب مدال طلا روز یکشنبه رودرروی الکساندر رچیا از فرانسه قرار خواهد گرفت.


در وزن ۶۰- کیلوگرم، مجید حسن نیا ابتدا 4 بر 2 از سد بروس داگلاس از برزیل گذشت. سپس ۳ بر صفر استفانوس ژینوس از یونان را برد. در ادامه مقابل صدرالدین سایماتوف از ازبکستان قرار گرفت و پس از تساوی یک بر یک در هانتی برنده تاتامی شد.

او در نیمه نهایی 6 بر صفر مغلوب دارخان اسدیلوف از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. با راهیابی نماینده قزاق به فینال، مجید حسن نیا به دیدا رده بندی رفت و برای کسب مدال برنز روز یکشنبه به روی تاتامی می رود و با الخاندرو اورتیز از اسپانیا مبارزه خواهد کرد.


در وزن ۷۵- کیلوگرم، بهمن عسگری یک بر صفر لوکا پتنباچر از اتریش را برد. در ادامه موفق شد ۲ بر صفر ممدوح عبدالله عبدالعزیز از مصر را مغلوب کند. سپس یک بر صفر یوشی ساکایاما از ژاپن را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کن نیشیمورا از ژاپن پس از کسب نتیجه صفر بر صفر در هانتی نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.

او برای کسب مدال برنز با نوبیتس آلمانی مبارزه می کند.


در همین وزن علی اصغر آسیابری ابتدا ۵ بر صفر تیموفی لوتنف از روسیه را از پیش رو برداشت. در ادامه آسیابری ۸ بر 2 دایسوکه واتانابه از ژاپن را برد. او در سومین دیدار در یک مبارزه جانانه در حالی که از لوئیجی بوسا ایتالیایی عقب بود، موفق شد نتیجه را به سود تغییر دهد و در هانتی برنده تاتامی باشد.

آسیابری در مبارزه چهارم مقابل استانیسلاو هورنا از اوکراین قرار گرفت و پس از تساوی ۵ بر ۵ با قانون سنشو بازنده شد و با شکست هورنا مقابل رافائل آقایف از آذربایجان، علی اصغر آسیابری حضور در جدول شانس مجدد را از دست داد و حذف شد.


در وزن ۶۷- کیلوگرم، امیررضا میرزایی ۳ بر یک جردن نووس از لوکزامبورگ را برد. در بازی دوم با کسب تساوی صفر بر صفر مقابل مارسل تادیسی از مجارستان در هانتی مغلوب شد و با شکست تادیسی مقابل نماینده ژاپن، امیررضا میرزایی از حضور در ادامه رقابتها بازماند.


امیر مهدی زاده در اولین بازی بعد از تساوی صفربر صفر مقابل برونو تکسیرا از برزیل در هانتی پیروز شد. در مبارزه دوم یک بر صفر مغلوب سوچیرو ناکانو از ژاپن شد.

با شکست سوچیرو ناکانو ژاپنی مقابل حریف ترکیه ای، امیر مهدی زاده حضور در ادامه رقابتها را از دست داد.


دیگر نماینده این وزن هامون درفشی پور ۸ بر صفر ماتج هومولا از اسلواکی را برد. در بازی دوم ۶ بر 3 عبدالرحمن المصطفی از اردن را شکست داد. او در سومین دیدارش 2 بر یک نتیجه را به علی الساوی از مصر واگذار کرد


سیدعلی کریمی دیگر کاراته کای این وزن ابتدا ۲ بر صفر بر میلوژ سابیکی از لهستان غلبه کرد. دومین بازی او مقابل ایکبولجان اوزاکوف از ازبکستان بود که پس از تساوی یک بر یک با قانون سنشو موفق شد این کاراته کا را مغلوب کند.

کریمی در سومین دیدار مقابل بوراک اویگور از ترکیه پس از تساوی صفر بر صفر در هانتی مغلوب شد. با راهیابی اویگور ترکیه ای به فینال، سیدعلی کریمی در جدول شانس مجدد به مبارزات خود ادامه داد . او در این گروه 2 بر صفر نتیجه را به یوگی کوزاکی از ژاپن وگذار کرد و حذف شد.


در وزن ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار ۳ بر صفر مایا شرر از سوئیس را برد. سپس 2 بر یک سارا یامادا از ژاپن را مغلوب کرد. در ادامه 4 بر صفر نتیجه را به ژو یون ون از چین تایپه واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت.

او در این گروه پس از تساوی صفر بر صفر مقابل الساندرا حسنی از کرواسی، در هانتی نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت‌.


در کاتای انفرادی بانوان، فاطمه صادقی که با کاتاروهایی از فرانسه، کره جنوبی، اسلواکی، کانادا و 2 کاتارو از ژاپن همگروه بود در دور دور نخست امتیاز ۲۲.۹۲ را بدست آورد و در گروه خود پنجم شد و از صعود به دور بعد بازماند.

فینالیست های کاتای انفرادی بانوان و 5 وزن کومیته مردان و بانوان در روز نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

کاتای انفرادی بانوان

*کیو شیمیزو از ژاپن – ساندرا سانچز از اسپانیا


کومیته بانوان (وزن 50- )

آلکساندر رچیا از فرانسه – سارا بهمنیار از ایران


کومیته بانوان (وزن 55-)

آنژلیکا ترلیگا از اوکراین – تسو یون یون از چین تایپه


کومیته مردان ( وزن 60- )

آنجلو کرسنزو از ایتالیا – دارخان اسدیلوف از ازبکستان


کومیته مردان (وزن 67- )

بوراک یوگارو از ترکیه – هیروتو گومیو از ژاپن


کومیته مردان (وزن 75-)

نیشمورا از ژاپن – رافائل آقایف از آذربایجان

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها