اطلاعیه باشگاه استقلال درباره استراماچونی

باشگاه استقلال برای دومین بار پاسخ اظهارات آندره‌آ استراماچونی را داد
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

 باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به اظهارات آندره‌آ استراماچونی واکنش نشان داد. استقلالی‌ها که امروز برای صحت ادعای خود ایمیل ارسالی نماینده استراماچونی را منتشر کردند این بار مفصل پاسخ اظهارات این مربی را دادند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 جهت مطالعه این نکته را توجه کنید که در ابتدای هر بخش اظهار نظر ایشان نوشته شده و سپس پاسخ باشگاه استقلال.

«آنها مدارک و اطلاعات جعلی منتشر کردند تا با آبروی من بازی کنند.»

این اتهام بزرگی است که علیه باشگاه استقلال مطرح شده. به همین دلیل جهت اثبات موضوع امروز مشخصات ایمیل ارسالی وکیل استراماچونی توسط باشگاه منتشر شد. حتی در جهت اثبات بیشتر، نامه باشگاه استقلال در پاسخ به شروط یازده‌گانه منتشر خواهد شد. لازم به تاکید است که تنها مدرک منتشر شده از طرف استراماچونی، آخرین ایمیل وکیل ایشان بوده که حق طبیعی هواداران استقلال است تا در جریان شروط تازه و پاسخ باشگاه قرار می‌گرفتند. اگر بنابر رویارویی بود، ادعای ایشان در یکی از مصاحبه‌ها درباره تماس با راننده تاکسی... از طرف باشگاه تکذیب می‌شد، چون یک داستان تخیلی بود اما بااحترام به طرف مقابل به قصد همکاری، باشگاه در این مورد سکوت کرد.

«ادعای درخواست جهت کنفرانس مطبوعاتی»

هرگز چنین درخواستی از طرف استراماچونی به باشگاه استقلال ارائه نشد. غیر از یک مصاحبه ویدیویی در هفته اول زندگی در تهران، ایشان هیچ زمانی پیشنهاد مصاحبه با باشگاه استقلال را هم نپذیرفت. جدا از کنفرانس‌های خبری و مصاحبه در محیط ورزشگاه، پیشنهاد مصاحبه اختصاصی با رسانه‌های داخل ایران هم هرگز مورد تایید استراماچونی قرار نگرفت. ایشان در بسیاری از کنفرانس‌های خبری در جریان نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر حاضر نشدند که مورد جریمه سازمان لیگ قرار گرفته است.

«اراده برای همکاری»

باشگاه استقلال منتظر بازگشت استراماچونی بوده، چون شرایطی که او بارها در مصاحبه‌هایش در دو هفته گذشته مطرح کرده بود، از طرف باشگاه پذیرفته شد. اگر قرار بر عدم همکاری بود، بعد از ترک تهران توسط ایشان، باشگاه با دو شرط پرداخت مبلغ ۱۶۰ هزار یورو و کاهش مدت قرارداد موافقت نمی‌کرد. حتی استراماچونی در یکی از مصاحبه‌هایش پرداخت پول مستقیم به حسابش را چیزی شبیه معجزه عنوان کرد اما همگان دیدند که این معجزه هم با تلاش طرف ایرانی رخ داد.

«زمانی بازی‌هایی را عقب انداختند که برای حریفان‌مان بهتر بود.»

منظور ایشان احتمالا بازی سپاهان با استقلال در جام حذفی است. در شرایطی که تیم استقلال حدود ۲۰ روز بدون مربی بوده و تعویض‌های این تیم در سه مسابقه مهم با روش واتساپی انجام شده، آیا توقع داشتند که با همین شرایط به سمت بازی با سپاهان بروند؟ نکته مهم این است که بازی به دلیل آلودگی هوا توسط سازمان لیگ لغو و دیروز هم مشخص شد که تهران شرایط برگزاری این مسابقه را نداشته اما اگر این بازی لغو نمی‌شد، آیا تازه می‌خواستند صبح روز قبل از بازی با سپاهان شروط یازده‌گانه را ارسال کنند؟ قضاوت با هواداران!

گلایه از پرداخت‌های نامنظم

این مشکل فوتبال ماست. بسیاری از مربیان و بازیکنان خارجی هم دچار این مسائل بوده‌اند. اما در همین چند ماه کادرفنی ایتالیایی استقلال بیشتر از نیمی از قراردادشان را دریافت کردند. مشکلات مالی در کشور ما بعلت تحریم ظالمانه وجود دارد و حتی بیماران خردسال را هدف گرفته و اخبار آن تا صحن سازمان ملل کشیده شده و کمتر کسی از این اوضاع بی‌خبر است. وضعیت خیلی از تیم‌های لیگ برتر بهتر از استقلال نیست اما همگان با صبر و تحمل و در نهایت صداقت از انجام امور محوله سر باز نکرده‌اند و در حساس‌ترین زمان تیم‌شان را رها و بعد برای هواداران عاشق از راه دور ابراز احساسات نکردند. نمی‌شود از صداقت حرف زد و از عشق به هوادار اما در عمل فقط و فقط از پول و پول گفت. آنهم پولی که ظرف شش ماه حتی با تاخیر بالاخره پرداخت شده بود.

آنها اجاره منزلم را تا آبان ماه پرداخت کردند، درحالیکه گفته بودند تا آخر پرداخت شده.

همان‌طور که قبلا اعلام شد، هزینه اجاره منزل ایشان به صورت پیش و از ۶ ماه قبل پرداخت شده بود. هزینه شش ماه دوم هم در صورت عدم ترک تهران طبق روال اداری انجام می‌گرفت. در ضمن هیچکدام از آپارتمان‌های سرمربی و دستیارانش توسط ایشان تحویل باشگاه داده نشده.

آنها بازیکنی که نمی‌خواستند را از کشور خارج کردند و روز بعد بازگرداندند

منظور ایشان احتمالا میلیچ است. باتوجه به موانع صدور روادید توسط نهادهای غیرورزشی، این بازیکن تهران را ترک کرد. سپس خواستار افزایش مبلغ قراردادش شد. مورد موافقت باشگاه و استراماچونی قرار نگرفت و درنهایت میلیچ پذیرفت که با مبلغ قبلی به استقلال بیاید و ظرف ۲۴ ساعت وارد تهران شد. کلیه این مراحل به صورت شفاف توسط رسانه رسمی باشگاه در زمان خود اطلاع‌رسانی شده است.

برایم مجموعه‌ای از مشکلات بزرگ در رابطه با قوانین ایتالیا به وجود آوردند

پولی که به حساب ایشان رفته و توسط سوم شخص مسدود شده به علت شرایط تحریم بوده. شرایطی که در زمان عقد قرارداد هم تا حدود زیادی وجود داشته است. اما نکته بسیار مهم این است که اراده‌ برای پرداخت‌ها وجود داشته و اسناد تراکنش‌های برگشت خورده گواه این موضوع است.

«صداقت»

آقای استراماچونی در تمامی ایمیل‌ها و مصاحبه‌ها بحث هواداران را مطرح کردند. اگر صداقتی وجود دارد، شرایطی که قبلا در مصاحبه با رسانه‌ها خواستارش بودند و از طرف باشگاه اجرایی شد را دلیل لازم و کافی برای بازگشت به تهران می‌دانستند. اگر قرار بر صداقت بود به بازیکنان تیم گفته نمی‌شد که کاهش مدت قرارداد در حد پیشنهاد بوده، در حالی که طبق اسناد موجود این شرط بازگشت ایشان به تهران، پیش از دریافت ۱۶۰ هزار دلار بود. ایشان در شرایطی بحث صداقت را مطرح می‌کنند که بسیاری از کارشناسان در جریان مصاحبه های پی‌درپی ایشان در رسانه‌های خارجی به باشگاه گوشزد می‌کردند که نحوه رفتار ایشان بیانگر آن است که وجه ۱۶۰ هزار یورو را بگیرند و بعد شرایطی را اعلام کنند و برنگردند که باشگاه در جهت اجرای خواست هواداران و اثبات صداقت به این هشدارها بی‌توجه بوده و به وظیفه خود عمل کرد تا شرایطی که آقای استراماچونی بارها و بارها تکرار نمود، محقق شود. قبل از ارسال نامه فسخ از سوی وکلا طی ایمیل رسمی، باشگاه از مراتب اراده همه جانبه خود برای ادامه همکاری با ایشان و وکلایشان خبر داد. اگر ایشان در همان روزی که وجه مورد مطالبه را دریافت کرد به قولی که به زعم خودشان با صداقت به هواداران از جمله هوادارخردسال و نابینای استقلال داده بود، عمل می کرد و به تهران می‌آمد و در تهران مذاکره  حضوری می‌کرد، آیا این اتفاقات رخ می‌داد؟

«آنها مرا نمی‌خواستند»

اگر باشگاه قصد همکاری نداشت بیش از ۱۵ روز منتظر نمی‌ماند، راههای ارتباطی شما را با تیم قطع می‌کرد و به همه عوامل تیم دستور نمی‌داد که آقای استراماچونی کماکان سرمربی تیم بوده و باید دستورات ایشان اجرا گردد.

«آنها هرگز اطلاعاتی که درباره تیم خواسته بودم را برایم آماده نکردند.»

شنبه گذشته از طریق مشاور باشگاه درخواست غیر رسمی ایشان برای اعلام مبالغ قرارداد بازیکنان دریافت و به مشاور محترم اعلام شد که باشگاه منتظر است ایشان به تهران تشریف بیاورند تا اطلاعات درخواستی را تحویل دهیم.باوجود توهین‌های بی‌شمار و تحریف موارد زیاد که دور از جایگاه و منزلت باشگاه استقلال است، باشگاه استقلال منتظر بوده که آقای استراماچونی به تهران بازگردند که طبیعی است با توجه به بازیهای حساس پیش رو این انتظار زمان زیادی را از بین برده است.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها