مدال‌ برنز موسوی در دوضرب دسته 96 کیلوگرم / حذف رستمی

وزنه بردار دسته 96 کیلوگرم کشورمان مدال برنز حرکت دوضرب و عنوان پنجمی مجموع مسابقات جهانی را به خود اختصاص داد
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

در ادامه رقابت های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان که در تایلند در حال برگزاری است، عصر امروز مسابقات دسته 96 کیلوگرم مردان در گروه A برگزار شد که کیانوش رستمی و ایوب موسوی نمایندگان ایران در این دسته با 9 وزنه بردار از کشورهای گرجستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، قطر، چین، کانادا و کلمبیا به رقابت پرداختند.

حرکت یکضرب:

موسوی کار خود را در این دسته و در حرکت اول یکضرب با انتخاب وزنه 167 کیلوگرمی شروع کرد که موفق به مهار آن نشد، اما در حرکت دوم وزنه 168 کیلوگرمی را بالای سر برد. موسوی در سومین حرکت نیز موفق به مهار 173 کیلوگرمی نشد و کار خود را در حرکت یکضرب با عنوان نهمی به پایان برد.

کیانوش رستمی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در حرکات اول، دوم و سوم موفق به مهار وزنه 180 کیلوگرمی نشد تا از گردونه مسابقات کنار رود.

رستمی بعد از این اتفاق از ناحیه آرنج احساس درد و آسیب دیدگی داشت به طوری که روی تخته دراز کشید. وی بعد از بلند شدن به زبان انگلیسی اعتراض شدیدی به داوران و ژوری مسابقات داشت.

در این وزن آنتون پلیسنوی از گرجستان با 181 کیلوگرم طلا گرفت، تیانو تائو از چین با 180 کیلو دوم شد و جاناتان ریواس از کلمبیا با 179 کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت.

وزنه بردار چینی در حالی در حرکت سوم به مدال نقره یکضرب رسید که در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه 175 کیلوگرمی نشده بود تا در آستانه حذف قرار گیرد.

* حاشیه ها:

در جریان حرکت اول یک ضرب رستمی مسئولان برگزاری مسابقات ناهماهنگی عجیبی ایجاد کردند که باعث شد برای دقایقی طولانی رستمی در انتظار وزنه زدن قرار گیرد که همین اتفاق اعتراض نماینده کشورمان را به همراه داشت که به نوعی باعث بر هم خوردن تمرکزش و از دست دادن وزنه های اول و دومش شود.

* حرکت دوضرب دسته 96 کیلوگرم:

کیانوش رستمی به دلیل آسیب دیدگی آرنج از این حرکت انصراف داد.

موسوی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در اولین حرکت دوضرب در مهار وزنه 205 کیلوکرمی ناکام بود، اما در دومین تلاش وزنه 206 کیلوگرمی را بالای سر برد. موسوی در سومین تلاش هم موفق به مهار وزنه 214 کیلوگرمی شد تا با مجموع 382 کیلوگرم به کار خود با کسب مدال برنز دوضرب و پنجمی مجموع پایان دهد.

در حرکت دوضرب تیان تائو از چین با 230 کیلوگرم اول شد، فارس الباخ از قطر با 224 در جای دوم قرار گرفت و در سیدایوب موسوی از ایران نیز با 214 کیلوگرم در جای سوم ایستاد.

بدین ترتیب در پایان رقابت های دسته 96 کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان و در مجموع، تیان تائو از چین با 410 کیلوگرم اول شد و مدال طلا را بر گردن آویخت، فارس الباخ از قطر با 402 کیلوگرم دوم شد و آنتون پلیسنوی با 394 کیلوگرم در سکوی سوم ایستاد و مدال برنز گرفت.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها