حسینی اولین مدال طلای تکواندو ایران در یونیورسیاد را ضرب کرد

میرهاشم حسینی تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم کشورمان در بازی‌های یونیورسیاد 2019 – ایتالیا موفق شد با غلبه مقتدرانه بر تمامی رقبایش نخستین طلای تکواندو ایران در این رویداد را کسب نماید
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد 2019 با حضور بیش از 6000 ورزشکار از 127 کشور جهان از روز 12 تیرماه در "ناپل" ایتالیا در حال برگزاری است.

امروز (‌سه‌شنبه – 18 تیرماه) و در سومین روز رقابت‌های تکواندو، مبارزات اوزان 68- و 80- کیلوگرم مردان و 57- کیلوگرم زنان برگزار شد و میرهاشم حسینی، مهران برخورداری و زهرا شیدایی از ایران به مصاف رقبای خود رفتند.

میرهاشم حسینی نماینده وزن 68- کیلوگرم تکواندو کشورمان پس از یک‌دور استراحت در گام نخست به مصاف نماینده مغولستان رفت و در پایان راند دوم با توجه به اینکه اختلاف امتیاز بیش از 20 بود (30 بر 8) به برتری رسید. او در ادامه «چیا هسین هو» از چین تایپه را 25 بر 11 از پیش‌رو برداشت.

میرهاشم سپس «دنی آندرون» از کرواسی دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا 2018 را نیز 29 بر 4 و در پایان راند دوم شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 33 بر17 بر «کیونگ دئوک کیم» از کره‌جنوبی غلبه کرد و فینالیست شد.

هوگوپوش وزن 68- کیلوگرم در فینال با «سی محمد کتبی» نماینده با سابقه بلژیک که نایب قهرمانی جهان 2015 را درکارنامه دارد، مبارزه کرد و با برتری قاطعانه (20 بر 3) بر سکوی قهرمانی ایستاد.

مهران برخورداری نماینده وزن 80- کیلوگرم در اولین دیدار و راند طلایی برابر «وی تینگ لیو» از چین تایپه نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت؛ همچنین زهرا شیدایی که با شایستگی به مرحله یک‌چهارم این رقابت‌ها راه یافته بود در مبارزه با «یوجین کیم» از کره‌جنوبی نایب قهرمان جهان 2013 (9 بر 8) مغلوب شد و در یک قدمی کسب مدال از گردونه خارج شد.

هدایت تیم مردان برعهده «فریبرز عسکری» به عنوان سرمربی و «علی محمد بسحاق» به عنوان مربی است. سرمربیگری تیم زنان نیز برعهده «مهرو کمرانی» به عنوان سرمربی می‌باشد.

گفتنی است؛ این مسابقات 2G می‌باشد و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 20،‌ 12 و 7.20 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها