زهرا نعمتی و بتول مشرف جوادی نامزد دریافت جایزه کمیته بین المللی پارالمپیک شدند

کمیته بین المللی پارالمپیک فهرست نامزدهای تقدیر بخش بانوان برای روز جهانی زن در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

این کاندیداها در سه گروه موسسین، بخش نسل جوان و گروه کمیته های ملی پارالمپیک و فدراسیون های جهانی اعلام شده اند و منتخبین نهایی توسط کمیته ورزش بانوان IPC، همزمان با هشتم مارچ ( ۱۸ اسفند) و در روز جهانی زن معرفی می شوند.

در بخش موسسین،  بتول مشرف جوادی که سالهای متمادی به عنوان معاون ورزش دانشجویی، عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و نیز نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین فعالیت نموده و زحمات زیادی در بخش توسعه ورزش بانوان متحمل شده است، در کنار نمایندگانی از اسکاتلند، آمریکا، چین تایپه و فیجی نامزد دریافت این جایزه اعلام شده است.

همچنین در بخش نسل جوان نیز نام زهرا نعمتی، کماندار پرافتخار کشورمان و دارنده اولین نشان طلای بانوان در بخش المپیک و پارالمپیک اعلام شده است.

وی به عنوان یک بانوی پارالمپین موفق در سازمان ملل و پیرامون حقوق افراد دارای معلولیت سخنرانی نموده و در سال ۲۰۱۸ نیز به عنوان فردی که در اهداف توسعه ورزش بانوان فعالیت داشته به عنوان سفیر انتخاب شده است.

در کنار زهرا نعمتی، نام نمایندگانی از کشور سنگاپور، مالدیو، کلمبیا و نیز نماینده مهاجران نیز به چشم می خورد که برای دریافت این عنوان رقابت می کنند.

بخش فدراسیون های جهانی و کمیته های ملی پارالمپیک نیز بخش پاراوزنه برداری کمیته بین المللی پارالمپیک و نیز کمیته های ملی پارالمپیک نیوزلند و پرو کاندید شده اند.

این برنامه از سال ۲۰۱۳ و با هدف تقدیر از بانوانی که نقش موثر در جنبش پارالمپیک و نیز الهام بخشی داشته و در راستای آرمان های این جنبش قدم برداشته و الگو بوده اند، آغاز شده است.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها