طلای المپیک لندن در انتظار کمیل قاسمی

با مثبت شدن دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی در المپیک 2012 لندن، کمیل قاسمی در آستانه دریافت طلای المپیک قرار گرفته است.
دسته بندی:

معرفی برنامه

آرتور تایمازوف کشتی‌گیر نامدار ازبکستان که پیش از این مدال طلایش در المپیک پکن به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ پس گرفته شده بود، نمونه دوپینگ او در المپیک 2012 لندن نیز پس از چند سال مجدداً آزمایش شده که این نمونه نیز مثبت اعلام شده است. بدین ترتیب مدال طلای او در المپیک 2012 لندن نیز پس گرفته خواهد شد.

پیش از این، تست داوید مودزامانشویلی کشتی‌گیر گرجستانی که نایب قهرمان المپیک لندن شده بود نیز مثبت اعلام شده بود و بدین ترتیب قاعدتاً باید مدال طلای المپیک به کمیل قاسمی از ایران و مدال نقره المپیک به بلال ماخوف از روسیه برسد چراکه قاسمی کشتی‌گیر بازنده تایمازوف به حساب می‌آید و به این ترتیب با حذف تایمازوف ملی‌پوش سنگین وزن ایران باید جای او را در رده نخست المپیک می‌گیرد.

البته هنوز اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک رسماً مدال طلای قاسمی را اعلام نکرده‌اند و این موضوع فرایندی طولانی دارد.

کمیل قاسمی سومین ورزشکار ایرانی است که پس از کیانوش رستمی و سعید محمدپور صاحب مدال خوشرنگ‌تری در المپیک خواهد شد که تغییر رنگ این مدال‌ها به دلیل دوپینگ رقبایشان بوده است.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها