کسب 3 مدال طلا، 1 مدال نقره و 1 مدال برنز در روز نخست

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

در روز نخست این مسابقات پژمان پشتام، ناصر علیزاده و علی اکبر یوسفی در اوزان 77، 87 و 130 کیلوگرم به مدال طلا، میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم به مدال نقره و پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.
 
نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:
 
در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دیدار نخست با توجه به سر وزن نرسیدن جین هیوک کیم از کره جنوبی به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر داواباندی مونخ اردن از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه 3 بر یک مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
 
در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی در دور اول با نتیجه 5 بر صفر اورماتبک آماتوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر 7 المورات تاسمرادوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و برنز المپیک از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 5 از سد هان جائه چانگ از کره جنوبی گذشت و راهی دیدار نهایی شد. وی در این دیدار مقابل سلطان آسیتولی از قزاقستان با نتیجه 8 بر 3 و ضربه فنی مغلوب شد و به مدال نقره رسید.
 
در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام در دور اول با نتیجه 9 بر صفر کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی با توجه به حضور نیافتن کشتی گیران عراقی و فلسطینی به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، پشتام در این مرحله با نتیجه 7 بر 7 مقابل سینگ گورپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار پایانی دالر رضازاده از تاجیکستان بود که به روی تشک حاضر نشد و پشتام نیز به مدال طلا رسید.
 
در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست یافت. وی در کشتی بعد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 10 بر 4 از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان گذشت و به دیدار نهایی راه یافت. علیزاده در این دیدار با نتیجه 3 بر یک مقابل آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.
 
در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی در دور نخست با نتیجه 9 بر یک مورات رامانوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 14 بر 5 سهراب فاتویف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت. حریف یوسفی در این دیدار علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان را با نتیجه 5 بر 1 از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.
 
اسامی نفرات برتر پنج وزن نخست به شرح زیر است:
 
55 کیلوگرم: 1- ایو شیوتانی (ژاپن) 2- الهام بهرام اف (ازبکستان) 3- نورمحمد عبداله یف (قرقیزستان) و پویا دادمرز (ایران)
63 کیلوگرم: 1- سلطان آسیتولی (قزاقستان) 2- میثم دلخانی (ایران) 3- جیوچی هیانگ (چین تایپه) و هان جائه چانگ (کره جنوبی)
77 کیلوگرم: 1- پژمان پشتام (ایران) 2 – دالر رضازاده (تاجیکستان) 3- دمیو ژادرایف (قزاقستان) و کایراتبک توگولبایف (قرقیزستان)
87 کیلوگرم: 1- ناصر علیزاده (ایران) 2- آتابک عزیزبیکوف (قرقیزستان) 3- رستم آساکولوف (ازبکستان) و سئونگ هوان لی (کره جنوبی)
130 کیلوگرم: 1- علی اکبر یوسفی (ایران) 2– علیمخان سیزدیکوف (قزاقستان) 3- مورات رامونوف (قرقیزستان) و مین جون کیم (کره جنوبی)
 
در پایان روز نخست این رقابت ها، تیم ایران با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و 110 امتیاز در صدر جدول رده بندی تیمی قرار دارد و تیم های قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و ژاپن به ترتیب با 76، 75، 61 و 53 امتیاز در جایگاه های دوم تا پنجم قرار دارند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها