سارا بهمنیار جواز حضور در المپیک توکیو را بدست آورد

سارا بهمنیار جواز حضور در رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورد
دسته بندی:

معرفی برنامه

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، سارا بهمنیار نماینده کاراته کشورمان در وزن ۵۰- جواز حضور در رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورد. امروز و در روز نخست مسابقات کاراته وان لیسبون ۲۰۲۱ ، سارا بهمنیار در دور اول برابر مورالس از اسپانیا به برتری ۳ بر یک دست یافت.
بهمنیار در دور دوم با نتیجه ۲ بر یک برابر جونا تسوکی از فیلیپین شکست خورد اما با راهیابی این کاراته کا به فینال وزن ۵۰-، بهمنیار در جدول شانس مجدد قرار گرفت.
نماینده کاراته کشورمان در جدول شانس مجدد مفابل کالگو از کلمبیا به برتری ۴ بر یک دست یافت تا در دور بعدی با کاراته کایی از مصر روبرو شود. او در این مبارزه نیز حریفش را با نتیجه دو بر صفر شکست داد تا راهی دیدار رده بندی شود تا برابر الکساندرا ریچی از فرانسه به روی تاتامی برود. طبق برنامه اعلام شده دیدارهای رده بندی و فینال روز یکشنبه  ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می شود.
نزدیک ترین رقیب بهمنیار در این رقابت ها پلانک بتینا از اتریش بود که در همان اولین مبارزه اش برابر حریف مجارستانی شکست خورد و با کسب تنها ۳۰ امتیاز از دور رقابت ها کنار رفت. این کاراته کای اتریشی در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال نقره و ۶۹۰ امتیاز شده بود. او در صورتی که در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ به مدال طلا (کسب ۹۹۰ به جای ۶۹۰ امتیاز ) نیز برسد، بازهم شانسی برای رسیدن به المپیک ندارد.
امتیازات بهمنیار پیش از مسابقات کاراته وان لیسبون ۵۶۴۷ بود و پلانک بتینا اتریشی ۵۱۹۷ امتیاز داشت.
تیم کاراته بانوان ایران پیش از این یک سهمیه المپیک توسط حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم بدست آورده بود.
آخرین مرحله از رقابت های کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ موسوم به لیگ جهانی کاراته وان طی روز های ۱۰ الی ۱۲ اردیبهشت ماه به میزبانی لیسبون پرتغال و با حضور ۷۶۹ ورزشکار از ۸۷ کشور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها