نشست خبری سرمربیان پرسپولیس و پیکان

گل محمدی : شروع فصل خیلی برای قهرمانی مهم است
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

یحیی گل محمدی در نشست خبری قبل از بازی با صنعت نفت اظهار داشت: هفته دوم لیگ برتر است. با توجه به اینکه در هفته اول نتوانستیم امتیازهای کامل را بگیریم، شروع فصل خیلی برای قهرمانی مهم است و فردا برای ما بازی خیلی مهمی است.

وی افزود: این سه امتیاز برای ما ارزشمند است. باید برای کسب آن تلاش کنیم و تمرکز داشته باشیم. نباید امتیاز بازی های خانگی را از دست بدهیم. مقابل تیم خوبی بازی داریم که با وجود نداشتن 5،6 بازیکن در هفته اول به برد رسید.  صنعت نفت قطعا تیم خوبی دارد.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: بازی آنها مقابل پیکان را دیدم و به پورموسوی برای تشکیل این تیم خوب تبریک می گویم.

وی افزود: باید خیلی دونده ظاهر شویم. روز سختی داریم، باید بتوانیم فضاهای خوبی را از حریف بگیریم، زیرا صنعت نفت تیمی تکنیکی است. باید نزدیک و پرفشار بازی کنیم تا به حریف اجازه استفاده از فضاها را ندهیم.

گل محمدی اضافه کرد: کسب 3 امتیاز مقابل صنعت نفت برای ما خیلی مهم است. 8-7 ماهی است که حسرت حضور طرفداران را در ورزشگاه می‌خوریم. بازی‌های خانگی هم بدون حضور هواداران در ورزشگاه با دیدارهای خارج از خانه فرقی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: بخش بزرگ و قدرت پرسپولیس به حاضر شدن طرفداران ما در ورزشگاه برمی‌گردد. پرسپولیس پرهوادارترین تیم آسیا است و غیبت آنها برای ما ضرر زیادی دارد. با این وجود برای شادی دل هواداران تکرار قهرمانی و محافظت از این عنوان کار سختی داریم. برای کسب قهرمانی تمام تلاش خود را می‌کنیم.

وی درباره فشردگی رقابت‌ها برای پرسپولیس توضیح داد: بازی خیلی مهمی را 29 آذر پیش رو داریم و قبل از آن هم باید 5 دیدار را انجام دهیم. تمام برنامه ریزی تمرینی و مسابقه‌ای ما باید به شکلی باشد که بازیکنان از نظر بدنی و روحی آماده باشند و بتوانند در فینال آسیا بازی خوبی انجام دهند. کسب نتایج خوب قبل از این مسابقه هم از لحاظ روحی و هماهنگی تیمی خیلی مهم و تاثیرگذار است.

گل محمدی افزود: نفرات ملی پوش خود را هم پس از دیدار با بوسنی یکی دو روز استراحت دادیم و آنها هم مقابل صنعت نفت حضور دارند، تمرینات خوبی هم داشتیم و ان‌شاءالله بتوانیم دیدار خوبی انجام بدهیم.

وی درباره جذب نشدن مدافعان مدنظرش خاطرنشان کرد: خیلی دوست داشتیم مدافع دیگری را هم جذب کنیم، 6-5 گزینه هم داشتیم اما همه این نفرات با تیم‌های خود قرارداد داشتند، گله‌ای هم از باشگاه های  دیگر و سرمربیانشان نداریم، زیرا روی بازیکنان خود حساب کرده بودند. جذب نشدن بازیکن ممکن است در آینده برای ما سختی‌هایی داشته باشد، اما با نفرات جوان و مدافعان فعلی خود هم کارهای بزرگی انجام داده‌ایم. 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: برخی نفرات مدنظر ما بودند اما جذب آنها را از دست دادیم، برخی مسائل مانند شأن و شخصیت باشگاه را هم باید در نظر می‌گرفتیم. تعدادی از این بازیکنان خواستار قرار گرفتن بندهایی در قراردادهایشان بودند که برای باشگاه پرسپولیس امکان پذیر نبود، و منافع ما را به خطر می‌انداخت. درست نبود چنین بندهایی در قرارداد باشد. به این تیم امیدوار هستم و اگر به بازیکنان جوان اعتماد کنیم، با وجود کارهای سخت بازیکنان ما نشان دادند حرف‌های زیادی در روزهای سخت برای گفتن دارند.

گل محمدی اضافه کرد: پس از حضور ما در فینال آسیا اتفاق‌های زیادی رقم خورد که این حجم از مشکلات برای تیمی که به فینال لیگ قهرمانان صعود کرده غیرطبیعی است. هنوز دلیل این موضوع را نمی‌دانم، اما پرسپولیس از لحاظ مالی و شخصیتی ضربات زیادی خورد.

وی افزود: امیدوارم با حضور جعفر سمیعی در باشگاه و تلاش‌های وی برای این که این مشکلات یکی یکی برطرف شود اتفاقات خوبی بیفتد. باید به وی زمان و فرصت بدهیم. از بازیکنان هم به دلیل صبر و شکیبایی که تاکنون داشتند تشکر می‌کنم. آنها مشکلات زیادی را تحمل کردند و اگر هم سکوت کردند و حرفی نزدند به خاطر منافع باشگاه بوده و نمی‌خواستند آرامش تیم قبل از فینال آسیا بهم بخورد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: امیدوارم باشگاه هم برخورد خوبی با بازیکنان داشته و جواب خوبی نسبت به صبر و تحمل آنها بدهد. 

گل محمدی در باره اینکه آیا بهتر نبود مهدی تارتار شرایط حضور مدافع پیکان را در پرسپولیس فراهم کند، گفت: ما گزینه‌هایی داشتیم، اما امکان جذب آنها با توجه به قراردادشان سخت بود. من از بازیکن یا باشگاه‌های دیگر گلایه ندارم و نمی‌توانم چنین حسی به این عزیزان داشته باشم.

وی در مورد آخرین وضعیت بشار رسن برای دیدار با صنعت نفت گفت: وی پس از بازی‌های ملی عراق از لحاظ فیزیکی خسته بود، ضمن اینکه ضربه‌ای به پای این بازیکن خورده بود که یکی دو روز فیزیوتراپی و نرم‌دوی کرد. امروز تمرین مهمی برگزار می‌شود و باید ببینیم وضعیت این بازیکن تا فردا چگونه می‌شود. 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در باره شرایط آرمان رمضانی توضیح داد: وی تاکنون با توجه به شرایطی که وجود داشته ثابت بازی نکرده و در دیدارهایی که به عنوان ذخیره به زمین رفته عملکرد خوبی داشته، باز هم می‌گویم باید به بازیکنان خود اعتماد داشته و شرایط بهتری را برای آنها رقم بزنیم. باید به آنها فرصت بیشتری بدهیم تا شایستگی‌های خود را ثابت کنند. 

گل محمدی درباره دلیل  جدایی امیر روستایی از پرسپولیس اظهار داشت: وی بازیکن جوانی است اما متاسفانه فرصت کمی برای اثبات شایستگی‌هایش داشت. شاید روستایی با توجه به اینکه فرصتی به وی داده نشد، بازیکن تاثیرگذاری برای ما نبود اما در تیمی مثل پیکان فرصت بیشتری برای بازی به دست می‌آورد. امیدوارم با قدرت برای پیکان بازی کند و با توجه به اینکه امیر روستایی را قرضی به پیکان دادیم سال بعد با قدرت به تیم ما برگردد. 

امیرحسین پیروانی در نشست خبری پیش از بازی با پرسولیس اظهار داشت: هفته دوم لیگ در حال برگزاری است و باوجود گذشت حدود 11 بازی از مسابقات هنوز وزن جدول و عیار تیم ها مشخص نیست. در هفته های آینده شرایط تاکتیکی تیم ها مشخص می شود. بازی اول خود را پشت سر گذاشتیم اما در یکی دو ساعت مانده به این دیدار پنجره نقل و انتقالاتی مان بسته بود. متاسفانه این پنجره هم باز نشد و از نفراتی اسفاده کردیم که خیلی خوب دیدار مقابل پیکان را مدیریت کردند.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ادامه داد: باید از مدیریت پالایشگاه و مدیران باشگاه صنعت نفت تشکر ویژه‌ای داشته باشم که شرایط باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی تیم را فراهم کردند. همچنین از نفرات باتجربه تیم که ضمن فراهم کردن شرایط مدیریتی برای بازیکنان جوان، انرژی خوبی هم به کادر فنی تیم انتقال دادند تشکر کنم. مشخص شد مجموعه خیلی خوبی هستیم که توانستیم 3 امتیاز شیرین را در دیدار مقابل پیکان کسب کنیم. جالب اینجاست که بازیکنان جوانی که در دیدار با پیکان تاثیرگذار بودند، به عنوان پاداش امروز همراه تیم به تهران می‌آیند و برای اولین بار مجموعه ورزشی آزادی را می‌بینند و این مشخص می‌کند که کار ما در بازی اول چقدر مهم بوده که از این نفرات جوان استفاده کردیم. 

او خاطرنشان کرد: از اول هم قرار کادر فنی صنعت نفت این بود که در کنار تیم اصلی از تیم دوم هم استفاده کند، اما نمی‌دانستیم قرار است به این زودی از نفرات این تیم بهره ببریم. فکر می‌کردیم اعضای تیم دوم صنعت نفت از نیم فصل دوم در جریان بازی‌ها قرار می‌گیرند اما خیلی خوشحال هستیم از همان دیدار اول ثابت کردند انتخاب‌های ما درست و صحیح بوده و وضعیت خیلی خوبی مقابل پیکان داشتند، قطعا در آینده هم حرف‌های زیادی برای فوتبال آبادان خواهند داشت.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره بالا رفتن انتظارها از تیم صنعت نفت با توجه به برد هفته اول این تیم توضیح داد: نسبت به سال گذشته 13-12 بازیکن صنعت نفت را از دست داده‌ایم و با توجه به اینکه کارمان را دیرتر شروع کردیم، نیاز به زمان بیشتری هم داریم تا درک متقابل به دست آوریم. باید بازیکنان با تفکرات کادر فنی هم آشناتر شوند و ما هم باید برای آشنایی با توانایی بازیکنان زمان داشته باشیم. نفرات جوان خوبی را جذب کردیم و آنها در دیدار با پیکان ذات فوتبال آبادان را نشان دادند. مشخص شد نفراتی که دست پرورده آکادمی صنعت نفت و از فوتبال خوزستان بودند استفاده کردیم، باید از مربیان بومی که در این سال‌ها برای معرفی این بازیکنان جوان تلاش کردند تشکر کنیم. خوشبختانه مقابل پرسپولیس هم با تمام نفراتمان در زمین حاضر می‌شویم و این قول را می‌دهم بچه‌های ما با تمام وجود تلاش خواهند کرد. مطمئن باشید فردا برای هر دو تیم به ویژه برای پرسپولیس روز سختی خواهد بود.

او ادامه داد: برای دیدار با پرسپولیس آمادگی ذهنی کامل داریم و امیدوارم شرایط به سمتی برود تا بازیکنان ما کیفیتی که در تمرین نشان می‌دهند در دیدار با پرسپولیس هم نشان بدهند. این تیم جزو معدود تیم هایی بود که در لیگ قهرمانان آسیا، کادر فنی‌اش را تغییر نداد. گل محمدی و همکارانش هم بازیکنانی را برای حضور در پرسپولیس انتخاب  کردند که سال‌های قبل با آنها کار کردند. این نفرات در ذوب آهن و پدیده با هم کار کردند و از این نفرات شناخت نسبی وجود داشت. نفرات جذب شده را طبق نیاز خود جذب کردند، و خلا  پرسپولیس با حضور نفرات جدید پر شد. نشانه این موضوع هم نتایجی بود که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کسب شد، جدایی نفرات قبلی و حضور بازیکنان جدید تاثیری روی روند پرسپولیس نداشت و این تیم همچنان روند خوب 4-3 سال اخیر خود را حفظ می‌کند.

وی در باره این که آیا کادر فنی صنعت نفت انتظار دارد نفراتی مثل طالب ریکانی به تیم ملی دعوت شوند، توضیح داد: ماه‌های اولی است که افتخار همکاری با صنعت نفت را دارم. نقشی که ریکانی در تیم ما دارد فراتر از یک بازیکن است. وی ارتباط خیلی خوبی بین بازیکنان و کادر فنی برقرار می‌کند و مانند یک مدیر در زمین حضور دارد که در باره تمام مسائل احساس مسئولیت می‌کند. طالب برای ما یک کاپیتان تمام عیار است و باید از وی از طرف کادر فنی  باشگاه تشکر ویژه‌ای داشته باشم. ریکانی در بازی اول بازی با پیکان نقش پررنگی داشت. با توجه به اینکه تیم ملی ما هم نفرات چپ پا و تکنیکی کم دارد، حضور نفراتی مثل ریکانی در تیم ملی به این تیم کمک می‌کند. امیدوارم اسکوچیچ و دستیارانش به طالب نگاه ویژه‌تری داشته باشند. زیرا وی سال گذشته هم شرایط خیلی خوبی داشت و امسال هم در بازی با پیکانی از لحاظ رهبری تیمی و فنی شرایط خیلی خوبی دارد. وی در بازی قبلی ما خیلی راحت پذیرفت بازیکنان آکادمی صنعت نفت را مدیریت کند و ضمن روحیه خوبی که به نفرات جوان تیم داد، به ما هم انرژی خوبی داد که کاپیتان مقتدری در زمین حضور دارد.

پیروانی اضافه کرد: ریکانی نشان داد می‌تواند به تیم ملی کمک کند، زیرا نکات مدنظر ما را به خوبی به بازیکنان جوان انتقال داد، امیدوارم به روند رو به رشد خود ادامه دهد، و امیدوارم کادر فنی  جدید تیم ملی که برای آنها آرزوی موفقیت هم دارم نگاه ویژه‌تری به این بازیکن داشته باشد. 

وی در باره این که شنیده می‌شود باشگاه پیکان مذاکراتی را با محمد طیبی انجام داده، عنوان کرد: پنجره نقل و انتقالاتی ما تا آخرین ساعات نقل و انتقالات بسته بود، شاید این حرف من غیرمنطقی باشد اما باید به بازیکنان حق داد که فکر قرارداد بستن باشند. اگر اقدامی هم صورت گرفته به دلیل خوب بودن بازیکنان ما است. تیم خوب پیکان هم پس از باخت به صنعت نفت احساس کرد باید یک مدافع میانی جذب کند و با توجه به اینکه احتمال داشت تیم ما نتواند از نفرات جدید خود استفاده  کند نه تنها با طیبی بلکه تماس‌هایی با سایر نفرات هم انجام گرفت. اما بازیکنان ما با جوانمردی و با تعصب در تیم ماندند.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت عنوان کرد: آنها طبق جلسه‌ای که با کادر فنی صنعت نفت داشتند به ما گفتند در تیم می‌مانیم و امیدواریم پنجره نقل و انتقالاتی صنعت نفت باز شود، اگر هم چنین اتفاقی رخ ندهد 6 ماه در تیم تمرین می‌کنیم. این موضوع برای ما خیلی لذت بخش است و نشان می‌دهد همکاری، همیاری و حس بازیکنان برای ما خیلی تاثیر گذار است. در نهایت امیدوارم برای کل دنیا یک اتفاق خوبی بیفتد و بیماری منحوس کرونا از بین برود تا بتوانیم از هواداران پرشوری که نباید گفت یار دوازدهم، بلکه اولین یار ما هستند در ورزشگاه استفاده کنیم. امیدوارم تمام بازی‌ها با حضور هواداران برگزار شود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها