سعادتمند: قهرمانی نباید به هیچ تیمی تقدیم شود

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

به نقل از باشگاه استقلال، احمد سعادتمند درباره شرایط لیگ برتر با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: وضعیت لیگ امسال نامشخص است و شیوع بیماری کرونا نه تنها ادامه مسابقات را در وضعیت فعلی ناممکن کرده است بلکه امکان به پایان رساندن این مسابقات در ماه‌های آینده را نیز زیر سوال برده است. هر چند همه مدیران، سرپرستان، سرمربیان و بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ این حق را دارند که نظر خود پیرامون وضعیت لیگ نیمه کاره‌ای که داریم را بیان کنند اما کسی اجازه ندارد نظر خود را نظرقطعی و تنها راه درست بداند. بنده بنا به درخواست هواداران عزیز استقلال در این مورد قطعا واکنش نشان خواهم داد.
 
او افزود: به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید می‌کنم مطلقا با اعلام پایان لیگ و قهرمانی تیم دیگر موافقت نخواهم کرد چرا که فاصله امتیازی و میزان بازی‌های مانده به نوعی است که قهرمانی هیچ تیمی مسجل نیست. به هیچ عنوان با تقدیم قهرمانی به هیچ تیمی موافق نیستم و مقابل این ایده بسیار غلط خواهم ایستاد.
 
سعادتمند خاطرنشان کرد: در مورد سرنوشت لیگ نظرات بسیار صریحی دارم. اول این که برای اعلام نظر نهایی تصمیمات و نقطه نظرات مشترک از سوی FIFA و AFC و سازمان بهداشت جهانی برای کل جهان متصور خواهد بود سپس مصوبات ستاد کرونا کشور نیز در این زمینه برای ادامه مسابقات و حتی تمرینات لازم الاجراست. در حال حاضر تمام لیگ‌های دنیا تعطیل شده‌اند و هیچ نیازی به تصمیم عجولانه نیست. شاید بتوان کرونا را مهار و مسابقات را دوباره برگزار کرد؛ اگرچه باور این موضوع سخت به نظر می‌رسد.
 
مدیرعامل استقلال تاکید کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در مورد تعیین سرنوشت لیگ با احترام به اهداف و تلاش تمامی باشگاه‌ها و هزینه‌های مرتبط و نگاه هواداران؛ تنها نمایندگان تیم‌های حاضر در مسابقات می‌توانند و باید تصمیم بگیرند.
 
او در ادامه اضافه کرد: بر این باورم که بهترین تصمیم آن است که ابتدا چند راه حل را به عنوان راه‌های احتمالی برطرف کردن این مشکل و معضل در نظر بگیریم و بعد در مجمعی که تنها ۱۶ مدیرعامل تیم‌های لیگ برتری در آن حق رای دارند، در مورد بهترین راه ممکن رای گیری شود.
 
احمد سعادتمند گفت: با در نظر گرفتن این که فدراسیون فوتبال فعلا رییس ندارد و این که هر تصمیمی که خارج از رای گیری مدیران باشگاهی اتخاذ شود سبب ایجاد حرف و حدیث‌های فراوانی خواهد شد، توصیه می کنم از رای گیری استفاده شود.
 
مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: قهرمانی هیچ تیمی در لیگ ایران مسجل نشده و من از منافع باشگاه استقلال دفاع می‌کنم. پیش از این نیز فرصت بود تا در چنین موردی صحبت کنم اما بر این باورم که بهتر است مسوولان محترم باشگاه‌های حاضر در مسابقات تا زمانی که تکلیف برگزاری ادامه مسابقات، مشخص نشده چه به لحاظ بین‌المللی و چه ملی سکوت کنند و با صحبت‌های غیرضروری و بعضا غیرمسوولانه خود سبب ساز ایجاد آشفتگی در خاطر هواداران تیم‌های دیگر نشوند.
 
سعادتمند اظهار کرد: به اعتقاد من بهتر است سازمان لیگ یا فدراسیون از باشگاه‌ها و هم‌چنین صاحب نظران فوتبال بخواهند تا نظرات و پیشنهادهای خود در مورد بحران به وجود آمده و راه‌های برطرف کردن آن را آماده و تقدیم کنند تا بتوان به مدل‌های تصمیم گیری مشخصی رسید که قابلیت رای‌گیری را داشته باشند.
 
او در پایان گفت: ضمن تبریک فرا رسیدن پنجاهمین سالگرد نخستین قهرمانی استقلال و اولین قهرمانی نماینده‌ای از کشورمان در مسابقات قاره‌ای به هواداران استقلال و خانواده بزرگ فوتبال ایران، بر این باورم که تصمیم گیری در مورد موضوعی به این اهمیت، باید دور از سیاست‌های تبلیغاتی و هوادارپسند اتخاذ شود و از مسوولان باشگاه‌های مختلف می‌خواهم که از گفتن سخنان غیر ضروری خودداری کنند و ضمن رعایت و الزام به تصمیمات ستاد کرونا براساس منطق و حق قانونی باشگاه ها اقدام کنند. زیبایی فوتبال به بازی‌های هیجان انگیز آن و شور هواداران بوده و قهرمانی در آن نیز می بایست در زمین فوتبال مشخص شود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها