بیانیه باشگاه پرسپولیس در واکنش به اتفاقات بازی فولاد

باشگاه پرسپولیس در واکنش‌ به اتفاقات دیدار مقابل فولاد خوزستان بیانیه‌ای را منتشر کرد
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

 این باشگاه با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از تلاش و غیرت اعضای تیم و حمایت هواداران برای غلبه بر مشکلات، اعتراض خود را به ادامه روند اشتباهات داوری که بیم تغییر نتیجه نهایی لیگ برتر را ایجاد کرده است، اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: قبل از هر چیز باید از هواداران متعصب پرسپولیس قدردانی کنیم که در روزهای سخت، با آگاهی و شناخت از راه موفقیت، بار دیگر حامی و پشتیبان پرسپولیس، تیم محبوب خود بودند و در شرایط حساس و سخت، انرژی و حمایت خود را دریغ نکردند. همچنین باید از اعضای تیم تقدیر و تشکر کنیم که چون بازی‌های گذشته با غیرت و تعصب مثال‌زدنی در میدان حاضر شدند و پاسخ اعتماد و پشتیبانی هواداران را به شایستگی دادند. آن‌ها با عملکرد مثال‌زدنی خود، این بار اشتباهات داوری را هم پشت سر گذاشتند تا به نتیجه دلخواه برسند. این مهم بدون همت و از خودگذشتگی مثال‌زدنی بازیکنان و تدابیر و درایت کادرفنی امکان‌پذیر نبود.

پرسپولیس نه فقط در نتیجه که چون بازی‌های گذشته در زمین هم برتری فنی خود را مقابل فولاد خوزستان به رخ کشید. باشگاه پرسپولیس، همچنین ضمن تاکید بر موضع قبلی در احترام به عوامل برگزاری مسابقات و داوران، اعتراض خود به اشتباهات داوری به ویژه در بازی‌ اخیر را اعلام می‌دارد. ادامه روند گذشته و وقوع پی‌در پی اشتباهات، نگران کننده شده است. قاعده این است که اشتباهات سهوی باید گاهی به سود و گاهی به زیان تیم‌ها باشد، اما مدتی ‌است تصمیمات اشتباه داوری فقط به ضرر ماست.

تمام آنچه پرسپولیس و هوادارانش می‌خواهند، عدالت بی‌قید و شرط برای همه تیم‌ها و مجموعه لیگ است. انتظار می‌رود، اشتباهات داوری هر چند منتج به تغییر نتیجه بعضی مسابقات می‌شود ولی نتیجه کلی رقابت‌های لیگ و موقعیت تیم‌ها در جدول را تغییر ندهد. این خواسته اصلی ماست و البته همچنان اعتقاد داریم در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ غیر از این، تفکری حاکم نیست.

در مسابقه با فولاد خوزستان، تصمیم اشتباه داور به اذعان کارشناسان امر، مانند دربی به ضرر پرسپولیس بود که علاوه بر تاثیر مستقیم بر نتیجه بازی، باعث محرومیت بازیکن تاثیرگذار و ملی‌پوش تیم از بازی بعدی و همچنین تاثیرات منفی روحی و روانی منجر به مصدومیت بازیکنان گردید. با این وجود شاهد بعضی اقدامات سوال برانگیز هم در حاشیه زمین بودیم. سازمان لیگ و ارکان فدراسیون فوتبال به عنوان متولیان برگزاری بازی‌ها باید نظارت بر اتفاقات حاشیه زمین چمن را افزایش دهند زیرا در صورت ادامه این مسیر، تیم‌هایی مثل پرسپولیس باید در حسرت رقابت داخل زمین باشند.

اینکه برخی تلاش دارند تا با استفاده از تاکتیک‌های نخ‌نما از جمله حمله به تیم داوری و توهین به مربیان تیم مقابل، در صدد کسب نتیجه باشند، زیبنده فوتبال ایران نیست؛ هرچند با این تلاش‌ها نیز، شکست‌شان قطعی است.

باشگاه پرسپولیس بار دیگر اعتراض خود را از شیوه داوری، اعلام پنالتی سوال‌برانگیز، رفتار و گفتار برخی رقبا و مسائلی که در حاشیه رقابت‌ها پیش می‌آید، ابراز می‌دارد و خواستار ورود فوری و قاطعانه تصمیم‌سازان فوتبال برای افزایش نظارت بر این اتفاقات است.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها