تیم ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و 2 برنز چهارم شد

تیم ایران با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز بعنوان چهارم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در قزاقستان دست یافت
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای 28 تا 31 شهریور در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با یک مدال طلای حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، یک مدال نقره علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم و ۲ مدال برنز بهنام احسان پور و یونس امامی در اوزان ۶۱ و ۷۰ کیلوگرم و فقط با یک امتیاز اختلاف با تیم سوم، با ۹۳ امتیاز به عنوان چهارمی رسید.
تیم های روسیه، قزاقستان و آمریکا به ترتیب با ۱۹۰، ۱۰۳ و ۹۴ امتیاز اول تا سوم شدند.
 
تیم ایران همچنین در اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد.
 
در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در یک کشتی نفسگیر و نزدیک با نتیجه 4 بر 2 از سد ولادیسلاو آندریف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس گذشت وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 2 کوم سانگ کانگ دارنده مدال نقره بازی های آسیایی از کره شمالی را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه در یک مبارزه نزدیک با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. اطری در این گروه مقابل بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی های آسیایی از مغولستان در یک کشتی حساس و نزدیک با نتیجه 4 بر 4 به پیروزی دست یافت و ضمن کسب سهمیه المپیک راهی دیدار رده بندی شد. اطری در این دیدار مقابل راوی کومار از هند با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و پنجم شد.
 
در وزن 61 کیلوگرم بهنام احسان پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 رجب توپال دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی حساس و نزدیک با نتیجه 13 بر 12 از سد احمدنبی گوارزاتیلوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احسان پور در این مرحله در یک کشتی پایاپای با نتیجه 2 بر 2 مغلوب ماگومدرسول ادریس اف قهرمان زیر 23 سال جهان از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر عباس رحمان اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.
 
در وزن 65 کیلوگرم امیر محمد یزدانی دور دور نخست با نتیجه 15 بر 2 باتیر بورجاکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل الخاندرو توبیر والدز دارنده مدال برنز جهان از کوبا با نتیجه 13 بر 9 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، از دور رقابت ها کنار رفت.
 
در وزن 70 کیلوگرم یونس امامی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر اریگلنت پریزرینی از آلبانی را شکست داد وی در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر از سد المان دوگدوربک اولو دارنده مدال برنز جهان از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کوجیرو شیگا دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 6 بر 7 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. این در حالی بود که امامی کشتی گیر قزاقستانی را خاک کرده و بارانداز هم اجرا کرد اما داوران امتیازات وی را لحاظ نکرد. امامی در دیدار رده بندی مقابل نیکولای کوجوکارو از انگلیس با نتیجه ۸ بر صفر و ضربه فنی به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.
 
در وزن 74 کیلوگرم رضا افضلی در دور نخست مقابل گندری گارزون کشتی گیر کهنه کار و دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و با توجه به اینکه این کشتی گیر کوبایی در دور بعد مقابل حریف ازبکستانی مغلوب شد، از دور رقابت ها کنار رفت.
 
در وزن 79 کیلوگرم بهمن تیموری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل رشید قربان اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان با نتیجه 13 بر 10 شکست خورد و با توجه به مغلوب شدن این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، تیموری حذف شد.
 
در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر جیم اسپینال از پورتوریکو را مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه 9 بر 2 و ضربه فنی استفان ورب دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را از پیش رو برداشت. یزدانی در دور چهارم و در مرحله یک چهارم نهایی آرتور نایفونوف قهرمان اروپا از روسیه را با نتیجه 4 بر 2 و ضربه فنی مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل مایلس نازم امینی از سان مارینو با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار نهایی شد. یزدانی در دیدار پایانی با توجه به مصدومیت دیپاک پونیا از هند مقابل این حریف به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.
 
در وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم در مصاف با گئورگی روبایف روسی الاصل و دارنده مدال نقره جوانان جهان از مولداوی با نتیجه 12 بر یک پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 لیوبومیر ساگالیوک از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کریمی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر علیخان جبرائیل اف از روسیه را از پیش رو برداشت و به دیدار پایانی راه یافت. وی در دیدار نهایی مقابل جی دن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا با نتیجه 4 بر صفر مغلوب و صاحب مدال نقره شد.
 
در وزن 97 کیلوگرم علی شعبانی در دور اول با نتیجه 9 بر یک ابراهیم جیفتجی قهرمان زیر 23 سال اروپا از ترکیه را مغلوب کرد وی در دور دوم مقابل الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان با نتیجه 11 بر 8 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، از دور رقابت ها کنار رفت.
 
در وزن 125 کیلوگرم یداله محبی در دور نخست با نتیجه 6 بر یک خودربولگا دورجخاند از مغولستان را مغلوب کرد وی در دور بعد در مصاف با نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. محبی در این مرحله مقابل الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله بعد مقابل پتریاشویلی قهرمان جهان و المپیک، محبی از دور رقابت ها کنار رفت.
 
 
رده بندی تیمی و انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:
 
57 کیلوگرم: 1- زائور اوگویف (روسیه) 2- سلیمان آتلی (ترکیه) 3- نورسلیم سانایف (قزاقستان) و راوی کومار (هند) 5- استوان میچیچ (صربستان) و رضا اطری (ایران)
 
61 کیلوگرم: 1- بکا لومتادزه (گرجستان) 2- ماگومدرسول ادریس اف (روسیه) 3- راحول آواره (هند) و بهنام احسان پور (ایران) 5- عباس رحمان اف (ازبکستان) و تیلر گراف (آمریکا)
 
65 کیلوگرم: 1- گادجی مراد رشید اف (روسیه) 2- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) 3- باجرانگ (هند) و اسماعیل موسی کایف (مجارستان) 5- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) و تاکاتو اتوگورو (ژاپن) ... 14- امیرمحمد یزدانی (ایران)
 
70 کیلوگرم: 1- داوید بایف (روسیه) 2- نورکجا کایپانوف (قزاقستان) 3- یونس امامی (ایران) و ماگومدمراد گادجیف (لهستان) 5- زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) و نیکولای کوجوکارو (انگلیس)
 
 
74 کیلوگرم: 1- زائوربک سیداکوف (روسیه) 2- فرانک چامیزو (ایتالیا) 3- جردن باروز (آمریکا) و زلیم خان خادجیف (فرانسه) 5- دانیر کایسانوف (قزاقستان) و مائو اوکوئی (ژاپن) ... 26- رضا افضلی (ایران)
 
79 کیلوگرم: 1- کایل داک (آمریکا) 2- جبرئیل حسن اف (آذربایجان) 3- گادجی نبی اف (روسیه) و تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) 5- رشید قربان اف (ازبکستان) و گلیم جان یوزربایف (قزاقستان) ... 13- بهمن تیموری (ایران)
 
86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- دیپاک پونیا (هند) 3- استفان ریچموت (سوئیس) و آتور نایفونوف (روسیه) 5- کارلوس مندز (کلمبیا) و مایلس ناظم امینی (سن مارینو)
 
92 کیلوگرم: 1- جی دن کاکس (آمریکا) 2- علیرضا کریمی (ایران) 3- ایراکلی متسیتوری (گرجستان) و علیخان جبرائیل اف (روسیه) 5- نورگالی نورگالیپولی (قزاقستان) و گئورگی روبایف (مولداوی)
 
 
97 کیلوگرم: 1- عبدالرشید سعداله یف (روسیه) 2- شریف شریف اف (آذربایجان) 3- ماگومدگادجی عمردبیراوویچ نوروف (مقدونیه) و کایل اسنایدر (آمریکا) 5- علیشیر یرگالی (قزاقستان) و الیزبار اودیکادزه (آمریکا)
 
125 کیلوگرم: 1- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2- طاها آکگول (ترکیه) 3- الکساندر خوتسیانویسکی (اوکراین) و حسن بای رحیم اف (ازبکستان) 5- بادژا خوتابا (سوریه) و ژی وی دنگ (چین) ... 8- یداله محبی (ایران)
 
رده بندی تیمی: 1- روسیه ۱۹۰ امتیاز ۲- قزاقستان ۱۰۳ امتیاز ۳- آمریکا ۹۴ امتیاز ۴- ایران ۹۳ امتیاز ۵- گرجستان ۸۵ امتیاز ۶- هند ۷۹ امتیاز

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها