گفتگو با تهیه کننده جام 22

تهیه کننده ویژه برنامه «جام ۲۲» با اشاره به اهمیت حضور ایران در این دوره از جام جهانی و بازتاب مناسب آن توسط رسانه های داخلی، به پرسش هایی درباره موضع این برنامه در قبال برخی فوتبالیست ها در پی حوادث اخیر و بازگشت برخی مجریان و گزارشگران کنارگذاشته صداوسیما همزمان با این رویداد، پاسخ داد.

معرفی برنامه

پوریا ملک آبادی ـ تهیه کننده ویژه برنامه شبکه ورزش در جام جهانی ۲۰۲۲ ـ در گفت وگویی، از پخش هرشبی این برنامه همزمان با نزدیک شدن به جام جهانی خبر داد.
 
این تهیه کننده در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت برخی مجریان و گزارشگرانی که در این سال ها ممنوعیت کار داشته اند در فرصت جام جهانی، با توجه به تاکید رییس صداوسیما بر استفاده از تمام استعدادها، با اعتقاد بر اینکه خوب بود که همه مجریان حضور داشته باشند، در عین حال اظهار کرد: درباره مجریان و گزارشگرانی مانند آقای عادل فردوسی پور، آقایان جبلی و فروغی باید تصمیم بگیرند؛ البته آقای فردوسی پور کاربلد هستند اما تا چه زمانی می خواهند در حوزه اجرا باشند. بالاخره روزی باید جای ایشان یا آقایان رشیدپور و علیخانی را افراد دیگری بگیرند. برای ما افتخار است که نوابغ جدیدی را پررنگ کنیم. به عنوان نمونه آقای رسول مجیدی در شبکه ورزش یکی از نوابغ و از افتخارات ما در زمینه اجرا در حوزه فوتبال هستند. ضمن اینکه ایشان روزنامه نگار و سردبیر روزنامه ورزشی هم هستند و از اطلاعات خوبی برخوردارند؛ بنابراین بهترین راه استفاده از این فرصت، این است که افرادی مثل ایشان بیایند، دیده شوند و چندسال آینده کشور را تامین کنند. شاید آقای فردوسی پور بعد از ۲۰ سال امتحانش را پس داده باشد، کاملا مشخص است اگر ایشان بودند، دیگر رسول مجیدی در کار نبود. به هر حال این هم یک فرصت است.
 
این تهیه کننده درباره‌ ضرورت استفاده بهینه از توانمندی های فرهنگی هنری ایران در فرصتی به نام جام جهانی، اظهار کرد: احتمالا یکی از استودیوهایمان در قطر مرتبط با میراث فرهنگی کشورمان باشد و این برنامه را از آنجا برویم. قرار است با لعیب، نماد عروسکی جام جهانی ۲۰۲۲ تولید انیمیشنی داشته باشیم اما هنوز تصمیم برای ساخت آن به قطعیت نرسیده است. همچنین با یکی از بازیگران مطرح برای یکی از آیتم های گفت و گو قرارداد بسته ایم که قرار است خاطره بازی و گپ و گفت با بازیکنان قدیمی و جدید فوتبال داشته باشیم اما این موارد هنوز قطعی نشده اند.
 
پوریا ملک آبادی درباره‌ی رویکرد این ویژه برنامه برای معرفی جاذبه های گردشگری، با اشاره به آیتم «جام و جزیره» با اجرای جواد خیابانی، گفت: یکی از استودیوهای اصلی ما در قشم است و اتفاقا با این دید که ابتدا قرار بود در کیش باشد اما میسر نشد و بنابراین در قشم که دومین جزیره نزدیک به قطر است جاذبه های گردشگری را معرفی کنیم. ما استودیو قشم را داریم و هر روز جاذبه های گردشگری قشم را نشان می‌دهیم.
 
این تهیه کننده که پیشتر مدیر گروه تولید شبکه ورزش سیما و تهیه کننده برنامه «لذت فوتبال» در این شبکه بوده، درباره‌ی موضع تلویزیون و برنامه «جام ۲۲» در پرداختن به بزرگان فوتبال و مواردی مانند حذف گل مهدوی کیا مقابل امریکا که حاشیه هایی را برای این برنامه به همراه داشت، توضیح داد: اتفاقا ما سعی کرده ایم بسته عمل نکنیم و همین حالا هم تصویر بزرگواران در تیتراژمان دیده می شود. با وجود اینکه خیلی ها ایراد گرفتند که چرا هستند. با این همه باید بگویم در هر سازمان دولتی که کار می کنی، قوانینی دارد. من هم در سازمان صدا و سیما هستم و مجری قوانین این سازمان باید باشم. در ارتباط با قسمت اول هم بحث ما، گل آقای استیلی بود و ارتباطی به گل آقای مهدوی کیا نداشت، اما خب اگر کسی ساز اغتشاش بزند و با مملکتش مخالف باشد حتما در این افتخارات جایی نخواهد داشت؛ چرا که مردم را ناامید می کند. همه اهداف ما این است که امید به جامعه برگردد و حال مردم خوب شود که امیدوارم با ورزش و تیم ملی این اتفاق بیفتد. نمونه آن آوردن آقای تاج در قسمت دوم برنامه بود. این حضور پر از ریسک و حرف بود و حتی کنایه هایی هم به تلویزیون زده شد اما به هر حال قرار نیست ما چیزی را بپوشانیم ایشان رئیس فدراسیون هستند با هم دست دادیم و ان شاءالله با هم جلو می رویم. این هم نمونه ای بود که بگوییم بسته عمل نمی کنیم.
 
ملک آبادی از پخش هرشبی برنامه «جام ۲۲» همزمان با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی خبر داد و گفت: این برنامه فعلا دو روز در هفته پخش می شود اما از ۲۳ آبان ماه هر شب روی آنتن خواهد رفت و پخش آن تا پایان جام جهانی ادامه خواهد داشت.
 
وی درباره‌ی استودیو و بخش های مختلف برنامه توضیح داد: یک استودیو در تهران ساخته شده که شامل دکوری به وسعت ۶۰۰ متر و در ۲۳۰ درجه است. در این برنامه از عوامل و کست حرفه ای استفاده شده است. با کارگردان برنامه های خندوانه و دورهمی همکاری می کنیم و به طور کل کلی حدود ۱۰۰ نفر درگیر این پروژه هستند. بنابراین تمام تلاشمان را می کنیم تا در این دوره بهترین اتفاق در حوزه پخش بازی ها و تحلیل رقم بخورد.
 
این تهیه کننده با اشاره به بخشی از این ویژه برنامه با نام «جام و جزیره» که با اجرای جواد خیابانی در جزیره قشم همراه است، توضیح داد: آقای خیابانی در این بخش به سرتاسر ایران سفر کرده و گفت و گوهای مختلفی با خانواده های بازیکنان از جمله سردار آزمون، سعید عزت اللهی، احمد نورالهی و ... داشتند، بین مردم رفتند، با مردم فوتبال تماشا و گزارش کردند، به خیریه ها و انجمن ها رفتند.
 
ملک آبادی با اشاره به استودیوی قطر این ویژه برنامه، نیز اظهار کرد: این بخش در آستانه جام جهانی قرار است توسط عبدالله روا و محمد میر روی آنتن برود و این دو مجری، گزارش های ضبطی و زنده از قطر خواهند داشت. در بخش اخبار مربوط به قطر هم دو گزارشگرمان سعید زلفی و نیما تاجیک از تهران اخبار دست اول جام جهانی را اعلام می کنند.
 
ملک آبادی در پایان از راه اندازی پویشی توسط برنامه «جام ۲۲» خبر داده و مطرح کرد: این پویش برای ما از خود برنامه مهمتر است. این پویش تحت عنوان «تا پای جان برای ایران» همدلی و یک صدایی مردم ایران را نشان می دهد؛ اینکه همه مردم  یک صدا پشت تیم ملی باشند و آن را حمایت کنند که خوشبختانه بازتاب خوبی داشته است.
 
منبع : خبرگزاری ایسنا

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها