حمید سوریان : تعویق یکساله المپیک زمان مناسبی برای رسیدن به شرایط بهتر است

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی ضمن تبریک سال نو به تمامی مردم عزیز ایران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور بهترین کاری که مردم می توانند انجام دهند و به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کنند در منزل ماندن است و امیدوارم که خدا کمک کند که هرچه زودتر این مشکل برطرف بشود و روزهای خوب مجددا بازگردد و در همین جا یک خسته نباشید و خداقوت به جامعه پزشکی، پرستاران و کادر درمانی کشور می گویم.
 
وی در مورد تبعات این ویروس در کشتی کشور تصریح کرد: در حال حاضر با تصمیم ستاد مقابله با کرونا در ورزش، تمامی فعالیت های کشتی در کشور لغو شده است. طبیعتا برای ادامه کار نیز تصمیم نهایی را این ستاد می گیرد و بعد از اینکه مجوز دوباره برگزاری فعالیت ها صادر شود، آمادگی آن را داریم که بلافاصله اردوها را برگزار کنیم.
 
دارنده مدال طلای المپیک در مورد تعویق المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: مهمتر از همه چیز بحث سلامتی ورزشکاران است و با توجه به اینکه تمامی دنیا درگیر این ویروس شدند کمیته بین المللی المپیک هم بازی های المپیک را یک سال به تعویق انداخت. قبل از هرچیز باید از این بحران عبور کنیم و منتظر این هستیم که اتحادیه جهانی کشتی برنامه خود را طی روزهای آتی اعلام کند تا فدراسیون با توجه به آن برنامه ریزی لازم را انجام دهد.
 
وی افزود: تعویق المپیک یک اتفاق بود اما در نهایت می تواند شرایط خوبی را برای کشتی ما بوجود آورد چراکه ما تیم جوانی را در اختیار داریم و فرصت برای آماده سازی آن ها بسیار کم بود. ما یک نگاه دور برای المپیک 2024 و یک نگاه نزدیک برای المپیک 2020 داریم ولی با توجه به سیر نزولی که کشتی کشور از لحاظ فنی در سال های گذشته با آن روبرو بود، زمان کمی در اختیار داشتیم که به شرایط ایده آل برسیم. البته در رقابت های جهانی 2019 قزاقستان دورخیز خوبی اتفاق افتاد و این یکسال تعویق زمان مناسبی برای ملی پوشان است تا در شرایط بهتر و با یک همبستگی و اتحاد نتایجی را که قابل قبول مردم است در المپیک کسب کنند.
 
نایب رئیس فدراسیون در مورد ارتباط با سرمربیان تیم ملی تصریح کرد: نگاه ما حمایتی و نظارتی است اما با توجه به شرایط پیش آمده طبیعتا آن ها در زمینه فنی ابراز نگرانی می کنند. در حال حاضر برنامه های فنی از طریق ایجاد گروه در فضای مجازی در اختیار کشتی گیران قرار گرفته و کشتی گیران به صورت اختصاصی تمرینات خود را دنبال می کنند و این موضوع را شخصا از سرمربیان تیم ملی پیگیری می کنم. البته به دنبال آن هستیم که بلافاصله پس از رفع مشکلات به وجود آمده اردوها را برگزار کنیم و تیم های ملی مجددا کار خود را طبق روال گذشته دنبال کنند.
 
سوریان با بیان اینکه حضور یک حمایت کننده مالی قدرتمند در کنار فدراسیون کشتی را باید به فال نیک گرفت اظهار داشت: حضور یک حمایت کننده مالی جای خوشحالی دارد و یک اتفاق خوشایند برای ورزش اول کشور است، چراکه یک نیاز اصلی برای کشتی محسوب می شد. با توجه به شرایط اقتصای کشور و انتظاراتی که نسبت به کشتی بهعنوان پرافتخارترین ورزش کشور وجود دارد، خلاء حامی مالی بسیار احساس می شد.
 
وی در مورد تعیین تکلیف کارت ملی کشتی گفت: روند کار کارت ملی کشتی چند ماهی بود که دچار وقفه شده بود، اما با پیگیری های انجام شده به امید خدا مجددا احیا خواهد شد، قرارداد آن منعقد شده و مقرر است در مدت زمان کوتاهی به شکل نوین تر و جامع تری جامعه کشتی را زیر پوشش قرار دهد.
 
نایب رئیس فدراسیون کشتی در مورد میزان بدهی های فدراسیون و بازپرداخت آن ها تصریح کرد: فدراسیون بدهی قابل توجهی از قبل داشته که طی ماه های اخیر تلاش های زیادی برای بازپرداخت آن شده است. خدا را شکر این موضوع تا حدود زیادی درحال برطرف و حل شدن است و در آینده نزدیک گزارش کاملی را در این مورد به رسانه ها و مردم خواهیم داد.
 
وی در مورد پرداخت معوقات داوران تصریح کرد: داوران کشتی از 10 سال گذشته مطالباتی را در مورد حق الزحمه های خود داشته اند که فدراسیون به ترتیب اولویت، تاکنون در دو مرحله مطالبات آن ها را پرداخت کرده است و مقرر است مرحله سوم طلب آن ها نیز هفته آینده پرداخت شود. انشاء اله در تلاش هستیم که ظرف چند ماه آینده تمامی طلبی که داوران از سال های گذشته داشتنه اند را به آن ها پرداخت کنیم.
 
سوریان با اشاره به اینکه در اولین روزهای سال جدید مدیران فدراسیون با حضور در محل کار خود پی گیر برنامه ریزی و پیگیری امور مربوطه به کشتی در سال 99 بودند گفت: در آخرین روزهای اسفند از تمامی ارکان فدراسیون شامل کمیته ها و واحد ها برنامه سال 99 شامل راهکارها، فرصت ها و پیشنهاد ها را خواسته ایم و مقرر است در اولین روز کاری بعد از تعطیلات برنامه ای کامل را آن ها را دریافت کنیم و پس از بررسی آن میزان بودجه و امکانات هر بخش را مشخص خواهیم کرد.
 
وی در مورد تعامل مسئولان فدراسیون با مجمموعه مدیریتی ورزش کشور اظهار داشت: باید قبول کنیم که فدراسیون کشتی با تعامل با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بهتر به اهداف خود می رسد تا با تقابل، به طور کلی ارتباط و تعامل خوبی را با مجموعه مدیریتی ورزش کشور داریم و قدردان حمایت های آن ها هستیم.
 
سوریان در مورد شرایط کار پس از گذشت چند ماه از فعالیت فدراسیون جدید گفت: در این 8 ماهی که در خدمت جامعه کشتی کشور بودیم با توجه به تحریم ها و ظلمی که نسبت به کشور عزیزمان روا شده و کشور شرایط اقتصادی خوبی را پشت سر نمی گذارد شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم، اما با تلاش شبانه روزی که انجام می شود و حمایت همه ی عزیزان دغدغه مند که از ما داشتند گام خوبی رو به جلو برداشته شده و آینده روشنی برای کتشی کشور می توان متصور بود.
 
وی ادامه داد: اتفاقات خوب دیگری در مورد درآمدزایی و مباحث فنی در حال رقم خوردن است که در حال حاضر فرآیند کارشناسی را پشت سر می گذارد و پس از نهایی شدن به سمع و نظر همگان خواهد رسید.
 
دارنده یک مدال طلای المپیک و 6 مدال طلای جهان در مورد اینکه حضور در دنیای قهرمانی سخت تر است یا کار مدیریت کشتی ادامه داد: کشتی گرفتن کار مشکل و سختی است اما در حوزه مدیریتی تصمیم گیری ها درباره موضوعات کلان است و به نظرم کار به مراتب سخت تری است.
 
سوریان در مورد بودجه فدراسیون کشتی و کفاف آن برای این رشته تصریح کرد: بخش عمده هزینه کرد ما موارد ارزی است و به لحاظ اینکه قیمت ارز نسبت به گذشته چندین برابر شده و بودجه ثابتی در اختیار کشتی وجود دارد شرایط برای ادامه کار سخت است اما با هماهنگی که از سوی مجلس محترم و وزارت ورزش انجام شده تصمیمات خوبی برای بودجه کشتی در سال 99 گرفته شده است که انشاء اله در آینده در این مورد نیز اطلاع رسانی خواهد شد.
 
نایب رئیس فدراسیون کشتی در پایان در مورد انتظارش از جامعه کشتی کشور خاطرنشان کرد: احساس می کنم نیاز امروز کشتی اتحاد، همدلی و اتفاق نظر است. حضور بزرگان کشتی و سایه محبت آمیزشان در کنار کشتی بیشترین غنیمت است و اگر هرکسی نسبت به ظرفیت و پتانسیلی که در اختیار دارد بتواند به کشتی کمک کند بهترین اتفاق خواهد افتاد. خواهش من بعنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کشتی و از همه ی کسانی که می توانند به کشتی کمک کنند این است که در کنار کشتی باشند و تلاش کنند این رشته پر افتخار در المپیک 2021 نیز موفق باشد.
برگرفته از سایت فدراسیون کشتی

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها