تعطیلات نیم‌فصل لیگ برتر در فیفادی و نوروز

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: سعی داریم بیشتر تعطیلات را به روزهای فیفا و ایام عید منتقل کنیم تا تیم‌ها شرایط راحت تری داشته باشند.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اعلام برنامه‌ لیگ برتر تا پایان نیم فصل اظهار داشت: به امید خدا باید با همین زمانبندی به واسطه شرایط مان جلو برویم و امیدواریم تعطیلات میان فصل را به شکلی طراحی کنیم که تیم‌ها حداکثر استفاده را داشته باشند. ضمن اینکه محدودیت زمانبندی در پنجره نقل و انتقالات را داریم اما برنامه مسابقات به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: جمع کردن بازی‌های معوقه چهار هفته در طول 5-4 هفته خیلی سخت است اما با همکاری دوستان و تیم‌ها این برنامه نهایی شد. البته انتظار داشتیم مسابقات نیم‌فصل یک هفته زودتر تمام شود اما بنا بر شرایط ط جدول و مناسبت‌های مختلف این بهترین حالت بود که توانستیم به آن برسیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره فشرده‌شدن رقابت‌های نیم فصل دوم با توجه به برنامه دیدارهای تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: جام جذفی را هم برای نیم فصل دوم داریم و احتمال دارد تیم‌های ایرانی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کنند. طبق اعلام AFC فینال مسابقات فصل آینده 30 آذر برگزار می‌شود. 

مهدی افزود: اولین بار است که فیفا و AFC چنین برنامه نا به سامانی داده اند. درباره میزبانی مسابقات جام جهانی نوجوانان، جوانان و فوتسال هم سردرگمی زیادی دیده‌ایم. به واسطه شرایط کرونایی مشکلات زیادی برای میزبانی در آسیا به وجود آمده و دامنگیر ما هم شده است. کار خاصی هم نمی توان انجام داد.

وی درباره زمان شروع تعطیلات نیم فصل عنوان کرد: نقل و انتقالات پس از هفته پانزدهم آغاز می شود اما طبق گمانه‌زنی ها سعی داریم بخشی از تعطیلات را به شکلی طراحی کنیم که قبل از فیفادی باشد و بیشتر تعطیلات را به روزهای فیفا و ایام عید منتقل کنیم تا تیم‌ها شرایط راحت تری داشته باشند زیرا اقامت و سفر در آن ایام دشوار است. البته هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و قطعا با برخی تیم‌ها مشورت می‌کنیم. 

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره احتمال کاهش تعطیلات نیم فصل توضیح داد: ما باید وقت قانونی را برای نقل و انتقالات قائل شویم و این پنجره باید رسما به فیفا اعلام شود. البته قبلا اعلام شده اما این زمانبندی نیاز به تغییرات کوچکی دارد. امکان دارد سه هفته تعطیلات در نظر بگیریم اما آن را شناور کرده و به  بعد از شروع سال  جدید می‌بریم تا تیم ها هم به نقل و انتقالات و هم به استراحت بین دو نیم فصل برسند.

مهدی ادامه داد: منتظر تائید از سوی برخی نهاد‌ها و مکاتبات با باشگاه ها هستیم و ان شالله به همین سمت می‌رویم. سرمربی تیم ملی درخواست کرده چند روز قبل از شروع فیفادی های فروردین و خرداد برای هماهنگی بازیکنان اردوی این تیم شروع شود. به همین دلیل اردوهای تیم ملی بیش از 10 روز فیفادی است. این موضوع هم یک تعطیلی اجباری است که به برنامه ما تحمیل شده و باید آن را بپذیریم.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها