امید آفرینی در سایه افتخار آفرینی ورزشکاران یکی از وظایف اصلی شبکه ورزش است

معتضدی: با توجه به پیش رو بودن بازی های المپیک و پارالمپیک، امید آفرینی در سایه افتخار آفرینی ورزشکاران یکی از وظایف اصلی شبکه ورزش است / از ثمرات مهم توجه به ورزش حرفه ای، باید ترویج و گسترش ورزش همگانی باشد.
دسته بندی:

معرفی برنامه

این مراسم با حضور مدیران، تهیه‌کنندگان و مجریان کانال ورزش در فضایی دوستانه و تعامل‌گرایانه با حضور سینا معتضدی مدیر شبکه ورزش برگزار شد.
این مراسم که مقارن با اعیاد شعبانیه شده بود، با شعرخوانی در مدح و ثنای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آغاز گردید.
در ابتدای این جلسه سینا معتضدی، سرپرست شبکه ورزش سیما، در خصوص اهداف کانال توضیحاتی را ارائه و افزود:‌ توسعه و ترویج ورزش همگانی در کشور در راستای ایجاد نشاط و شادابی عمومی، تبیین دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی در حوزه ورزش، گسترش اخلاق و روحیه جوانمردی در ورزش کشور، ترویج ورزش بانوان و توجه به ورزش‌های بومی و محلی از اهداف کانال ورزش در این مدت بوده است و سعی شده است این اهداف در کانال به صورت کامل دنبال شود.
او همچنین در خصوص ویژگی‌های برنامه‌های شاخص جدید شبکه ورزش، توضیحاتی داد و گفت: تقویت روحیه همبستگی ملی و امید به آینده، نشاط آفرینی به وسیله طراحی مسابقات سرگرمی ورزشی، توجه به کشف استعدادهای ورزشی با تمرکز به شهرهای کمتر برخوردار و استفاده از ظرفیت مخاطبان هدف کانال، شاخص‌هایی است که در برنامه‌های شبکه ورزش باید مدنظر قرار بگیرد و توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.
سینا معتضدی در خصوص گونه شناسی مخاطبان کانال ورزش و توجه ویژه به مخاطبان نوجوان و جوان کانال نیز گفت: طی آماری که درباره مخاطبان کانال جمع آوری شده، بازه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال، پرتعدادترین بازه سنی مخاطبان کانال ورزش به حساب می‌آید. این نشان می‌دهد قشر نوجوان و جوان توجه زیادی به کانال ورزش به نسبت دیگر سنین دارند و این مسأله باعث می‌شود تا ما شرایط و برنامه‌ریزی دقیق‌تری نسبت به این مخاطبان خود داشته باشیم.
همچنین در ادامه گزارشی از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در سال ۹۹ ارائه شد. وی در این خصوص اظهار داشت: در ۵ ماه گذشته با حمایت‌های انجام شده چند اتفاق خوب رخ داد؛ نظرسنجی‌هایی که در این مدت به دست ما رسیده است، حاکی از عملکرد مثبت و رو به ارتقا برنامه‌های کانال بوده است.
او ادامه داد: در ابتدا سعی شد برنامه‌های شاخصی که در کانال به وجود آمده بود ارتقا پیدا کند. برنامه‌های فوتبال ۱۲۰، شب‌های فوتبالی، لذت فوتبال و... توانستند عملکرد بهتری داشته باشند. هر کدام از این برنامه‌ها سرمایه‌های شبکه هستند و ما سعی کردیم این برنامه‌ها را حفظ و ارتقا دهیم. همچنین تلاش کردیم به ورزش‌های غیرفوتبالی نیز توجه بیشتری داشته باشیم. برنامه کادر فنی و پوشش رشته های ورزشی مختلف باعث شد که ما در این مسأله بتوانیم شرایط بهتری را رقم بزنیم.
وی در خصوص محتوای تولید شده در شبکه ورزش سیما تاکید کرد: رویکرد شبکه با توجه مخاطبانی که دارد، باید به سمت سرگرمی و ورزش برود. در این مدت، زمان زیادی صرف طراحی برنامه های جدید کردیم که تا کنون دو برنامه به روی آنتن کانال رفته است و از دو برنامه جدید هم در ایام نوروز رونمایی خواهد شد
او افزود: سال آینده، سال سختی در انتظار ما خواهد بود. رویدادهای ورزشی زیادی در پیش‌روی ما خواهد بود. به جرأت می‌توان گفت، هر مدال المپیک می‌تواند امیدآفرینی زیادی در جامعه ایجاد کند و این وظیفه ماست که بتوانیم در راستای این امیدآفرینی، اقدامات مهمی را انجام دهیم.
در ادامه این مراسم، تهیه کنندگان و مجریان کانال ورزش، به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و دغدغه‌ها و مسائل خود را به گوش مدیران شبکه ورزش سیما رساندند.
در این بین پیمان یوسفی، مجری و گزارشگر شبکه ورزش در خصوص این جلسه گفت: با توجه به نیروی جوانی که در بدنه شبکه وجود دارد، امیدوارم کانال بتواند عملکرد موفقی داشته باشد. همانطور که می‌دانید، وضعیت و کار سختی در کانال وجود دارد و امیدوارم ما هم بتوانیم یک گوشه‌ای کار را بگیریم. به نظر من فضای مجازی در راستای اهداف کانال بسیار مهم است و توصیه می‌کنم همه دوستان در فضای مجازی فعالیت مجازی بیشتری داشته باشند.
همچنین شهاب قاسمی مجری برنامه «کادر فنی» خطاب به سرپرست شبکه ورزش اظهار کرد: من از وقتی در رسانه حضور داشتم، توفیق داشتم با بزرگان زیادی کار کنم. من سعی کردم بر اساس آموزه‌های دینی و اخلاقی، قدردان زحمات دیگران باشم. حضرت عالی قطعا توانا هستید و لطفا قدر داشته‌های خود را بدانید. اگر بدنه کانال و نیروهای آن جوان هستند، پشت این جوانی کوهی از تجربه است. دوستانی که در اینجا فعالیت می‌کند، بداند که حضور آن‌ها برای موفقیت کانال ممکن شده است. امیدوارم روحیه جهادی و انقلابی میان تمام اعضای مجموعه باشد تا کارهای به صورت درست پیش برود. برنامه کادر فنی قرار است نتیجه تلاش‌های همه دوستان روی آنتن برود که من از تمام دوستانی که در کادر فنی زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. امیدوارم به مرحله‌ای برسیم که تابلو اول شبکه ورزش، برنامه کادر فنی باشد و مرجع اصلی ورزش ایران تلقی شود.
در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات یک ساله دست اندرکاران شبکه ورزش تقدیر به عمل آمد و تمام افراد حاضر در مراسم، پس از گرفتن عکس یادگاری، محل مراسم را ترک کردند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها