زمان انتخاب سرمربی تیم‌ ملی والیبال مشخص شد/ داورزنی: اولویت ما میزبانی نوجوانان جهان است

رئیس فدراسیون‌ والیبال ایران گفت: پیش از شروع مسابقات لیگ برتر سعی می‌کنیم سرمربی تیم ملی را مشخص کنیم. در حال حاضر هم از فدراسیون‌جهانی خواسته‌ایم که میزبانی نوجوانان یا جوانان جهان را به ایران بدهد که البته اولویت ما مسابقات نوجوانان است.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

محمدرضا داورزنی درباره آخرین وضعیت درخواست ایران برای بر عهده گرفتن میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان و نوجوانان جهان، توضیح داد: ایتالیا و بلغارستان مذاکراتی با FIVB داشته‌اند تا میزبانی مسابقات جوانان جهان که قرار است در دو کشور برگزار شود، در این دو کشور باشد. به جز مرحله فینال رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان که میزبانش ایتالیاست، ایران نیز درخواست کرده که یا به صورت مشترک میزبان ‌مرحله نخست این مسابقات باشد یا میزبان مسابقات نوجوانان جهان باشد. با وجود در خواست این سه کشور قرار است هفته بعد تصمیم نهایی اعلام شود. 

او افزود: ما اعلام کرده‌ایم که هم می‌توانیم میزبان مشترک با ایتالیا برای رقابت‌های جوانان باشیم و هم تنها میزبان مسابقات نوجوانان شویم. رقابت‌های نوجوانان برخلاف مسابقات جوانان قرار است در یک جا برگزار شود که ما ترجیح می‌دهیم مسابقات نوجوانان را میزبان باشیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل تاخیر در اعلام‌ میزبان ‌ وضعیت کرونا در جهان است؟ توضیح داد: خیر، بالاخره فدراسیون جهانی سیستمی دارد که با کشورهای صاحب نام در والیبال جهان صحبت می‌کند تا توسعه والیبال در رده‌های سنی صورت بگیرد. ما درخواست خود را داده‌ایم اما همانطور که می‌دانید برگزاری مسابقات بزرگسالان با رده‌های پایه متفاوت است. با این وجود حتی به فدراسیون آسیا هم درخواست داده‌ایم تا در این قاره نیز میزبان رقابت‌ها بوده و در بخش توسعه والیبال نیز فعال باشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ دقیق برگزاری مسابقات نوجوانان و جوانان جهان مشخص شده است؟ اظهار کرد: خیر هنوز تاریخ دقیق مسابقات مشخص نشده و برای این‌ کار ابتدا باید رقابت‌های جوانان و نوجوانان قاره‌ها برگزار شود. در تقویم گذشته که کرونا باعث لغو مسابقاتش شد، رقابت‌های نوجوانان و جوانان آسیا در اواخر خرداد ماه برگزار می‌شد اما با توجه به شرایط کرونایی هنوز قاره‌ها تصمیم نگرفته‌اند که در سپتامبر مسابقات را برگزار کنند یا خیر. در حال حاضر فعلا همه چیز به عادی شدن شرایط میزبانی‌ها و پروازها بستگی دارد تا ببینیم رقابت‌های قاره‌ای در چه تاریخی برگزار خواهد شد.

داورزنی در ادامه گفت‌وگوی خود با رادیو ایران، درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی نیز اظهار کرد: تقریبا خوب پیش رفته‌ایم اما منتظر روشن شدن ‌وضعیت عمومی هستیم و قبل از اینکه لیگ در نیمه شهریور ماه شروع شود، سعی میکنیم سرمربی تیم ملی مشخص شود چرا که او باید در کنار زیر نظر داشتن بازیکنان لژیونر ما، بازیکنان مشغول در لیگ داخلی و رقبای ما در المپیک را هم بررسی کند.

او در پاسخ به این سوال که گزینه مد نظر داخلی است یا خارجی؟ اظهار کرد: ما ترکیب این دو گرینه را مناسب می‌دانیم اما اینکه سرمربی داخلی یا خارجی باشد در جلسه بعدی هیات ریسه مطرح می‌شود. سعی می‌کنیم بهترین تصمیم را بگیریم. ولاسکو نیز در شرایط کنونی ترجیح می‌دهد فعلا در ایتالیا باشد.

داورزنی درباره شروع تمرینات تیم‌های لیگ برتری نیز اظهار کرد: هر تیمی که تمرینات گروهی را آغاز کرده با توجه به شرایط استان‌ها بوده است. سایپا هم در حال حاضر تمرینات را آغاز کرده، اما تست‌های کرونا را انجام داده‌اند.

وی در مورد بازگشت پیام به لیگ نیز اظهار کرد: نه تنها پیام بلکه همه تیم‌ها برای حضور در لیگ باید تسویه حساب‌های قبلی را انجام دهند. برای ما هیچ تیمی فرقی نمی‌کند. فدراسیون حتی با شورای شهر مشهد هم نشست داشت، پیام سهمیه خراسان رضوی است ولی الزاما پیام و یا هر نماینده از خراسان باید بدهی‌های گذشته خود را تسویه کنند تا وارد لیگ شوند.

داورزنی در پاسخ به این سوال که‌ چرا پس از ۳۱ خرداد اعلام شد تیم‌ها تا ۱۵ تیر وقت دارند که برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کنند؟ توضیح داد: تا تاریخ ۳۱ خرداد تیم‌ها اعلام کردند که قصد حضور در لیگ را دارند، اما باید تا ۱۵ تیر مدارک تسویه حساب‌های خود را به فدراسیون ارائه کنند که برخی باشگاه‌های ما دقیقه نود این‌ کار را می‌کنند. البته این نکته را هم باید بگویم که باشگاه‌هایی در لیگ ایران به بازیکنان خارجی سال‌های گذشته خود بدهی ارزی دارند که آن بازیکنان از باشگاه‌های ما شکایت کرده‌اند. تیم‌هایی مثل ورامین و ارومیه این‌ مشکل را دارند که باید تسویه کنند، در غیر این صورت نمی‌توانند به مسابقات برون‌ مرزی اعزام شوند.

او در مورد چند شغله بودن شهرام عظیمی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون والیبال نیز توضیح داد: آقای عظیمی با نظر وزیر ورزش در باشگاه استقلال به عنوان معاون منصوب شده‌اند که با توجه به برگزار نشدن مسابقات لیگ، فعلا مشکلی برای همکاری با او نداریم. به هر حال طبیعی است که ایشان نمی‌توانند پس از برگزاری مسابقات لیگ والیبال به صورت همزمان هر دو قسمت را پیش ببرند و با شروع لیگ، در این‌مورد تصمیم‌ گیری می‌کنیم.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها