انتقاد رضاپور از روند فعلی تصمیم گیری در فدراسیون بسکتبال

افشین رضاپور کارشناس بسکتبال در گفت و گوی تلفنی با برنامه صبحگاهی شبکه ورزش سیما که به پخش مستقیم لیگ حرفه ای ان بی ای اختصاص داشت ، از رویه کنونی تصمیم گیری در فدراسیون که بر محور خواست و سلیقه های شخصی یک تا دو نفر صورت می گیرد ، انتقاد کرد.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

این کارشناس کشورمان از شروع اردوی آمادگی تیم ملی برای حضور در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا خبر داد و گفت : درحالیکه این اردو از 26 اردیبهشت فعالیت رسمی خود را آغاز کرده ولی با گذشت 3 روز همچنان برخی بازیکنان در این اردو حضور نیافته و به عبارتی ترکیب دعوت شدگان به اردو ناقص است ، احتمالا از یکشنبه هفته آینده با تکمیل ترکیب دعوت شدگان به اردوی تیم ملی ، بتوان حرکات رسمی تری را در برنامه داشت.

وی با اشاره به مصدومیت حامد حدادی اظهار داشت : باتوجه به نگرانی هایی که در این خصوص وجود دارد ،  باید درنظر داشته باشیم که وی در آغاز مسیر منتهی به کاپ آسیا و المپیک ، در تمرینات اردوی تیم ملی باتوجه به آسیب دیدگی هایی که دارد ، مستهلک نشود.

رضاپور با انتقاد از رویه فعلی تصمیم گیری در فدراسیون بسکتبال بیان کرد : گذشت سه سال و اندی از سابقه ریاست فعلی فدراسیون نشان داد که کارها براساس تصمیم یکی دو نفر صورت می گیرد ، موضوعی که درحال حاضر ، شکل رسمی تری به خود گرفته است.

پیشکسوت بسکتبال کشورمان ادامه داد : شاید در گذشته ، کمی در ظاهر قضیه یکسری مسایل را در نظر داشتند از جمله کمیته صوری فنی که نمایشی از این بود که کارها بصورت جمعی در حال انجام است یا بازی با نام و عبارتی مانند شورای راهبردی و یا شورای تصمیم گیری ، ولی گذشت زمان ، تصمیم گیری فردی بر محور خواست و سلیقه های شخصی را آشکارتر نمود.

رضاپور افزود : متاسفانه تصمیمات در فدراسیون بسکتبال بر عهده یکی دونفر بیشتر نیست ، اطاق فکری وجود ندارد و درحوزه های تصمیم گیری و سیاست گذاری ، از مشارکت و دیدگاه های های اهل فن و پیشکسوتان استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه باتوجه شرایط فعلی حاکم بر فدراسیون می توان عنوان "کمیته تیم های ملی" را از اساس نادرست دانست ، گفت :  اساسا چنین کمیته ای وجود خارجی ندارد چراکه این کمیته شامل 5 تا 7 نفر می شود که بتوانند در اطاق فکر تصمیم گیری بکنند ، ولی وقتیکه یک نفر تصمیم گیری می کند بنابراین از اساس ما کمیته ای به نام کمیته تیم های ملی نداریم ، بلکه متاسفانه یک فرد در راس امور قرار دارد که فراتر از مسئولیت های خود در حوزه بسکتبال ، در بخش تیم ملی عمل می کند.  

رضا پور در پایان با تاکید بر اینکه در دوره های اخیر شاهد حیف شدن سرمایه های انسانی در ورزش بسکتبال هستیم ، خاطرنشان ساخت : من نمی دانم با کداوم بصیرت اجرایی و فنی و سوابق روشن در بسکتبال ، در تصمیمات و اجرایی و فنی ما همه امور را تنفیذ می کنیم به یک نفر ، چراکه بسکتبال یک حرکت جمعی و گروهی و حاصل تلاش سالیان متوالی افراد بسیاری است.

 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها