ژاله فرامرزیان : تقاضای ۵ برابر شدن بودجه را داریم

دسته بندی:

معرفی برنامه

ژاله فرامرزیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اخبار ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، افزود: در سال ۱۴۰۰ چند موضوع را دنبال می‌کنیم، که مهمترین آن بحث کرونا در ورزش و عملیات در حوزه جوانان است چرا که آثار عجیبی مانند برگزارنشدن مسابقات، نبود امکان فعالیت مردم در فضا‌های عمومی و ورزشی، فعال نبودن امکان ورزشی، نبود درآمد لازم در این عرصه، بازگشت هزینه‌ها برای نگه داشت امکان ورزشی، کم تحرکی و مواردی از این دست به همراه داشت.
 
بودجه دولت قابلیت ۵ برابر شدن ندارد
 
وی گفت: در سال آینده ورزش ایران المپیک را پیش رو دارد، که برای آماده سازی ورزشکاران رویداد‌ها و کمپ‌هایی باید برگزار شود این امر مشمول پرداخت و اختصاص هزینه‌های زیادی است در حالی که منابع و شرایط بودجه دولت قابلیت ۵ برابر شدن را ندارد که این موضوع را به ما اختصاص دهد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش افزود: سال آینده باید به موضوع ورزش همگانی توجه بیشتری شود به همین دلیل در تقاضای اعتباراتی که برای بودجه سال آینده داشتیم تقاضای ما ۵ برابر منابع امسال بود.
فرامرزیان گفت: در ارتباط با بودجه وزارت ورزش و جوانان مواردی مدنظرمان هست که همه ساله برای آن برنامه ریزی می‌کنیم، برخی تکالیف و وظایف الزام آور و فارغ از رویداد‌های سال است و باید آن‌ها را در دستور کار قرار دهیم.
 
برای ورزش همگانی و قهرمانی باید برنامه ریزی کنیم
 
وی افزود: مبنای اولیه تکالیف و وظایف عمده ما عمومیت در بخش ورزش به موضوع سلامت و ورزش همگانی اختصاصی و کمک به فدراسیون‌های ورزشی برای توسعه ورزش قهرمانی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: در حوزه جوانان ما چند سرفصل اصلی داریم که عبارتند از بحث اشتغال جوانان آن هم نه به عنوان متولی برای اینکه بتوانیم مهارت آموزی و برنامه‌های لازم را برای مهارت آموزی و ایجاد ظرفیت برای کمک‌های فنی اعتباری اشتغالی در اختیارشان قرار دهیم و همچنین بحث ازدواج، در قالب مشاوره ازدواج و برنامه ریزی.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان افزود: در لایحه بودجه ۱/۴۷ درصد کل بودجه کشور به این موضوع اختصاص پیدا کرده که سهم وزارت ورزش در این سرفصل ۱۷/۴۸ درصد است، یعنی بطور کلی سهم ورزش از سرفصل کل بودجه ۲۶ صدم درصد است.
 
بودجه کفاف نیاز‌ها را نمی‌دهد
 
فرامرزیان گفت: درصدی که در تقسیم بندی‌های موضوعات بودجه‌ای به این موضوع اختصاصی پیدا کرد، بسیار اندک است و پاسخگوی نیاز جامعه و اهمیت موضوع ورزش به خصوص سلامت مردم و بحث ساماندهی امور جوانان قطعاً کفاف این موضوع را نمی‌دهد.
وی افزود: فکر می‌کنم اگر دولت و مجلس نگاه رفع مسئله‌ای به موضوع داشته باشند باید بودجه امور فرهنگی، گردشگری و ورزش را حداقل به ۵ درصد همچنین اعتبارات و سهم ورزش را هم به تناسب سلامت جامعه افزایش دهند.
 
سرمایه گذاری در ورزش، پیشگیری از بیماری هاست
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: هم اکنون درصد قابل توجهی از منابع کشور صرف بحث بهداشت و درمان می‌شود، در صورتی که اگر در بخش ورزش و سلامت منابع بیشتری اختصاص دهیم حتما از بروز بیماری‌هایی که هزینه‌های درمان را افزایش می‌دهد پیشگیری می‌کنیم.
 
فرامرزیان افزود: درمان فقط هزینه نیست آثار بیماری تبعات بسیاری از جمله افسردگی و رخوت را در جامعه ایجاد می‌کند همچنین باعث ناکارآمدی منابع انسانی می‌شود و این موارد همگی از نبود نگاه پیشگیرانه در تخصیص اعتبارات نشات می‌گیرد.
 
افزایش اعتبارات تا ۳۹ درصد
 
وی گفت: وضعیت اعتباری ما به گونه‌ای است که در کل سرفصل‌ها ۳۶ درصد و در ردیف اصلی بودجه که بیشترین تمرکزمان است هم ۳۹ درصد افزایش داشتیم.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان افزود: این سرفصل‌ها به موارد عمرانی، شرکت توسعه و تجهیز، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک هم برمی گردد، امیدواریم عددی را هر سال مجلس به جمع اعتبارات لایحه بودجه اضافه کند و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ سهم افزایشی این درصد متناسب با اهمیت سلامت مردم و ورزش توفیق مدال آوران ما در سال المپیک هم افزایش یابد.
 
از شرایط عادی خارج شده ایم
 
فرامرزیان گفت: شیوع کرونا باعث شد برگزاری اردو‌های تدارکاتی و حضور در مسابقات بین المللی از شرایط عادی خارج شود بطور مثال قیمت بلیط‌ها ۵ تا ۱۰ برابر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند، حتی برای ضدعفونی کردن فضا‌های محل برگزاری اردو‌های تدارکاتی باید هزینه‌های زیادی پرداخت شود تا ورزشکاران با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در شرایطی امن تمرین کنند.
 
وی افزود: به طور قطع این اقدامات هزینه بردار است، همواره سعی کردیم منابع مان را مدیریت و هزینه‌های اضافی را کسر کنیم و بیشتر به بخش‌هایی که منجر به هدف و نتیجه می‌شود، بپردازیم، در مجموع این اعتبارات احتمالاً ما را در سال ۱۴۰۰ دچار مشکل می‌کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: انتظار داریم هم در مجلس سر جمع اعتبارات افزایش یابد و هم انشاءالله سال آینده وضعیت تخصیص تا المپیک در شرایط مطلوبی باشد که بتوانیم نیاز‌های فدراسیون‌ها را تامین کنیم.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها