دلخانی و یوسفی به مدال طلا دست یافتند

میثم دلخانی و علی اکبر یوسفی به مدال طلای اوزان 63 و 130 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی کمتر از 23 سال قهرمانی جهان دست یافتند
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

میثم دلخانی و علی اکبر یوسفی به مدال طلای اوزان 63 و 130 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی کمتر از 23 سال (امید) قهرمانی جهان در مجارستان دست یافتند.

مسابقات رده بندی و پایانی پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی کمتر از 23 سال جهان (امیدها) امشب (شنبه) در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که در پایان میثم دلخانی و علی اکبر یوسفی در اوزان 63 و 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند.

نتایج نمایندگان کشورمان در پنج وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 13 بر 3 مقابل سرداربیک کونوشبایف از قرقیزستان به پیروزی رسید وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل شوتا اوگاوا دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شد. ناصرپور در این دیدار از ناحیه مچ پا دچار شکستی شد و به بیمارستان انتقال یافت و بدین ترتیب از ادامه کار در این مسابقات بازماند.

در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول در دور بعد مقابل ماکسیم نهودا از بلاروس با نتیجه 9 بر 6 به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی اولکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه 5 بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. دلخانی در این دیدار با نتیجه 4 بر یک از سد مهمت چکر از ترکیه گذشت و راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار نهایی و در یک کشتی نزدیک با نتیجه 7 بر 6 از سد لوانی کاوجارادزه از گرجستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم علی نوروزی در دور نخست مقابل تمرلان شادوکایف از قزاقستان با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف روس، نوروزی حذف شد.

در وزن 87 کیلوگرم  حمیدرضا بادکان در دور اول با نتیجه 3 بر 2 مقابل مارتیناس نمسویسیوس از لیتوانی شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، بادکان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود. وی در دور دوم در مصاف با کونستا مایین پایای از فنلاند با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یافت. یوسفی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 3 بر 2 از سد فرانز ریشتر از آلمان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 6 از سد عثمان ایلدیریم دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از کشور ترکیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. یوسفی در دیدار فینال با توجه به مصدومیت زویادی پاتاریدزه قهرمان سال گذشته این مسابقات پیروز میدان شد و به مدال طلا رسید.

رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- شوتا اوگاوا (ژاپن) 2- امین صفرشایف (روسیه) 3- اکرم اوزتورک (ترکیه) و زائور علی اف (آذربایجان) ... 10- پویا ناصرپور (ایران)
63 کیلوگرم: 1- میثم دلخانی (ایران) 2- لوانی کاوجارادزه (گرجستان) 3- ماکسیم نیهودا (بلاروس) و فادیس والیتوف (روسیه)
77 کیلوگرم: 1- اسلام اوپیف (روسیه) 2- کودای ساکورابا (ژاپن) 3- تامرلان شادوکایف (قزاقستان) و سرکان آکویون (ترکیه) ... 26- علی نوروزی (ایران)
87 کیلوگرم: 1- سمن نوویکوف (اوکراین) 2- گورامی ختسوریانی (گرجستان) 3- دانیل هیچاواریا (کوبا) و کریل ماسکوویچ (بلاروس) ... 18- حمیدرضا بادکان (ایران)
130 کیلوگرم: 1- علی اکبر یوسفی (ایران) 2- زویادی پاتاریدزه (گرجستان) 3- داوید اوواساپیان (ارمنستان) و عثمان ایلدیریم (ترکیه)

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها