اولین جلسه ستاد عالی بازی های المپیک در سال جدید

سلطانی‌فر: باید برای حفظ آمادگی ورزشکاران تا سال آینده برنامه ریزی کنیم
دسته بندی:

معرفی برنامه


سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان  در اولین جلسه ستاد عالی بازی های المپیک در سال 99 گفت: زودتر از بسیاری از کشورها پیشنهاد تعویق مسابقات المپیک را به کمیته بین المللی المپیک داده بودیم.


بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا در 208 کشور دنیا و عدم امکان برگزاری اردوها و مسابقات انتخابی و همچنین انصراف بسیاری از کشورهای دنیا از مسابقات المپیک سرانجام IOC موافقت کرد برای اولین بار المپیک در سال فرد یعنی 2021 برگزار شود.


وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته ما زودتر از بسیاری از کشورها از طریق نامه ای که دکتر صالحی امیری به توماس باخ نوشت پیشنهاد تعویق مسابقات المپیک را داده بودیم که بالاخره IOC هم به همین نتیجه رسید.

وی گفت : فعلا اولویت دنیا مدیریت و مهار ویروس کرونا و سلامتی مردم است و برگزاری المپیک در سال آینده هم به این موارد بستگی دارد.

وزیر ورزش افزود: زمانی که هنوز تمام دنیا درگیر کرونا نشده بود سعی کردیم ورزشکاران ایران را در کشورهای عاری از این ویروس نگه داریم که این سیاست در دو سه رشته ورزشی جواب داد ولی در ادامه تمام مسابقات ورزشی متوقف شد.

سلطانی فر تاکید کرد: تعویق المپیک برای خیلی از رشته های ما فرصت و برای بعضی دیگر تهدید است. خیلی از ورزشکاران ما با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش آماده حضور در المپیک بودند و الان باید این آمادگی را برای سال آینده حفظ کنیم.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفت: تا کنون 50 سهمیه ایران در المپیک آینده قطعی شده و طبق بررسی ها امکان اخذ 11 الی 18 سهمیه دیگر هم داریم.

او ادامه داد: تعدادی از ورزشکاران ما هم آسیب جدی داشتند که در بهترین مراکز درمانی داخلی و خارج از کشور درمان شدند و به المپیک خواهند رسید و اکنون فرصت بهتر و بیشتری برای آمادگی دارند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: فعلا تمام مسابقات ورزشی در دنیا متوقف است و برنامه ریزی جدید برای مسابقات المپیک منوط به وضعیت مهار ویروس کرونا است.

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز در این جلسه عنوان کرد: در سه هفته آینده دستور العمل جدید کمیته بین المللی المپیک برای المپیک توکیو صادر می شود. شرایطی که کرونا بر جهان و ورزش تمامی کشورها حاکم کرده برای همه یکسان است و ما بدون نگرانی منتظر شرایط کنترل این ویروس هستیم. 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها