میراسماعیلی: برای سهمیه المپیک با فدراسیون جهانی رایزنی می‌کنیم

رئیس فدراسیون جودو گفت: در حال رایزنی با فدراسیون جهانی هستیم ؛ اگر تعلیق برداشته شود نفراتی را داریم که بتوانند کسب سهمیه کنند
دسته بندی:

معرفی برنامه

 

آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو دباره وضعیت دادگاه CAS برای رسیدگی به شکایت ایران جهت تعلیق گفت: قرار بود 20 فروردین‌ماه در این دادگاه حضور پیدا کنیم که با توافق طرفین به زمان دیگری موکول شد و زمان آن هنوز مشخص نیست. بعد از کرونا زمان جدید دادگاه مشخص خواهد شد.

میراسماعیلی در خصوص لغو احتمالی تعلیق فدراسیون و کسب سهمیه برای المپیک اذعان داشت: قبل از اینکه فدراسیون جودو تعلیق شود، 2 تن از جودوکاران شرایط خوبی داشتند و امیداور به کسب سهمیه بودیم اما موضوع تعلیق کار را خیلی سخت کرد. باید ببینیم که در دادگاه CAS چه اتفاقی می‌افتد هرچند که ما جدای از موضوع دادگاه، در حال رایزنی با فدراسیون جهانی هستیم و اگر تعلیق فدراسیون برداشته شود، نفراتی را داریم که بتوانند کسب سهمیه کنند و حتی امید به کسب مدال هم داریم. به عنوان مثال مهدی محمدی بریمانلو از قهرمانان خوب کشورمان است و در مسابقات جهانی خودش را ثابت کرده و تمریناتش را با انگیزه پیگیری می‌کند. ما برای گزینه بعدی و دوم کسب سهمیه شرایط سخت‌تری داریم چون در طول این مدت بچه‌های ما از کوران مسابقات دور بودند، ولی بریمانلو نسبت به بقیه برای کسب سهمیه نزدیک‌تر است.

آرش میراسماعیلی  درباره تقدیر از جامعه پزشکی در راستای مبارزه با کرونا اظهار داشت: همه مردم عزیز کشورم می‌دانند در این 2 ماهی که کرونا شیوع پیدا کرده، کادر پزشکی کشور جان‌شان را کف دست‌شان گرفته و در این مدت واقعاً فداکاری و ایثار کردند. این عزیزان در این مدت از خانواده‌هایشان دور بوده و در این شرایط سخت امتحانشان را به خوبی پس دادند. همه مردم عزیز کشورمان قدردان زحماتاین عزیزان هستند، ما هم به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش کشور و مخصوصاً جودوکاران عزیز وظیفه خود دانستیم که از کادر درمانی یکی از این بیمارستان‌ها تشکر کنیم و به آنها بگوییم که ما هم به فکر آنها هستیم و قدردان زحمات‌شان خواهیم بود. ان‌شاءالله این روند پیدا کند تا این بیماری ریشه‌کن شود.

رئیس فدراسیون جودو به فعالیت فدراسیون در این روزهای کرونایی اشاره کرد: با شیوع کرونا ما سعی کردیم از اسفندماه تمامی فعالیت‌های هیأت‌های‌مان را به حالت تعلیق دربیاوریم. سالن‌ها را در اختیار وزارت ورزش و ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دادیم و به هیأت‌ها گفتیم که به صورت غیرحضوری کار جودوکاران را انجام دهند. در بحث همگانی بسیار فعال بودیم و خدا را شکر جزو سه فدراسیون برتر در این زمینه بودیم و توانستیم تا حدود زیادی مردم و اهالی جودو را به ورزش کردن تشویق کنیم. 

وی در خصوص ادامه سوپرلیگ جودو گفت: در خصوص لیگ هم هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌ایم و مشخص نکرده‌ایم که باید لیگ را ادامه دهیم یا ادامه ندهیم چون ورزش ما تن به تن است. 2 هفته زمان داده‌ایم و ان‌شاءالله پس از این 2 هفته تصمیم‌گیری نهایی می‌کنیم که لیگ را با همان مسابقات هفته اول و دوم پایان دهیم و قهرمان‌ها را مشخص کنیم و یا نه در 6 ماه دوم ادامه لیگ را برگزار کنیم. می‌خواهیم نظر سرپرستان تیم‌ها را بگیریم. برنامه مسابقات را سعی کردیم بعد از تیرماه برنامه‌ریزی کنیم  به کمیته داوران، مربیان و مسابقات‌مان هم گفته‌ایم که برنامه‌ریزی‌های‌شان را برای تیرماه تنظیم کنند.

رئیس فدراسیون جودو در خصوص اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی از فدراسیون‌ها اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند آیا شما هم این کار را کرده‌اید یا خیر، گفت: خیر، خدا را شکر ما اسفندماه و فروردین‌ماه که تعطیل بودیم حتی حقوق کارمندان فدراسیون را قطع که نکردیم هیچ افزایش هم دادیم و ما هیچ تعدیل نیرویی نداشته‌ایم.

وی در خصوص خانه کشتی که قرار بود به خانه جودو تبدیل شود، گفت: من از زمانی که آمدم، تمام تلاشم را کردم تا سالن افراسیابی به جودو برگردد. تمام کلاس‌های ما تعطیل شده، کلاس‌هایی که فعال هستند پخش شده و 500 جودوکار در سانس‌های مختلف در این سالن تمرین می‌کردند. متأسفانه این سالن در مدت این 2 سال هنوز هم خالی است و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود. بنده مراجعات بسیار زیادی به شرکت توسعه و تجهیز و همچنین وزارت ورزش داشتم. آنها به این نتیجه رسیدند که جای دیگری را به جودو بدهند. خانه شماره 2 کشتی را برای جودو در نظر گرفتند و منوط به این شد که زمانی که کشتی به انستیتو نقل و مکان کرد، این سالن به ما واگذار شود. 

میراسماعیلی افزود: ما بدهی سنگینی به شرکت تجهیز داشتیم و قرار بر این شد ما زیرزمین خوابگاه شماره 2 ورزشگاه آزادی و بدهی‌مان را پرداخت کنیم و بعد موضوع خانه کشتی را پیگیری کنیم. ما کارهایمان را انجام دادیم و منتظر هستیم خانه کشتی را به ما تحویل بدهند.

رییس فدراسیون جودو درباره واکنش برخی از اهالی کشتی در قبال این واگذاری و انتقادات مطرح شده تاکید کرد: من به نوعی خودم را عضو خانواده کشتی هم می‌دانم. صحبت‌هایی را هم با آقای دبیر داشته‌ام. هیچ وقت هم قصد ضربه زدن به کشتی را نداریم. کشتی ورزش اول ورزش کشور ما است و ما کشتی را دوست داریم. همیشه بین قهرمانانش بوده‌ام و با این خانواده بزرگ شده‌ام. ولی متأسفانه برخی از منتقدان فدراسیون کشتی سعی کردند از صحبت‌های ما علیه فدراسیون استفاده کنند. ولی امیدوار هستیم آن انستیتو هرچه زودتر تجهیز شود و در اختیار فدراسیون کشتی قرار گیرد و ما بتوانیم خانه شماره 2 کشتی را برای جودو تحویل بگیریم.
 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها