پخش زنده مسابقات چوگان دکوکاپ امروز ساعت 16 از شبکه ورزش سیما

امروز و از ساعت 16 با پخش زنده رقابت های مهیج و جذاب چوگان از شبکه ورزش سیما همراه باشید
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

رقابت های چوگان جام دکوکاپ امروز با برگزاری دیدارهای رده بندی و نهایی در زمین چوگان باشگاه فرح آباد (شهدا) پایان خواهد یافت . 

در دیدار رده بندی تیم های ذوالفقار و پاسارگاد ودر دیدار نهایی تیم های کاسپین و نقش جهان به مصاف هم می روند. 

این رقابت ها با محوریت حمایت از مرکز نگهداری از ایتام و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست برگزار می شود. 

امروز و از ساعت 16 با پخش زنده این رقابت های مهیج و جذاب از شبکه ورزش سیما همراه باشید. 

 
ابراهیم نوزایی رئیس فدراسیون چوگان در حاشیه این دوره از رقابت ها، در خصوص برگزاری این مسابقات گفت : این مسابقات تحت عنوان جام دکوکاپ با محوریت حمایت از خیریه خانه فرشتگان درحال برگزاری است و تمامی عایدی این مسابقه به کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست اهدا می‌شود. این مسابقات با حضور چهار تیم در حال برگزاری است و درسطح بالایی پی گیری می شود که تیم ها ی شرکت کننده از توان فنی بالایی برخوردار هستند که این خود جذابیت مسابقات را دوچندان نموده است.
رئیس فدراسیون چوگان در ادامه با اشاره به لژیونرهای تیم کاسپین که در دکوکاپ حضوردارند، افزود: تیم کاسپین دو بازیکنان خارجی و اهل آرژانتین دارد و این دو بازیکن سطح مسابقات را افزایش داده اند.
وی در خصوص برنامه های آینده ی فدراسیون برای توسعه ی ورزش چوگان نیز یادآورشد: اولین برنامه ای که فدراسیون خیلی بر اجرای دقیق آن تاکید دارد، بحث آموزش است. همچنین برای توسعه چوگان نیازمند توسعه هیات های استانی بعنوان بازوان فدراسیون در سطح کشور هستیم که تاکنون 5 هیئت استانی بصورت فعال در سطح کشور فعالیت دارند و چند هیئت نیز بصورت آزمایشی کار خود را آغاز نموده اند که قطعا کافی نبوده و بایدتوسعه داده شوند.
وی همچنین در خصوص سایر برنامه های پیش روی فدراسیون اظهارداشت: از دیگر های برنامه های فدراسیون در ادامه راه ملزم کردن هیات ها به توسعه ی زمین چمن و تربیت بازیکن است که در این راه فدراسیون بایستی در تربیت و توسعه اسب های چوگان بصورت علمی اقدامات موثری را در دستور کار خود قراردهد.
رئیس فدراسیون چوگان بابیان اینکه محدودیت هایی برای توسعه ی این ورزش وجود دارد، افزود: محدویت هایی برای توسعه ی این ورزش داریم که یکی از این محدودیت ها هزینه های پیش روی ورزشکاران است . همچنین مساحت زمین چوگان که بصورت استاندارد ٨ برابر زمین فوتبال است کار را برای توسعه و افزایش باشگاه ها در سطح کشور با مشکل روبرو می کند.
نوزایی در پایان افزود: چوگان به نام کشور ایران در فهرست میراث ناملموس یونسکو به ثبت جهانی رسیده است و قطعا انتظارات از کشور ایران در رابطه با این ورزش نسبت به گذشته افزایش یافته است. این انتظارات و خواسته ها را باید برطرف برآورده نماییم و همچنین دراستان ‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد که زمینه‌های پیشرفت چوگان مشاهده می شود باید در فعال تر شدن آنها سهیم شویم و توسعه این فرهنگ غنی در سطح کشور را نیز بصورت جدی پیگیری کنیم که اصحاب رسانه در این امر خطیر نقش بسیار مهم و کلیدی می توانند داشته باشند و عموم مردم را از اخبار و اطلاعات این حوزه بصورت ویژه آگاه نمایند، چرا که چوگان برای ما ایرانیان حکم شناسنامه ای با قدمت چند هزارساله دارد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها