باشگاه ها برای پیگیری لیگ فرصت لازم برای آماده سازی و تمرین خواهند داشت

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از فدراسیون پزشکی ورزشی به باشگاه ها اطمینان داد که پیگیری مسابقات و لیگ ها به یک باره نخواهد بود و زمان لازم برای آماده سازی و تمرینات تیم ها در نظر گرفته می شود.
دسته بندی:

معرفی برنامه

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران اظهار داشت: در جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش که در فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، با حضور اساتید و پزشکان بزرگوار این فدراسیون مباحث مثبت و اطلاعات خوبی رد و بدل شد. همانطور که مستحضرید، به منظور قطع زنجیره کرونا تمام اماکن ورزشی و باشگاه ها تعطیل شده است، با این حال ورزشکاران حرفه ای و آماتور با آموزش هایی که دیدند و همت خودشان فعالیت های خود را کاملا تعطیل نکرده اند و در منزل با استفاده از ابزار و امکاناتی که دارند به تمریناتشان ادامه می دهند.

وی افزود: به هرحال الان حدود یک ماه و نیم است که مسابقات ورزشی در سطوح مختلف و در تمام رشته ها متوقف شده است تا بتوانیم از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری کنیم. باید ببینیم برنامه های مقابله با کرونا و موفقیت های حاصله چگونه بوده است تا بتوانیم با یک افق بهتری برای ادامه مسابقات مختلف تصمیم گیری کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با توجه به اقدامات خوبی که مدافعان عرصه سلامت در کادر بهداشتی درمانی کشور و مدیران دولتی انجام دادند، مدیریت بیماری کرونا در کشور وضعیت مناسب تری به نسبت هفته های گذشته پیدا کرده و بهتر می توانیم به نیازهای مردم و کسانی که دچار این بیماری هستند، پاسخ دهیم.
 وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در هر صورت ما از دوستان خواستیم با توجه به وضعیتی که در کشور هست، حداکثر تا پایان هفته آینده به جمع بندی متناسب با سیاست هایی که ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین خواهد کرد و توصیه هایی که آنها خواهند داشت، برسیم. 
وی تصریح کرد: قطعا پیگیری مسابقات و لیگ ها به یک باره اتفاق نخواهد افتاد و ستاد مقابله با کرونا در ورزش زمان لازم را برای آماده سازی و تمرینات تیم ها در نظر خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به فعالیت ها و خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی،افزود: فعالیت های خوبی را در این فدراسیون از نزدیک شاهد بودیم و فکر می کنم نیاز است تا حرکت کامل تری انجام دهیم تا خدمات هم کامل تر شود و شرایط خاصی به وجود بیاوریم تا بتوانیم برای ورزشکارانمان که در مراحل مختلف ورزشی دچار آسیب می شوند،  یا در مرحله توانمندسازی شان سرویس هایی بدهیم تا آنها بتوانند هرچه سریع تر به ورزش و فعالیت های ورزشی برگردند و با دانشی که متخصصان پزشکی ورزشی ما دارند بتوانیم شرایط مناسب تری را برای این قشر فراهم کنیم.
وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: مباحث زیادی در این خصوص مطرح شد و شرکت کنندگان در جلسه به این جمع بندی رسیدند که به منظور تکمیل خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی یک مرکز جامع به عنوان مکمل خدمات برای این فدراسیون راه اندازی شود. در این رابطه پیشتر زمینی در مجموعه ورزشی آزادی به همین منظور در نظر گرفته شده بود و در مرحله مشاوره قرار داشت که به زودی با برگزاری نشست های تخصصی و همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و فدراسیون پزشکی ورزشی به زودی کار ایجاد این مرکز را آغاز می کنیم.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها